OSL 10. januar :)

Even92LN

ScanFlyer Gold
Så kom årets første spottertur, og den gikk til OSL! =)

Da jeg stod opp i dagtilig var været hjemme i Hurdal flott, blå himmel og minusgrader. Så jeg mot sør så jeg et teppe av tåke langt der borte (osl). Men skulle vel lette seinere tenkte jeg =)

I dag satt jeg på med mormor og bestefar da de dro nedover for å besøke mamma på ahus hvor hun har blitt flyttet nå. De slapp meg av på terminalen der jeg og togturisten fra Lillehammer, Anders Moen tok buss til Kneppefeltet. Derfra gikk vi til vollen hvor vi var på plass i halv 12-tiden =) Og som dere ser på mange av bildene under var det gaaanske så mye tåke i starten =S

Et av de første flyene vi så i dag var Koreaneren. Sikten er ikke akkurat på topp XD
_MG_0904.jpg

_MG_0911.jpg

_MG_0915.jpg

LN-NOB
_MG_0949.jpg

En SAS!
_MG_0965.jpg

_MG_0976.jpg

_MG_1003.jpg

_MG_1062.jpg

Nok en NAX 737-800W :) -Dette var LN-NOF
_MG_1074.jpg

...etterfulgt av LN-NOB som lettet
_MG_1138-1.jpg

Og heldighvis begynte det å klarne opp -sakte, men sikkert =)
_MG_0049.jpg

-fortere over oss enn over runway... Og her kom virklelig en overraskelse: Ut av tåka i nord kom en Norwegian på vei oppover! "Norshuttle (ett eller annet), missed approach"! Første gang jeg har opplevd en go around på OSL =/
_MG_0062.jpg

Kom rett over oss på vollen.
_MG_0066.jpg

Så kom denne 763'n fra Thomson -og det samme gjorde tåka igjen =/
_MG_0081.jpg

_MG_0084.jpg

_MG_0090.jpg

NAAAAAX...
_MG_0138.jpg

Og til slutt kom LN-KKJ ned etter missed approach =)
_MG_0149.jpg

LN-KKV
_MG_0155.jpg

Widerøe var noe vi savnet etterhvert =) 2 på rad =)
_MG_0178.jpg

_MG_0180.jpg

_MG_0183.jpg

Gutten i røyken! :D Denne skulle nok mest sannsynlig nedover til Oslo -var noe bråk der i dag også gitt.. =/
_MG_0193.jpg

_MG_0195.jpg

_MG_0201.jpg

Sola kom til slutt helt fram :)
_MG_0215.jpg

En laaang 737-800 :)
_MG_0227.jpg

Også i dag var det brøyting av 19R og taxiways rundt da koreaneren skulle ta av -så 19L på den da =(
_MG_0240.jpg

Kå El Em =)
_MG_0246.jpg

_MG_0256.jpg

_MG_0267.jpg

_MG_0270.jpg

Brøyterne =(
_MG_0279.jpg

Nå bestemte vi oss for å gå nedover mot GA-terminalen for å se om vi kom inn og kanskje fikk tatt noe bilder =) Ved brannstasjonen ved vollen var vi så heldige å møte på Jan og vi fikk sitte på bort. Tusen takk, Jan =)

Vi gikk nå inn da, og alt vi fant var en koselig liten "stue" med en liten check-in disk :) Ellers ikke et menneske å se (var visst kurs i andre etasje sa Jan) så vi lot være å gå lenger inn enn i gangen..
_MG_0286.jpg

Så da vi hadde stått og beundret den lille terminalen fra innsiden en stund gikk vi tilbake mot rundkjøringa ved vollen hvor vi skulle bli hentet.

D-FIFA stod på plassen sin ved GA
_MG_0289.jpg

Så gikk vi forbi SAS-museet
_MG_0301.jpg

SAAAAAS!!
_MG_0302.jpg

Oooog...! No kvist! ^^)
_MG_0309.jpg

Ja, vet... Ble ikke noe An-124 på oss i dag selv om det hadde gått noe rykter om det... =/ Men dagen ble fin uansett den. Takk for en fin spottertur, Anders! :)

Må si jeg er imponert over hvor lite støy, og hvor klare bildene var tatt forholdene i betraktning. Bra Even!!

Back