Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (var: Er det en flopp?)

Jeg for min del kan ikke fatte og begripe hvordan det er mulig for et så stort selskap å ikke ha en alminnelig e-postadresse til kundeservice. Vi snakker tross alt om 2011.

Kan virke som flere og flere bruker facebook til å kommunisere med kundene sine. Opplevd flere ganger at man får hjelp kjappere på face'rn enn telefon/mail.

Jeg for min del kan ikke fatte og begripe hvordan det er mulig for et så stort selskap å ikke ha en alminnelig e-postadresse til kundeservice. Vi snakker tross alt om 2011.

E-post er på mange måter ødelagt pga. spam. Store firmaer bruker e-post, men bruker "web-forms" e.l. for å formidle kontakt utenfra som dermed ikke forsvinner i spam-filtere o.l. og heller ikke utsetter e-post adressene for spammere.

Da kan jeg meddele at alle utestående Optiontown-poeng nå er korrigert. Det tok bortimot fire måneder.

Med bruk av Optiontown kan man forvente en eller flere av følgende elementer:

- Generell uvitenhet blant SAS-ansatte på bakken om Optiontown
- Misforhold mellom Optiontown og SAS om en oppgradering faktisk er godkjent
- Kronisk feilposting av poeng på oppgraderinger godkjent under 24t før avreise
- Ansvarsfraskrivelse fra begge parter når hvis man klager på en dårlig opplevelse
- Evighetsprosess å få godkjent utestående poeng (med mindre man benytter Someone's Facebook-konto i kontakten med SAS ;))

Er det noen som kjenner til hvorfor man ikke kan oppgradere innen Europa (SAS) med Optiontown? Jeg ser på dette som letttjente ekstrapenger for SAS og regner med at 10-15% av oss er vel rare nok til å gjøre dette.

Er det noen som kjenner til hvorfor man ikke kan oppgradere innen Europa (SAS) med Optiontown? Jeg ser på dette som letttjente ekstrapenger for SAS og regner med at 10-15% av oss er vel rare nok til å gjøre dette.

Uten at jeg vet noe som helst om grunnen, vil jeg mistenke at de er redd for å undergrave Y og C-produktene. De må i alle fall gjøre det så pass uforutsigbart slik at folk fortsatt er villig til å betale for C.
En annen grunn kan være at dette innebærer så mye manuelt arbeid at de ikke har kapasitet til å den volum-økningen OT i Europa vil innebære.

Når det er sagt, så hadde jeg vært helt med på OT eller billigere restricted C. Prisene i dag gjør det helt uaktuelt å betale for C, både på forretningsreise og private reiser.

Når det er sagt, så hadde jeg vært helt med på OT eller billigere restricted C. Prisene i dag gjør det helt uaktuelt å betale for C, både på forretningsreise og private reiser.

Dette var jo også noe vi tok opp i Stockholm da vi møtte SAS der

Jeg tror kanskje da SAS hadde solgt lite business billetter?

Har kjøpt optiontown oppgradering cph-beijing nå, satser på at det også nå ordner seg

Jeg tror kanskje da SAS hadde solgt lite business billetter?

Ikke nødvendigvis. Det handler om hvor mange billige billetter man gjør tilgjenglig og på hvilke avganger. Dessuten så selges nok de fleste av dagens business billetter innen Europa her i Scandinavia til folk som er sent ute, trenger fleksibilitet eller som har en videreforbindelse på IC i business

Ikke nødvendigvis. Det handler om hvor mange billige billetter man gjør tilgjenglig og på hvilke avganger. Dessuten så selges nok de fleste av dagens business billetter innen Europa her i Scandinavia til folk som er sent ute, trenger fleksibilitet eller som har en videreforbindelse på IC i business

Det er nok det viktigste elementet. De må sikre at Optiontown-billetter blir så pass uforutsigbare at folk fortsatt er villig til å betale for Business på vanlig måte. Spørs om ikke restricted C er en bedre løsning, da forkjøpskravene/mangel på fleksibilitet er for rå til at det funker for forretningsreisende, men det er allikevel forutsigbart for kunden.

Tur til BKK; Prøve Optiontown, hva er mest prisvert

Hei, åker en tur til BKK med SAS i Jan/Feb, slog in bookingnumret på optiontown og fikk dette tilbudet;
Economy Extra for EUR 137/147 (dit,hjem) per person og strekning
Business for EUR 289 / 299 per person strekning.

Betalte akkurat 7tusen for disse billettene i utgangspunktet ( dårlig med tillbudspriser til BKK i slutten av Januar).
Hva er deres erfaring, er dette normale priser optiontown tar for oppgradering?
Uten oppgradering gir denne turen 3000EB-poeng, hvis jeg får igjennom oppgradering til Business for 600€, får jeg da og 24K EB-poeng for hele reisen?
Ikke så dyrt isåntfall med tanke på at det tar mig innom Skandinavien 2turer bara det.

På forhånd takk for hjelpen

Re: Tur til BKK; Prøve Optiontown, hva er mest prisvert

Ja, det er normale priser for Optiontown. Omtrent det samme jeg betalte for OSL-EWR i sommer

OK, tittade litt nærmere på Poengopptjening.
Hvis man får till oppgradering til Economy Extra verkar det gi 18K poeng istedenfor 3K, altså kjøper en 15K EB-poeng før 300€ + en bedre flytur dit da. Det er nesten prisvert?
Prøvar å øvertyga mig selv her..

11700 kr som jeg regner meg frem til at det blir, er jo en veldig billig pris totalt for en biz t/r BKK. Vanlig pris er jo nærmere 20k.

Så har du råd har du lov! Dog er det jo ikke sikkert at den går gjennom. Det får du vel ikke beskjed om før noen dager innen avreise?

BF:cool2

Prisen du har oppgitt kan også øke... Det var tilfelle i sommer da vi vurderte å oppgradere også returen fra EWR. Da utreisen falt i smak ønsket vi å oppgradere også returen, men da var prisen doblet seg (?) om jeg ikke husker feil. :)

Prisene du oppgir er normale som Someone skriver og kommer til å gå opp nærmere avreise. Hvis du tar med EB poeng i regnestykket så er det egentlig en grei deal.

Jeg var heldig og oppgraderte til BKK i påska da det var "double your points" campaign, ga en grei økning på poengkontoen.

Som flere skriver er det opp til både lommebok og krav til komfort, men jeg hadde aldri tatt en så lang tur i noe annet enn C. Deror har jeg heller aldri tatt sjangsen på Optiontown eller oppgradering mot poeng på TATL.

Prisen er det i all fall ikke noe å si på (bortsett fra at det var en tråd om kampanje-biz-billetter til BKK for nede i 8-9K for en stund siden).

Qatar selger fortsatt bekreftet biz OSL - BKK for 11242 (også i slutten av januar)

ARN - BKK ser ut til å ligge på ca 12500,- NOK

Last edited:

Litt OT men; Sett det Qatar-tilbudet men siden vi flyger ut av SVG blir det da en mellomlandning til hver vei og det å flyge via OSL på veien hjem er noe en helst unngår med toll og stress. Det er AMS, FRA eller CPH som er tingen når en ska langt herifra

andre gang at jeg nå opplever at det ikke er mulig å sette seg på optiontown på retur fra tokyo. er det alltid sperret for optiontown fra sas sin side? flust av plasser i C. var samme sak sist gang, så oppgraderte med poeng istedet.

forøvrig godt med plass påvei over hit også. vi var 4pax som skulle bruke poeng, men frøken snill sa "god jul" og gav oss upgrade complimentary! GO SAS!!

Hei!

Jeg skal fly OSL-CPH-ORD med SAS i morgen, og har bestilt og fått bekreftet oppgradering fra Economy til Economy Extra CPH-ORD med Optiontown. Det er første gang jeg prøver dette, så jeg lurer på om noen her kan svare på følgende (har sendt Optiontown en mail med spørsmålene, men har ikke fått svar):

- Kan jeg sjekke inn online når jeg har fått bekreftelsen på oppgraderingen fra Optiontown? Det vises fremdeles at jeg reiser i Economy, og det er ikke mulig å bytte sete til Economy Extra. Jeg er redd at hvis jeg sjekker inn online på Economy-setet, vil jeg ikke få oppgraderingen. Hva tror dere om dette?

- Hvordan blir det med bagasje? Det er tillatt med to kolli i Economy Extra, men det flyr jeg kun fra CPH-ORD. Må jeg da betale for et ekstra kolli strekningen OSL-CPH?

- Jeg har bestilt spesialmat. Serveres samme mat i Economy og Economy Extra?

Veldig takknemlig for svar :)

Godt nyttår, forresten!

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back