Fikk noen minutter til overs her så da kan jeg jo komme med rapporten for utreisen. OPPDATERT: Bilder er nå lagt ut, bildene under er tatt med mobilkamera. Så kvaliteten kan variere...
01.november - Blue 1: Oslo-Helsinki (KF508), Avro RJ85 OH-SAJ
Siden SAS var så snille og kjörte 50% poengrabatt på Blue1 sine flighter fra OSL-HEL så slang jeg meg på en liten tur. Utreise i Business Class (I). Blue1 opererer ikke med Business Class så det var mest for å få tilgang til lounge at man "oppgraderte" fra Economy Extra til Biz.
Ankom OSL noe tidlig (avgangstid 13:10) så da ble det et besök i SAS Business Lounge. Siden det var lördag så var det nok mindre folk enn normalt. Da vi ankom var det rundstykker (dog noe harde...) og litt pålegg på menyen. Etter en liten stund ble dette byttet ut med kjöttboller (kalde) og litt salat. Prövde kjöttbollene og det var ikke så verst faktisk. Fikk også tatt meg et glass vann og 2 glass hvitvin. Et hyggelig besök i loungen som frister til gjentakelse
Ca kl 12:30 tuslet vi bort til gate 41 hvor OH-SAJ allerede stod godt plassert.
Ombordstigning begynte ca 12:35. Jeg hadde sete 1F (vindu) og knyttnevetesten ble bestått med glans (var vel plass til 3,5 knytteneve för man rakk fram til veggen

).
Her under boarding.
Litt kunst på veggen var det også plass til.
Pushback 12:57 og ca 13:03 var vi airborne! Flighten var vel ca 50% full, 3 rader avsatt til Economy Extra, kun 3 pax i denne delen.
Kabinbesetningen bestod av finske ansatte. Matserveringen (i Biz/Economy Extra) startet ganske umiddelbart etter at setebeltelyset var slukket. På menyen stod det kald pastasalat med kylling. Til denne var det en rödvin fra Sör-Afrika.
Faktisk ganske godt! Lenger bak kunne folk kjöpe diverse greier fra Blue1's meny. Kabinbesetningen kom bort og lurte på om vi önsket mer drikke etterhvert også. Pluss i boka
Et bilde ut av vinduet på rad 1.
Flighten gikk stille og rolig for seg og selv om vi var i lufta tidligere enn planlagt så ble vi nödt til å vente på tur i HEL så vi landet 15.30 lokal tid (opprinnelig ankomsttid 15.35).
OH-SAJ - tatt fra bussen som kom og hentet oss, ikke helt vellykket bilde men...
Sjekket inn på Hilton Helsinki-Vantaa Airport Hotel som ligger 3 minutter å gå fra terminalen. Flott og nytt hotell (åpnet i fjor). Har rom med utsikt mot rullebanen så det blir litt titting/spotting i morgen tidlig tipper jeg
Blue1 har forelöpig värt et hyggelig bekjentskap. I morgen skal jeg hjem, også da i Economy Extra. Får se om det igjen blir pastasalat med kylling

Har allerede sjekket inn, skrevet ut BP og baggagetag (hotellet har self-service automat i lobbyen).
:FIN