Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Fikk nettopp mail om upgrade fra Plus til Biz.

Avreise 06.02.14
Bekreftet 04.02.14
Rute SK925, Køben - Dulles
Bestilt upgrade på optiontown 31.01.14

Har ikke sjekket hvor mye pax det er på flyet i de forskjellige klassene…

Fikk nettopp mail om upgrade fra Plus til Biz.

Avreise 06.02.14
Bekreftet 04.02.14
Rute SK925, Køben - Dulles
Bestilt upgrade på optiontown 31.01.14

Har ikke sjekket hvor mye pax det er på flyet i de forskjellige klassene…

Business: 9 (at least)Coach: 9 (at least)Other: 9 (at least)Fare Classes:

C/9 D/9 Z/9 R/0
J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/9 W/9 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/9 N/9

For moro skyld, hvilken bookingklasse har du opprinnelig Klette?

Er det mulig??! etter å ha ventet og ventet, og prøvd alskens nettlesere viser det seg at den eneste muligheten til å få opp bookingen på er gjennom den forhåndsinstallerte nettleseren på Samsung S3. Jeg synes dette er helt utrolig. Nå har jeg lagt inn bestilling på sk 935 21. mars, men jeg får ikke sjekket hvordan det går for jeg får ikke logget inn.

Nå som jeg har betalt kan jeg vel trygt kontakte kundeservice?

Hei,

Takk for det… Opprinnelig klasse er S , Premium Eco

Det er jo interessant, fordi S ikke er utsolgt (S/9)

Ser på setekartet for flyvningen også at det er mye ledig i både Go, Plus og Business.

Det er jo interessant, fordi S ikke er utsolgt (S/9)

Ser på setekartet for flyvningen også at det er mye ledig i både Go, Plus og Business.

Ser ut som det er ledig i hele flyet. Vanskelig å si hvordan de bestemmer seg for hvem som får oppgarderingen... Kan nesten tenkes at de slår mynt

Det spiller ingen rolle om opprinnelig bookingklasse er åpen for salg eller om den er stengt. Siden Optiontown og SAS samarbeidet startet har alt tydet på at oppgraderinger kun går gjennom hvis economy er fullt/overbooket, noen unntak har selvsagt blitt rapportert.

Som jeg har skrevet i denne tråden flere ganger så kan det være mange bookingklasser åpne for salg i economy, selv om economy er overbooket. Dette gjøres av alle flyselskap siden det kan være mange ledige plasser i premium kabinene. SAS har rundt 70 seter i biz og plus som de ønsker å fyll, selv om etterspørselen etter disse dyrere produktene ikke er der på flighten. Dette gjøres da ved å overbooke eco og oppgradere på flyplassene.

Men mye mulig at SAS har endret på Optiontown praksisen sin i det siste og aksepterer upgrades selv om eco ikke er full. Leste en rapport om dette nylig enten her eller på flyertalk, upgrades som gikk gjennom selv om det viste seg å være danseplass i monkey.

Ref danseplass i economy..

Hei,

Ser det er mye snakk om under hvilke omstendigheter man blir oppgradert, og at det spekuleres i at økonomi må være overbooket.

Dette gjaldt ikke i mitt tilfelle. Jeg hadde billett til SK910 den 28.jan i økonomi.
Den 6.jan søkte jeg om oppgradering til pluss($225), og den 14.jan søkte jeg om oppgradering til business. 26.jan, ca 50 timer før avreise fikk jeg epost fra Optiontown om at jeg var oppgradert til pluss, men avslag på business.

På flyet var vi 10-15 stk i pluss, og etter en liten spasertur bak i kabinen vil jeg anslå 30-40% belegg i økonomi. Talte opp 13 firesetere med kun en person i.
Så ikke etter i Business, men så ganske fullt ut når vi gikk av flyet.

Så jeg vet ikke hva de øvre makter i optiontown bruker for å bestemme seg =)

Min første tur i Pluss IC var behagelig ihvertfall, har ved årsskiftet byttet over fra Delta/KLM/Alaska Airlines(og Alaska Airlines Mileage Plan) til SK og UA på mine bi-månedlige turer SVG-ANC-SVG. Virker som dette blir bra hvis Optiontown fortsetter å slå til.

My 5 cents =)

Hvis man leser den ferske tripreporten til englundjesper OSL-EWR (SK907) SAS Business, så skriver han at oppgraderingen fra Go til Plus gikk gjennom selv om det bare var omtrent 70% belegg i Go og Plus.

Flere rapporter tyder altså på at man kan bli oppgradert selv om det er langt fra fullt i Go/economy.

Heisann!

Kan bare bekrefte at det ikke virker å være noen "fasit" på oppgraderinger. Over fra OSL-EWR ble jeg oppgradert den 17 Jan, men på hjemturen 19 Jan gikk det ikke igjennom..

Tidligere har jeg blitt oppgradert flere ganger enn jeg har fått avslag, men har enda til gode å finne en algorytme eller grunn for når/hvor man blir oppgradert.

Er nok litt myntkast på bakrommet.. hehe. Jeg er også EBG og fått bekreftet EBD fra 1 April, så håper det også skal hjelpe etterhvert..

Kim

Har en tur til SFO i påsken, så har sjekket litt innom OT fra tid til annen for å sjekke om prisene for oppgradering endrer seg noe nevneverdig. De har pleid å ligge på >=€200 for Plus og ~€500 for Biz. Måtte inn og sjekke i kveld, og ser at prisene har endret seg til henholdsvis €160/€146 og €351/€325 (T/R). Noen som har vært borti dette før?

Har en tur til SFO i påsken, så har sjekket litt innom OT fra tid til annen for å sjekke om prisene for oppgradering endrer seg noe nevneverdig. De har pleid å ligge på >=€200 for Plus og ~€500 for Biz. Måtte inn og sjekke i kveld, og ser at prisene har endret seg til henholdsvis €160/€146 og €351/€325 (T/R). Noen som har vært borti dette før?

Fik tilbud om 146EUR på CPH-SFO og ORD-CPH per vej fra M til Y til vores tur i april

Ganske god pris. Nu krydses fingre for at de begge går igennem ;)

CPH - SFO 14. Feb
Status nå: Business: 9 (at least) Coach: 9 (at least) Other: 0
Fare Classes: C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 E/9 M/5 H/5 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0 B/0

Signet 1. januar opp for $225 på Optiontown for økonomi til pluss og fikk i dag tidlig epost fra SAS med ny e-ticket :)

Har prøvd meg på Plus på 909 den 21. feb, og Business på 908 den 27. Gir lyd fra meg med utfall og belegg.

Fikk C oppgradering med OT på 3 billetter booket som K på SK907 i morgen.

På returflighten min fra Tokyo får jeg beskjed om følgende "UTo Not Available". Kan det dukke opp muligheter eller er alt håp ute?

På returflighten min fra Tokyo får jeg beskjed om følgende "UTo Not Available". Kan det dukke opp muligheter eller er alt håp ute?

Er ganske sikker på at UTo ikke er mulig ved avreise fra Tokyo.

Thomas

Jeg fikk samme. Ikke noen mulighet på hjemreise.
(Plus $216, Business $453 pr. pers.)

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back