Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

vet ikke om dette er gammelt nytt, men ser nå at widerøe har inngått samarbeid med optiontown! dog, bare om "empty seat option" ....
funker bare på strekninger med setereservasjon.

http://www.wideroe.no/empty-seat-option

Prøvde denne varianten fra TRF til TRD forrige uke.

Fikk bekreftelse dagen før avreise. Setet ved siden av meg var opptatt/blokkert når jeg sjekka inn online, så det så ut til å funke fint.
Jeg bytta sete, fordi jeg hadde fått sete ved propellen. Det gikk ikke så bra igjen.. Lærdommen blir å ikke endre sete etter man får bekreftet EsO..

Madamem som valgte mitt opprinnelige sete fikk iallefall god plass ;-).

Fikk Plus-oppgradering på SK909 kommende fredag. Bekreftelsen kom i dag, mens jeg satt og vurderte å søke Business for 1400,- ekstra. Etter at oppgraderingen til Plus var bekreftet kostet det plutselig 2400,- å søke Business, så da lot jeg være. Har søkt Business på 908 hjem torsdag 28., får se hva som skjer der.

Er det noen forskjell i suksessrate om man har booket GO eller GO saver?

Etter en del om og men ble det C på sk908, først i Lounge på EWR terminal B var SAS-personellet villig til å gi meg sete i Business på min "Approved, depending on availability". Mao, 2 av 2 upgrades via optiontown, og dermed to mye mer behagelige reiser.

Mitt første forsøk på oppgradering endte med "kun" oppgradering til Plus (B). Hadde selvfølgelig håpet at flighten til SFO den 6. mars skulle vært helt foran i kabinen, men Plus får duge.
Fikk ny billett fra SAS på mail nå. Optiontown sine sider er ikke oppdatert ennå. Jeg regner med at alt håp om C er ute når det kommer mail om B?

Vi får håpe at returen blir i C.

Jeg flyr til Tokyo 6. Mars, er alt håp ute?
Ut i fra det jeg leser i denne posten på Flyprat så er det mange som får tilbakemelding to dager før avreise. Var derfor litt overrasket at jeg fikk det 3 dager før. Se an morgendagen så vet du kanskje mer.

Noen som kan se belegg på 996 fra PEK Onsdag 5 med tanke på oppgradering til Biz?

Jeg flyr til Tokyo 6. Mars, er alt håp ute?

Har opplevd å få det under 48t før avreise, så det kan fortsatt løse seg. Er ikke alltid du får melding fra OT, bare ny bookingklasse i app etc.

Der kom det mail fra Optiontown, ingen lykke denne gangen. Håper jeg har mer hell med poeng.

Dårlig nytt for upgrade på SK944 førstkommende torsdag. Står dermed på 3 av 4 vellykkede forsøk. Så egentlig denne komme for lenge siden, både Pluss og C har hatt bra trykk. Bra for SAS, mindre bra for meg...

Får håpe på bedre lykke hjem igjen med 907 på mandag, selv om det virker å være godt belegg foran gardinen der også.

D

Er det mulig å trekke tilbake en Optiontown søknad?
Finner ingen plass på nettsiden jeg kan gjøre det.

Er det mulig å trekke tilbake en Optiontown søknad?
Finner ingen plass på nettsiden jeg kan gjøre det.

Mener det står når du får bekreftelsen at du ikke har mulighet til å "opt out" men du kan jo ta en telefon og høre

Dagens gladnyhet när en PNR med tre personer fick UG till SFO på fredag!

Dagens gladnyhet när en PNR med tre personer fick UG till SFO på fredag!

fikk nettop gå inn og velge sete 4G og 4H på 935 til fredag. Passer ekstra bra siden GO blir enda kjedeligere enn før

fikk nettop gå inn og velge sete 4G og 4H på 935 til fredag. Passer ekstra bra siden GO blir enda kjedeligere enn før

Då sitter jag snett bakom dig på 5E. Sparkar mina föräldrar er i ryggen så säg till ;)

Last edited:

HVordan funker egentlig Optiontown? Noen satte regler om når man blir oppgradert/ikke?

Status
Not open for further replies.
Back