OSL i oktober....tallet er:

Re: OSL i oktober....taller er:

Et meget godt tall, og faktisk bedre enn jeg forventet. OSL virker å ha stabilisert seg på 1.6 millioner trafikk de siste månedene.

:)

Ja, det var et godt tall, og mitt tips på 9% var da ikke så galt.

Dette er gledlige tall.:clap

Men hva mener PP med at vi skal nyte det så lenge det varer?
Menes det at OSL vil få en tilbakegang men ikke ARN og CPH?

Nå er det på tide at det kommer flere Intercont. ruter til OSL.
Men selvfølgelig ikke SAS.

PP mener vel at intet tre vokser inn i himmelen. For tiden opplever OSL en voldsom vekst, men på et eller annet tidspunkt vil veksten flate ut. Og da er kanskje ARN og CPH kommet inn i en kraftig vekstfase....

Mulige årsaker til en lavere veksthastighet kan f.eks. være økonomiske nedgangstider eller at flyselskapene ikke klarer å fylle flyene når de prøver å opprette nye ruter.

Da bommet jeg med 28.055 passasjerer - med andre ord DY gjør det bedre enn jeg hadde forventet i Polen

Originally posted by Giama3

Dette er gledlige tall.:clap

Men hva mener PP med at vi skal nyte det så lenge det varer?
Menes det at OSL vil få en tilbakegang men ikke ARN og CPH?

Nå er det på tide at det kommer flere Intercont. ruter til OSL.
Men selvfølgelig ikke SAS.

Flotte tal for OSL - tillykke med det!

PP mener det han skriver - at en vækst på +10% ikke varer ved i al evighed, selvom det selvfølgelig er dejligt for OSL så længe det varer. Historien viser at i Skandinavien så er der perioder hvor OSL har størst vækst, perioder hvor ARN har størst vækst vækst og perioder hvor CPH har størst vækst. Væksten går op og ned på alle lufthavne og det skulle undre mig om ikke også dette er tilfældet for OSL i fremtiden...

Hvad angår interkontinentale ruter, så berettiger vækst jo ikke alene flere ruter. Væksten på OSL er hovedsageligt drevet af point-to-point LCC trafik (læs Norwegian) - interkon. trafik er et andet segment. Dermed ikke sagt at der ikke er uudnyttet potentiale fra OSL inden for dette segment, men jeg tror man skal passe på med at sammenkæde dette med den aktuelle vækst.

Nu ved jeg godt nogen vil betragte dette som et negativt udfald mod OSL, men lad mig afslutte med at ønske OSL al mulig held i fremtiden... Mon ikke der kommer en enkelt eller to nye interkontinentale ruter fra OSL i en overskuelig fremtid.

Originally posted by JetBlue

og jeg tippa 10% mener jeg å huske :) Så jeg var jo enda nærmere da ;)

Originally posted by LCH78

og jeg tippa 10% mener jeg å huske :) Så jeg var jo enda nærmere da ;)

Gratulerer! Innertier kalles det.

Det som forundrer meg er at ARN og CPH har større mulighet for vekst en OSL på grund av flere ruter og selskaper til blandt annet USA, og at Thai har økt frekvensen fra disse stedene.

Dette skulle tilsi at passasjerveksten for disse flyplassene hadde vært mye høyere en det den er!

Så kan noen fortelle meg hvorfor det ikke går så bra som noen hadde håpet?

Jeg er veldig imponert! Tror vi får ringe SAS og fortelle dem at de skylder oss et par A330 og OSL-EWR/ORD :D

Det som forundrer meg er at ARN og CPH har større mulighet for vekst en OSL på grund av flere ruter og selskaper til blandt annet USA, og at Thai har økt frekvensen fra disse stedene.

Dette skulle tilsi at passasjerveksten for disse flyplassene hadde vært mye høyere en det den er!

Tilfanget av nye ruter har vært betydelig på OSL, noe som i stor grad skyldes Norwegian. Og så reiser vi nordmenn mye da. Jeg tror forøvrig at vi snart ser noen interkontinentale ruter fra OSL, både til USA og Asia. Ikke bare rykter lenger akkurat den saken...

Jeg tror forøvrig at vi snart ser noen interkontinentale ruter fra OSL, både til USA og Asia. Ikke bare rykter lenger akkurat den saken...

Fortell ...!!?????
Vet du noe som ingen andre her vet ?

Vet du noe som ingen andre her vet ?

Ja, OSL diskuterer konkret med flere selskaper, men verken tidspunkt for oppstart eller frekvenser er kjent, eller om det blir noe i det hele tatt. Hvilke selskaper kan jeg dessverre ikke si noe om. Det blir også flere LCC på OSL neste år, så utviklingen på OSL fremover blir veldig spennende.

For ordens skyld, jeg har ingen tilknytning til OSL, bare en svært god kontakt der oppe....

Tror nok en får se nye langruter fra Oslo om ikke så alt for lenge ja. Håper dem blir værende mer enn et par måneder :wink

De ev. nye selskapene som skal åpne rute til OSL får skynde seg å ansette folk, for jeg er på jobbjakt nå!

For øvrig er 10% en tier, men ikke en innertier. Skytteren har talt (som fikk noen færre tiere enn det han hadde håpet på på skytetrening igår).

Att trafikutvecklingen på ARN går trögt just nu beror främst på att inrikesflyget minskat rejält under 2006. Jämfört med förra årets första 10 månader har det hittills i år passerat ca 345 000 färre inrikesresenärer genom ARN. Det är mycket och gör stor inverkan på den totala tillväxten.

Originally posted by jikswoboB

Att trafikutvecklingen på ARN går trögt just nu beror främst på att inrikesflyget minskat rejält under 2006. Jämfört med förra årets första 10 månader har det hittills i år passerat ca 345 000 färre inrikesresenärer genom ARN. Det är mycket och gör stor inverkan på den totala tillväxten.

Utrikestrafiken går bra på arlanda +8% medans inrikestrafiken har gått ned med ca -6% 2006 Stockholm-Bromma gick upp med +37 % så många inrikespassagerare har valt Bromma flygplats istället, sedan har SJ Sveriges järnvägar drivit kampanjer med låga priser bla 267 kr enkel till bla Malmö och Göteborg.

Andreas

Takk for svarene jikswoboB og Andreas.

Det forklarer noe av saken for ARN sin skyld. Men hva med CPH? Har de den samme nedgangen på innenriksfly som ARN har? Eller er det andre årsaker til den lave veksten på interkont. ruter?

Back