Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Gikk ikke gjennom på Sk963 på torsdag, og fikk akkurat beskjed om at den ikke gikk gjennom på Sk964 i morgen. Noen som kan si noe om mulighetene for å komme seg fremover i kabinen imorgen. Har nok av poeng.

Prøver jeg å kjøpe reisen via sas.no får jeg kun valget mellom Plus og Business, og alle setene er opptatt. Vil tippe flyet er helt fullt eller overbooket, så jeg vil tro sjansen er liten med mindre du har en status som gjør at de vil flytte deg gratis.

Prøver jeg å kjøpe reisen via sas.no får jeg kun valget mellom Plus og Business, og alle setene er opptatt. Vil tippe flyet er helt fullt eller overbooket, så jeg vil tro sjansen er liten med mindre du har en status som gjør at de vil flytte deg gratis.

Status ble at jeg betalte 40 000 poeng og havnet i 1A. Og jeg vet om minst to stykk til som ble oppgradert for poeng. Så det som er helt klart er at SAS vil heller ha betalt i poeng enn i cash via optiontown.

Re: Oppgradering av billetter hos SAS

Har en bestilling inne hos Optiontown, hvordan avbestilles den? litt vanskelig og finne ut av...

Re: Oppgradering av billetter hos SAS

Har en bestilling inne hos Optiontown, hvordan avbestilles den? litt vanskelig og finne ut av...

Optiontown er aviklet for SAS sin del. Så alt som ligger inne nå skal ha blitt automatisk kanselert.

Hva er det som skjer med at Optiontown ikke mener at jeg har en booking lengre? Har trippelsjekket alle detaljer. Optiontown finner ikke PNRen min og har trippelsjekka at alle 6 alfanumeriske tegn er der.

Hva er det som skjer med at Optiontown ikke mener at jeg har en booking lengre? Har trippelsjekket alle detaljer. Optiontown finner ikke PNRen min og har trippelsjekka at alle 6 alfanumeriske tegn er der.

Den er vel slettet i systemet og pengene på vei tilbake til deg?

Den er vel slettet i systemet og pengene på vei tilbake til deg?

Var ikke tydelig nok (det beklager jeg)- jeg prøver å legge inn Optiontown på en fremtidig booking...
No booking found for your inputs. You may review your inputs and try search by PNR again or submit your flight details below to search by flight. Mens på SAS.no kommer bookingen opp uten problem.

Var ikke tydelig nok (det beklager jeg)- jeg prøver å legge inn Optiontown på en fremtidig booking...
No booking found for your inputs. You may review your inputs and try search by PNR again or submit your flight details below to search by flight. Mens på SAS.no kommer bookingen opp uten problem.

SAS bruker ikke lenger Optiontown. De har lansert en ny løsning:

https://www.flysas.com/en/travel-info/before-travel/purchase-upgrade/

At SAS fortsatt står listet opp på optiontown.com er vel sløvhet fra Optiontowns side.

Men men har nå lagt inn minstebeløpet på 45 EUR pr vei OSL-LYR-OSL. Er omtrent der OT har ligget pluss minus 10 euro

SAS bruker ikke lenger Optiontown. De har lansert en ny løsning:

https://www.flysas.com/en/travel-info/before-travel/purchase-upgrade/

At SAS fortsatt står listet opp på optiontown.com er vel sløvhet fra Optiontowns side.

SAS bruker ikke Optiontown nei, men Optiontown tok gladelig imot penger for SAS-reiser iallefall for to dager siden..... Jeg hadde i går fremdeles fire "upgrade pending" hos Optiontown på kommende reiser, men det kan se ut som om de kansellerer og returnerer pengene når det er ca 48 timer igjen til reisen skal gjennomføres. Jeg fikk iallefall e-post fra Optiontown om at oppgradering dessverre ikke lot seg gjennomføre for to av reisene og at pengene vil returneres. De to siste står fortsatt med "upgrade pending" status hos Optiontown.

Tok dette opp med SAS og de skulle bringe dette videre til "produktansvarlig" som så ville ta dette videre med Optiontown (osv, osv....).

Og nettopp nå fikk jeg svar fra Optiontown på Twitter som følger:
"Dear Guest,

SAS has stopped upgrade services with Optiontown.
Request you to wait until refund is processed for failed upgrades.

Regards,
Optiontown
"

Grei deal for optiontown å ruge på penger frem til avgang. Blir jo renter av sånt! :D

Spørsmål. Er følgende mulig?

Jeg bestiller en SAS Go billett (som har 24 timers åpent kjøp). Jeg registrerer deretter en oppgraderingsforespørsel til denne billetten til biz/first på Optiontown. Dersom jeg får oppgraderingen innen 24 timer, så er jeg fornøyd, og dersom jeg ikke får billetten oppgradert innen 24 timer så benytter jeg med av åpent kjøpt og avbestiller billetten. Er dette mulig?

Jeg bestiller en SAS Go billett (som har 24 timers åpent kjøp). Jeg registrerer deretter en oppgraderingsforespørsel til denne billetten til biz/first på Optiontown. Dersom jeg får oppgraderingen innen 24 timer, så er jeg fornøyd, og dersom jeg ikke får billetten oppgradert innen 24 timer så benytter jeg med av åpent kjøpt og avbestiller billetten. Er dette mulig?

SAS bruker ikke Optiontown lengre. Ny tjeneste som heter SAS upgrade.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det korte svaret her er Nei.

Man får ikke vite om man blir oppgradert før ca 36 timer før avgang. Nå bruker ikke SAS Optiontown lengre, men Plusgrade.

Så den planen din er ikke mulig. :)

Kim

Status
Not open for further replies.
Back