OSL-AAL-CPH-OSL (2012)

Jøss, ante ikke om verken flyselskapet eller ruten før jeg leste om det på et eller annet sosialt sted... Vet ikke hvor mye du fikk betalt fra det lokale turistbyrået , kanskje ikke noe, men dette så jo veldig bra ut! :)

Høres ut som et fint opplegg for et eksklusivt Flyprat-treff? :)

Last edited:
Fantastisk aa faa rapport fra air norway. Tusen takk. Dette var et eksotisk flyselskap. Men bra saa det ut til tross alt. Men bildene av omradet rundt AAL etc overrasker ikke. Det er flott der i naturen. Er selv pa ferie enda litt hoyere opp paa jylland naa...

Takk for en velskrevet rapport med gode bilder! Et dansk flyselskap med navnet Air Norway, ruter Oslo til Ørlandet, Fagernes og Aalborg og en flyflåte bestående av Metrolinere, er ikke akkurat den mest naturlige kombinasjonen ;) Må da være noe av det mer eksotiske vi har her i landet. Ruteopplegg ditt var veldig bra, særlig med tanke på at du også fikk med deg en superkort dansk innenriksrute og en MD-87 som snart har nådd pensjonistalderen, så dette er en fin "mal" for turer til Jylland.

Takk for tilbakemeldingene.

Herlig eksotisk, selv om det ikke er langt du dra. Selv har jeg kun (vage) minner fra Aalborg i forbindelse med en dimmetur for ni år siden. Men mener å huske det var bra med liv i Jomfru Anes gade

Det er helt texas i den gata på nattestid i helgene, men det er stor forskjell på utestedene. Noen ser skikkelig harry og tacky ut, mens andre er mer innbydende og fristende.

Høres ut som et fint opplegg for et eksklusivt Flyprat-treff? :)

Ja, det er en bra idé, dessverre hadde jeg ingen flyentusiaster med meg denne gangen, men for den som vil ha en billig og bra flyopplevelse er dette et bra valg, særlig når de også trapper litt opp innenriks i Norge.

Hva er egentlig eierhistorikken til Air Norway-maskinene?

Det er noe uklart, jeg har prøvd å gjøre litt research, uten at det har resultert i noe særlig, men jeg har klart å spore meg frem til at maskinen jeg fløy, OY-NPF, ble bygget i 1996 og fløy tidligere for Flugfelag Islands/Air Iceland.

Artig med rapport fra Air Norway, så eksotisk ut. Som så mange andre har sagt så bringer denne frem en del minner, har vært i AAL en del ganger med småfly, genial plass for GA-folket.

Back