• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL 6. juni - noen timer ved SAS Museet

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
Vanskelige forhold med mye varmedis og luftskjelving nede på bakkenivået, men prøver med noen bilder tatt fra spotterplattformen, museumstårnet og et fra terminalrampen.

3_Norwegians.jpg


ATP_line_up.jpg


SE-MAI.jpg


LN-BRH.jpg


TF-FIJ.jpg


LN-WIB.jpg


OY-JRY.jpg


OY-MBI.jpg


N58101.jpg


HS-TLD.jpg


HS-TLD1.jpg


TC-CTA.jpg
 
Det er en F86, men siden den har plastgrill snakker vi her om at den er produsert på slutten av 1970-tallet.

Og på den tiden var ikke dette bare en modell
Koksa.jpg
 
Visste at det var en som hadde full sakskunnskap her ;)

Her kommer tre bilder fra SAS Museet

C_class_seats.jpg

Dette første bildet vekker minner fra alle mine C-class-kryssinger av Atlanteren (til EWR og ORD) mellom 1997 og 2001. Det er ikke bare i dag at det er problemer med setene, også disse gamle hadde kranglete forstøtter og det ble et par ganger jeg endte opp med voucher på grunn av ikke-virkende-fotstøtte.

The_North_Pole_Wall.jpg

Denne forklarer seg vel selv

Winglet.jpg

Hvis det er noen som lurer på hvilken motor som er bak glassmonteret til høyre så er det en Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp fra en Metropolitan
 
Last edited:
Back
Top