Scoot har tender på nye europaruter....
Men det er vel relativt koordinert med moder SQ?
Og basert på SQ sine bookinger fra Norge/Oslo så har jo ikke akkurat de den mest egnede konfigurasjonen?
Scoot har tender på nye europaruter....
Scoot har tender på nye europaruter....
Men det er vel relativt koordinert med moder SQ?
Og basert på SQ sine bookinger fra Norge/Oslo så har jo ikke akkurat de den mest egnede konfigurasjonen?
*Grøss* Har prøvd de i Asia, aldri igjen. De får Norwegian til å fremstå som et fullserviceselskap.
Vil ikke Scoot være en bom når de ikke får feed og ikke treffer ift segmentet som flyr Singapore?
Det er all grunn til å forvente nye etableringer til Asia inne de neste årene.
1. Norge har flere Asiatiske gjestedøgn enn våre Skandinaviske naboer.
Veksten i Asia trafikken til Norge vokser også kraftig og har en høyere vekstrate enn våre naboland. Alt tyder på at dette bare vil akselerere ytterligere og vil også gjøre at Norge innen 1-2 år også har flest unike reisende fra Asia i Skandinavia. Dette er et resultat av et langsiktig arbeid fra blant annet innovasjon Norge mot flere Asiatiske markeder som nå begynner å blomstre. Norge er også i motsetning til våre naboer, en helårs destinasjon for Asiater der også vinterturismen øker kraftig. Dette gir et helt annen forutsigbarhet i arbeidet mot direkteruter enn markedene rundt OSL.
Ironisk nok, på tross av at OSL ikke har en eneste direkte rute inn i markedene det refereres til.
2. Avinor og OSL har nå fullstendig lagt om sitt ruteutviklings arbeid. Staben er forsterket med verdens mest anerkjente ruteutviklere. I tillegg gjøres det direkte forsterkninger i lokalt i Asia som en del av dette arbeidet. Flere forsterkninger av teamet er også snart klare for offentligheten.
Fra å være en passiv salgs organisasjon, så er OSL nå en av verdens mest aktive innen sitt felt med et budsjett og mandat som er historisk.
Det er så mye positivt rundt Jasper og teamet han nå bygger opp at vi som har innsikt til omfanget gleder oss stort til at også publikum blir presentert hvilken omlegging og strategi som nå gjøres for at OSL skal nå sine vekst mål.
Reaksjonene fra OSL sine konkurrenter er etter min mening kanskje den største anerkjennelsen på at denne mobiliseringen virkelig er slagferdig!
Det er all grunn til å forvente nye etableringer til Asia inne de neste årene.
1. Norge har flere Asiatiske gjestedøgn enn våre Skandinaviske naboer.
Veksten i Asia trafikken til Norge vokser også kraftig og har en høyere vekstrate enn våre naboland. Alt tyder på at dette bare vil akselerere ytterligere og vil også gjøre at Norge innen 1-2 år også har flest unike reisende fra Asia i Skandinavia. Dette er et resultat av et langsiktig arbeid fra blant annet innovasjon Norge mot flere Asiatiske markeder som nå begynner å blomstre. Norge er også i motsetning til våre naboer, en helårs destinasjon for Asiater der også vinterturismen øker kraftig. Dette gir et helt annen forutsigbarhet i arbeidet mot direkteruter enn markedene rundt OSL.
Ironisk nok, på tross av at OSL ikke har en eneste direkte rute inn i markedene det refereres til.
2. Avinor og OSL har nå fullstendig lagt om sitt ruteutviklings arbeid. Staben er forsterket med verdens mest anerkjente ruteutviklere. I tillegg gjøres det direkte forsterkninger lokalt i Asia som en del av dette arbeidet. Flere forsterkninger av teamet er også snart klare for offentligheten.
Fra å være en passiv salgs organisasjon, så er OSL nå en av verdens mest aktive innen sitt felt med et budsjett og mandat som er historisk.
Det er så mye positivt rundt Jasper og teamet han nå bygger opp at vi som har innsikt til omfanget gleder oss stort til at også publikum blir presentert hvilken omlegging og strategi som nå gjøres for at OSL skal nå sine vekst mål.
Reaksjonene fra OSL sine konkurrenter er etter min mening kanskje den største anerkjennelsen på at denne mobiliseringen virkelig er slagferdig!
Det er all grunn til å forvente nye etableringer til Asia inne de neste årene.
1. Norge har flere Asiatiske gjestedøgn enn våre Skandinaviske naboer.
Veksten i Asia trafikken til Norge vokser også kraftig og har en høyere vekstrate enn våre naboland. Alt tyder på at dette bare vil akselerere ytterligere og vil også gjøre at Norge innen 1-2 år også har flest unike reisende fra Asia i Skandinavia. Dette er et resultat av et langsiktig arbeid fra blant annet innovasjon Norge mot flere Asiatiske markeder som nå begynner å blomstre. Norge er også i motsetning til våre naboer, en helårs destinasjon for Asiater der også vinterturismen øker kraftig. Dette gir et helt annen forutsigbarhet i arbeidet mot direkteruter enn markedene rundt OSL.
Ironisk nok, på tross av at OSL ikke har en eneste direkte rute inn i markedene det refereres til.
2. Avinor og OSL har nå fullstendig lagt om sitt ruteutviklings arbeid. Staben er forsterket med verdens mest anerkjente ruteutviklere. I tillegg gjøres det direkte forsterkninger lokalt i Asia som en del av dette arbeidet. Flere forsterkninger av teamet er også snart klare for offentligheten.
Fra å være en passiv salgs organisasjon, så er OSL nå en av verdens mest aktive innen sitt felt med et budsjett og mandat som er historisk.
Det er så mye positivt rundt Jasper og teamet han nå bygger opp at vi som har innsikt til omfanget gleder oss stort til at også publikum blir presentert hvilken omlegging og strategi som nå gjøres for at OSL skal nå sine vekst mål.
Reaksjonene fra OSL sine konkurrenter er etter min mening kanskje den største anerkjennelsen på at denne mobiliseringen virkelig er slagferdig!
Det var noget af de mest optimistiske jeg har læst længe. OSL lufthavn havde en mindre passagerfremgang end både Arn og Cph.
Cph havde tilmed en stigning på 14.000 og 8.000 hhv. med Qatar og Emirartes. Det er noget OSL ikke er kommet i nærheden af indenfor de seneste år? Husker jeg fejl?
Tilmed er det norske erhvervsliv i krise med lav oliepris. Det gør naturligvis at der rejses mindre.
Dessuten er det ikke alle som synes at det er negativt for norsk økonomi det som nå skjer i oljebransjen...
NHO med alarmerende barometer: Se hvordan krisen rammer hele landet
NHOs ferske økonomibarometer viser at oljekrisen er i ferd med å spre seg til hele Norge.
Oslo er viktig for landets økonomi og når ringvirkningene av problemene i olje- og gassnæringen og leverandørindustrien slår inn også der, da er det grunn til å reagere, sier Ulstein.
– Hovedårsaken til at Oslo og Akershus nå rammes, er i hovedsak markedssituasjonen for IKT og forretningstjenester, sier han.
Sjeføkonom Harald Magnus Andreassen i Swedbank sier til Aftenposten det er all grunn til å være på vakt mot at nedgangen i oljeindustrien smitter over på det øvrige næringslivet, men at han mener flere forhold tvert imot peker i positiv retning.
Sjeføkonom Andreassen advarer på sin side mot å bli for pessimistisk, og sier at han ikke ser veldige tydelige tegn ennå på at investeringsnedgangen i oljesektoren skal ramme Oslo og Østlandet.
- Vi har ikke sett at bemanningskuttene i oljerelatert virksomhet, som også har rammet Oslo, har fått store konsekvenser for sysselsettingen. Hadde kuttene påvirket næringslivet i hovedstadsområdet ville vi ha merket det nå.
Dessuten, sier Andreassen: - Kuttene i oljesektoren er store, men vi skal huske at investeringsnedgangen i norsk næringsliv var enda større under finanskrisen i årene 2008-2010, enn det vi ser i dag. Da fikk vi også økt sparerate i befolkningen og et fall i det private forbruket. Det ser vi heller ingen tegn til nå, sier Andreassen.
Og de som fikk orgasme av sandkasse selkapenes inntreden for 1-2 år siden ser vel nå at det er den direkte demper på forsinkede direkte langruter uten mellomlanding i et Sharialand ? , da er det bedre å fly inndirekte via CPH eller ARN.
Har det ikke vært snakk om tidligere at Singapore airlines ville starte med OSL rute når de fikk sine Airbus 350 ?
For øvrig så foretrekker jeg å fly Singapore Airlines Airbus 380 fra LHR enn deres Boeing 772 fra CPH. Boeingen de bruker på ruten fra CPH har små videoskjermer og ser sliten ut i forhold til deres Airbus 380 fra LHR.
Ethiopian skulle nærmest være klar, men drar ut litt lanseringen der også...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.