God formiddag,
Da var jeg på ABQs international Sunport, hvor jeg har rikelig med tid til neste avgang. Landet vel kl 08:55 lokal tid, ABQ-ATL går ca 13:10. I mellomtiden har jeg fått spist frokost og ruslet litt rundt på flyplassen. Nå har jeg slått meg ned i en skinnstol med strømuttak og fin utsikt til fjellene rundt Albuquerque. Landskapet var så absolutt ikke slik jeg hadde forestilt meg. Faktisk ganske så vakkert med snø på toppene. Kaldt er det også, så ikke la dere lure av illusjoner om ørken, New Mexico og sand.
WN 3597 - DAL-ABQ
Innsjekk på Dallas Love Fields airport gikk fint. Sikkerhetskontrollen var imidlertid langt som et vondt år. Brukte sikkert 30 minutter på å komme meg igjennom - og da var alle slusene åpen (7 stk, mener jeg å huske). Derfra bar det rett til gate for litt pc-jobbing - greit å gi inntrykk at man gjør noe mellom kl 08:00-16:00 norsk tid. Hadde Southwest-boarding A51, noe som denne gang holdt til sete 7F, med åpent midtsete. Anslår kabinfaktoren til ca 60%.
Mange nordmenn sammenligner Southwest og Norwegian. Etter å ha flydd begge selskaper ganske mye, kan jeg i hvert fall konkludere at det er minimale likheter mellom de to selskaper. Det eneste jeg kan se, må være effektiviteten i turn-around på en innkommende maskin, samt likheten mellom Rapid Rewards og det nystartede Norwegian-programmet. Setekomforten hos Southwest er i en annen liga, særlig p.g.a. den gode beinplassen. Vi snakker halvannen knyttneve, noe som er godt over en knyttneve av det jeg får til hos DY (jeg er oppunder 1.90 høy). Tok et bilde med mobilkameraet som jeg håper å få lagt ut senere.
I luften er produktet ulikt. Gratis drikke og snacks er standard hos Southwest, og påfyll er ingen problem. Alkohol koster riktignok penger. Jeg nøyde meg med vann. Flighter på halvannen time er i mine øyne de verste. Man er ikke mentalt innstilt på en lengre flytur, så man begynner å kjede seg etter ca 50 minutter. Endte med at jeg tok en dupp, og våknet i det vi landet.
Bagasjen kom som den skulle, så da var det bare å ta seg til Delta for Check-in.
Mer følger!
Tidlig morgen i Dallas (DAL). Flyet står klart for boarding (beklager kvaliteten).
Fjell (uten snø - de med snø er i den andre enden av terminalen), samt Continental Express.
American Airlines er på vei et eller annet sted (flyet tok nettopp av, for de som vil hente info om hvor den dro
).
Da var jeg på ABQs international Sunport, hvor jeg har rikelig med tid til neste avgang. Landet vel kl 08:55 lokal tid, ABQ-ATL går ca 13:10. I mellomtiden har jeg fått spist frokost og ruslet litt rundt på flyplassen. Nå har jeg slått meg ned i en skinnstol med strømuttak og fin utsikt til fjellene rundt Albuquerque. Landskapet var så absolutt ikke slik jeg hadde forestilt meg. Faktisk ganske så vakkert med snø på toppene. Kaldt er det også, så ikke la dere lure av illusjoner om ørken, New Mexico og sand.
WN 3597 - DAL-ABQ
Innsjekk på Dallas Love Fields airport gikk fint. Sikkerhetskontrollen var imidlertid langt som et vondt år. Brukte sikkert 30 minutter på å komme meg igjennom - og da var alle slusene åpen (7 stk, mener jeg å huske). Derfra bar det rett til gate for litt pc-jobbing - greit å gi inntrykk at man gjør noe mellom kl 08:00-16:00 norsk tid. Hadde Southwest-boarding A51, noe som denne gang holdt til sete 7F, med åpent midtsete. Anslår kabinfaktoren til ca 60%.
Mange nordmenn sammenligner Southwest og Norwegian. Etter å ha flydd begge selskaper ganske mye, kan jeg i hvert fall konkludere at det er minimale likheter mellom de to selskaper. Det eneste jeg kan se, må være effektiviteten i turn-around på en innkommende maskin, samt likheten mellom Rapid Rewards og det nystartede Norwegian-programmet. Setekomforten hos Southwest er i en annen liga, særlig p.g.a. den gode beinplassen. Vi snakker halvannen knyttneve, noe som er godt over en knyttneve av det jeg får til hos DY (jeg er oppunder 1.90 høy). Tok et bilde med mobilkameraet som jeg håper å få lagt ut senere.
I luften er produktet ulikt. Gratis drikke og snacks er standard hos Southwest, og påfyll er ingen problem. Alkohol koster riktignok penger. Jeg nøyde meg med vann. Flighter på halvannen time er i mine øyne de verste. Man er ikke mentalt innstilt på en lengre flytur, så man begynner å kjede seg etter ca 50 minutter. Endte med at jeg tok en dupp, og våknet i det vi landet.
Bagasjen kom som den skulle, så da var det bare å ta seg til Delta for Check-in.
Mer følger!
Tidlig morgen i Dallas (DAL). Flyet står klart for boarding (beklager kvaliteten).
Fjell (uten snø - de med snø er i den andre enden av terminalen), samt Continental Express.
American Airlines er på vei et eller annet sted (flyet tok nettopp av, for de som vil hente info om hvor den dro

Attachments
Last edited: