SeatBelt
ScanFlyer Gold
Oslo-Istanbul-Bangkok
Turkish Airlines Business Class

Dette er starten på en lang reise. Permisjon fra jobben, en beskjeden bagasje og få planer - men mange tanker og ideer - er utgangspunktet for at jeg 1. september 2013 boardet Turkish Airlines på Oslo lufthavn i retning av Istanbul, og senere Bangkok. Alt jeg hadde var reisefølget og fem måneder med fri.
Denne rapporten omfatter ingen returreise. Den vil beskrives for seg selv når den tid kommer. Jeg kan likevel love flere reiseskildringer underveis.
Bakgrunnen for reisen er et sterkt ønske om opplevelser, om å lære mer om deler av verden jeg kjenner alt for lite til fra før av. Mange av rapportene her på forumet har inspirert meg. Jeg reiser verken luksuriøst eller sparsommelig, men svever mellom behagelige avbrekk som Turkish Airlines C-klasse, Hilton og fleksibilitet underveis, og rimelige og autentiske løsninger, som f.eks. gjestehus, lange togturer og gatemat. Kombinasjonen av dette gjør reisen variert, og etter min vurdering, nettopp til en reise.
Flyturene denne rapporten dekker ble bestilt under et av TKs salg flere måneder før avreise, og kostet litt over 10 000 kroner per person tur/retur. Det gir 12 600 EuroBonus-poeng per hode.
Kamera: Iphone, Samsung lommekamera og Nikon speilreflekskamera
Reiserute
1. september 2013: TK1754 OSL-IST 739
2. september 2013: TK64 IST-BKK 333
Turkish Airlines Business Class

Dette er starten på en lang reise. Permisjon fra jobben, en beskjeden bagasje og få planer - men mange tanker og ideer - er utgangspunktet for at jeg 1. september 2013 boardet Turkish Airlines på Oslo lufthavn i retning av Istanbul, og senere Bangkok. Alt jeg hadde var reisefølget og fem måneder med fri.
Denne rapporten omfatter ingen returreise. Den vil beskrives for seg selv når den tid kommer. Jeg kan likevel love flere reiseskildringer underveis.
Bakgrunnen for reisen er et sterkt ønske om opplevelser, om å lære mer om deler av verden jeg kjenner alt for lite til fra før av. Mange av rapportene her på forumet har inspirert meg. Jeg reiser verken luksuriøst eller sparsommelig, men svever mellom behagelige avbrekk som Turkish Airlines C-klasse, Hilton og fleksibilitet underveis, og rimelige og autentiske løsninger, som f.eks. gjestehus, lange togturer og gatemat. Kombinasjonen av dette gjør reisen variert, og etter min vurdering, nettopp til en reise.
Flyturene denne rapporten dekker ble bestilt under et av TKs salg flere måneder før avreise, og kostet litt over 10 000 kroner per person tur/retur. Det gir 12 600 EuroBonus-poeng per hode.
Kamera: Iphone, Samsung lommekamera og Nikon speilreflekskamera
Reiserute
1. september 2013: TK1754 OSL-IST 739
2. september 2013: TK64 IST-BKK 333