Mange jeg kjenner ville kanskje ikke kalle dette en hverdagstur til Göteborg, med et hopp mer enn nødvendig, men er man glad i å fly, og i tillegg har seignert seg for SAS sine doble EB-poeng på utvalgte strekninger kan man ende opp med et hopp ekstra.
Planlagt reise ble:
TRD-CPH, SK2881 (Crj900)
CPH-OSL, SK458 (A321)
OSL-GOT (WF332 (Q300)
Avgang fra Værnes er 10:40, det er en rolig periode på flyplassen:



Jeg tuslet rolig ned til utland, en kikk på Flightradar24 fortalte meg at jeg ikke hadde det travelt. Første gang jeg besøker utenlandsterminalen etter at det nye serveringsstedet kom på plass, ble en kaffe, og nok en studie av terminalen som aldri blir ferdig:

Det var LN-RNL som skulle ta meg til København, en Crj som SAS fikk i januar 2010, og som hadde nr OY-KFM før krisa satte inn, flott fly på Værnes der her:

Avgang ble litt forsinket, til ca 10:55 fra rullebane 09, vestover. Det var 3 passasjerer i + og 26 i minus. Jeg hadde sete 3 D/E som er favoritt på Crjen med god plass:

Jeg drakk en kaffe på veien, ikke noe å ta bilde av.
Vi landet 12:12 på vanlige 22L, og takset til B19 på CPH. Jeg fikk tatt et par bilder av noen større flykropper på vei inn til terminalen:


OK, da følger etterhvert fortsettelsen, men ikke forvent mye champagneglass og flysuiter....
Planlagt reise ble:
TRD-CPH, SK2881 (Crj900)
CPH-OSL, SK458 (A321)
OSL-GOT (WF332 (Q300)
Avgang fra Værnes er 10:40, det er en rolig periode på flyplassen:



Jeg tuslet rolig ned til utland, en kikk på Flightradar24 fortalte meg at jeg ikke hadde det travelt. Første gang jeg besøker utenlandsterminalen etter at det nye serveringsstedet kom på plass, ble en kaffe, og nok en studie av terminalen som aldri blir ferdig:

Det var LN-RNL som skulle ta meg til København, en Crj som SAS fikk i januar 2010, og som hadde nr OY-KFM før krisa satte inn, flott fly på Værnes der her:

Avgang ble litt forsinket, til ca 10:55 fra rullebane 09, vestover. Det var 3 passasjerer i + og 26 i minus. Jeg hadde sete 3 D/E som er favoritt på Crjen med god plass:

Jeg drakk en kaffe på veien, ikke noe å ta bilde av.
Vi landet 12:12 på vanlige 22L, og takset til B19 på CPH. Jeg fikk tatt et par bilder av noen større flykropper på vei inn til terminalen:


OK, da følger etterhvert fortsettelsen, men ikke forvent mye champagneglass og flysuiter....