• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ordre Airbus og Boeing 2023

Airbus oktober:

Brutto nye ordre: 119

United Airlines: 60 A321neo
Air Niugini: 6 A220-100
Cathay Pacific: 8 A320neo, 24 A321neo
Unknown customer 1: 10 A350-900
Unknown customer 2: 8 A220-300
Unknown customer 3: 3 A321neo


Kanselleringer:
1 A220-300
5 A320neo
20 A321neo

Netto ordre: 93
 
Last edited:
Boeings oktober ordre:

British Airways: 6 787-10
Southwest: 111 737MAX (av disse skal vel 108 være av MAX 7)
Ukjent kunde: 2 777F
Ukjent kunde: 4 787-9

Kanselleringer
6 737-MAX

ASC606 justering:
23 737 ble omgjort til tvilsom bestilling, mens 3 777 og 7 787 ble tilbakeført til ordreboken
 
113 brutto, og 55 netto ordre for Airbus

AerLingus: 2 A320neo
British Airways: 2 A320neo, 2 A321neo
airBaltic: 30 A220-300
Air Mauritius: 1 A350-900
SMBC: 60 A320neo
Air Lease Corporation: 1 A330-900
Emirates: 15 A350-900

Kanselleringer:
50 A320neo, 8 A321neo. Av disse stod ALAFCO bak 46 A320neo

En ukjent ordre på 10 A350-900 fra tidligere i år, ble også identifisert som Egypt Air sin
 
114 nye ordre brutto for Boeing i november

USAF: 15 767-2C/KC-46
BOC: 4 737MAX
Ukjent kunde: 5 737MAX
Emirates: 90 777X

10 737MAX ble kansellert, mens 32 737MAX og 5 777 ble endret fra tvilsomme, til firm orders igjen
 
Boeings ordre i desember:

Avolon: 40 737Max
Ethiopian Airlines: 20 737Max, 11 787-9
Lufthansa Group: 40 737Max
Qantas: 4 787-9, 8 787-10
SunExpress: 45 737Max
Unknown customers: 156 737Max, 45 787, 2 777F

2 787 ble kansellert.

Netto for 2023 ble det da 1.314 nye ordre for Boeing
 
Nye ordre i desember for Airbus:

A220-100: 1 (VIP?)
A220-300: 64: - Lufthansa: 40, Delta: 14, Kjent kunde: 10
A320neo: 64 - easyJ:et 52, Ukjent kunde: 12
A321neo: 523 - easyJet: 101, Turkish Airlines: 150, Korean Air: 20, Eva Air: 15, Avolon: 100, Ukjent kunde: 137
A330-200: 5 - Airbus Defence/MRTT
A350F: 11 - Turkish: 5, Cathay Pacific: 6
A350-900: 83 - Turkish Airlines 50, Air FRance-KLM: 33
A350-1000: 56 - Air France-KLM: 11, Turkish Airlines: 15, Qantas: 12, Eva Air: 18

Samtidig har de ryddet litt i døde ordre, i blant annet Iran Airs ordre så følgene ble booket som kanselleringer.

-7 A320ceo
-7 A321ceo
-34 A320neo
-8 A330-200
-8 A330-300
-28 A330-900
-16 A350-1000


Allikevel så med brutto 2319 nye ordre, minus kansellering så ble det netto 2094 nye ordre for Airbus.

Nettolisten:

A220-300 - 134
A220-100 - 7
Totalt - 141


A319neo - 1
A320 - (-7)
A320neo - 402
A321 - (-7)
A321neo - 1,286
Totalt - 1,675

A330-900 - 7
A330-800 - 1
A330-300 - (-8) (negative)
A330-200 - (-3) (negative
Totalt - (-3)

A350-900 - 148
A350-1000 - 118
A350F - 15
Totalt - 281

Sum 2094
 
Back
Top