OSL-CPH-OSL 17NOV10 Inkl A343

Fin Tripreport dette! Fikk lyst til å ta 340`en selv! Spesielt med først cockpit på MD80 ned og så A340 oppover igjen : )

Takk, dette var flott dokumentert! Skulle gjerne vært med selv - sa besetningen noe spesielt? Og ble Business-setene brukt?

Du så oss ikke da vi tok av?

Hadde vært morro å hørt av noen som så det fra en annen vinkel om hvor bratt det gikk oppover..:)

God tur til CPH..;)

Da er jeg hjemme i gamle landet, kjapp tur fra Tokyo i dag. 10:50 bare. Me like.

Så dere desverre ikke, satt på klappsete på høyre side ved avgang fra CPH, men hørte dere :-)
Men dere roterte tidlig det var ganske sikkert.

Meget spesiell og kjempebra rapport Kim Ruben :) Eneste er at jeg savner noen bilder fra cockpit på M80, men slikt får gå når du skriver så godt og vi får bli med i a343 OSL-CPH etterpå! Flott!

Klappsete OSL-CPH og A340 på retur... Dobbel lykke! :)

Mangler dessverre SAS sin A340 i loggboka, har bare AF, BWIA, LH og TAP sine 340-300 samt South African sin A340-600...

50e802f5-96cf-c008.jpg

Denne utsikten hadde jeg fra flyparkeringskontoret i København :)) SK460 den 17 nov... Og ja.. Jeg kan bekrefte at maskinen gikk rett gjennom stratuslaget som hang over flyplassen:) (Beklager kvaliteten på bilde)

Last edited:
Takk for flott rapport Ruben. Har selv hatt gleden av å reise med SAS A340 tur/retur Seattle i Business class. En fin opplevelse :)

Men, gikk det virkelig så fort opp? 340 er jo kjent for å klatre bra tregt, eller hva FBU 4EVER?

Det er førstens når take off-vekten passerer 210-215 tonn at climb performance begynner å minske radikalt på en 340. Vi opererer som regel med vekter på mellom 240-260 tonn på reutenettet. På en times tur med 60% belegg, så vil climb rate på en 340 lett komme opp i over 4000 fot i minuttet.

LN-KRF, fin rapport, men prøv denne lakmustesten: "å" på norsk heter "to" på engelsk, "og" på norsk heter "and" på engelsk. Bytt til engelsk i trip report'en, så ser du at det noe som ikke lyder riktig. "Å" brukes kun ved infinitiv, "og" er kun konjunksjon (bindeord).:up:

Back