• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL-CPH-OSL 17NOV10 Inkl A343

Fin Tripreport dette! Fikk lyst til å ta 340`en selv! Spesielt med først cockpit på MD80 ned og så A340 oppover igjen : )
 
Takk, dette var flott dokumentert! Skulle gjerne vært med selv - sa besetningen noe spesielt? Og ble Business-setene brukt?
 
Du så oss ikke da vi tok av?

Hadde vært morro å hørt av noen som så det fra en annen vinkel om hvor bratt det gikk oppover..:)

God tur til CPH..;)

Da er jeg hjemme i gamle landet, kjapp tur fra Tokyo i dag. 10:50 bare. Me like.

Så dere desverre ikke, satt på klappsete på høyre side ved avgang fra CPH, men hørte dere :-)
Men dere roterte tidlig det var ganske sikkert.
 
Meget spesiell og kjempebra rapport Kim Ruben :) Eneste er at jeg savner noen bilder fra cockpit på M80, men slikt får gå når du skriver så godt og vi får bli med i a343 OSL-CPH etterpå! Flott!
 
Klappsete OSL-CPH og A340 på retur... Dobbel lykke! :)

Mangler dessverre SAS sin A340 i loggboka, har bare AF, BWIA, LH og TAP sine 340-300 samt South African sin A340-600...
 
50e802f5-96cf-c008.jpg


Denne utsikten hadde jeg fra flyparkeringskontoret i København :)) SK460 den 17 nov... Og ja.. Jeg kan bekrefte at maskinen gikk rett gjennom stratuslaget som hang over flyplassen:) (Beklager kvaliteten på bilde)
 
Last edited:
Takk for flott rapport Ruben. Har selv hatt gleden av å reise med SAS A340 tur/retur Seattle i Business class. En fin opplevelse :)
 
Men, gikk det virkelig så fort opp? 340 er jo kjent for å klatre bra tregt, eller hva FBU 4EVER?

Det er førstens når take off-vekten passerer 210-215 tonn at climb performance begynner å minske radikalt på en 340. Vi opererer som regel med vekter på mellom 240-260 tonn på reutenettet. På en times tur med 60% belegg, så vil climb rate på en 340 lett komme opp i over 4000 fot i minuttet.

LN-KRF, fin rapport, men prøv denne lakmustesten: "å" på norsk heter "to" på engelsk, "og" på norsk heter "and" på engelsk. Bytt til engelsk i trip report'en, så ser du at det noe som ikke lyder riktig. "Å" brukes kun ved infinitiv, "og" er kun konjunksjon (bindeord).:up:
 
Back
Top