Meget spesiell og kjempebra rapport Kim Ruben Eneste er at jeg savner noen bilder fra cockpit på M80, men slikt får gå når du skriver så godt og vi får bli med i a343 OSL-CPH etterpå! Flott!
Denne utsikten hadde jeg fra flyparkeringskontoret i København ) SK460 den 17 nov... Og ja.. Jeg kan bekrefte at maskinen gikk rett gjennom stratuslaget som hang over flyplassen (Beklager kvaliteten på bilde)
Det er førstens når take off-vekten passerer 210-215 tonn at climb performance begynner å minske radikalt på en 340. Vi opererer som regel med vekter på mellom 240-260 tonn på reutenettet. På en times tur med 60% belegg, så vil climb rate på en 340 lett komme opp i over 4000 fot i minuttet.
LN-KRF, fin rapport, men prøv denne lakmustesten: "å" på norsk heter "to" på engelsk, "og" på norsk heter "and" på engelsk. Bytt til engelsk i trip report'en, så ser du at det noe som ikke lyder riktig. "Å" brukes kun ved infinitiv, "og" er kun konjunksjon (bindeord).:up: