Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden)

Status
Not open for further replies.

Molinari

ScanFlyer Silver

Sjekker den nyeste *A partner Aegean Airlines sitt bonusprogram (Miles & Bonus), og ser at du med kun 20000 miles får gullkort hos de - *A gold.

Om jeg skjønner det riktig, så kan man vel nesten oppnå 20000 på en intercontreise med en annen *A carrier i Y og "for sure" i C

Hvordan oppnå gull - +16000 på de 4000 du trenger for sølv:
http://en.aegeanair.com/milesandbonus/Content.aspx?code=goldCard

Poengopptjening:
http://en.aegeanair.com/milesandbonus/Content.aspx?code=winFly

Re: Raskeste veien til *A Gold?

Om man bor i Skandinavia, er det litt upraktisk at det ikke gis poeng hos SAS på alle bookingsklasser som i utgangspunktet gir 25 prosent i andre programmer.

Booking Classes not eligible for accrual: I, R, X, N, P, W, U, G, K, L, T, O

Om man bor i Skandinavia, er det litt upraktisk at det ikke gis poeng hos SAS på alle bookingsklasser som i utgangspunktet gir 25 prosent i andre programmer.

I, R, X, N og P gir vel ikke opptjening på SK Eurobonus heller?

Will Olympic fortsatt fly interkontinentalt når de slås sammen med Aegen? Ser jo nesten ut til å være for godt til å være sant dette. Klarer ikke se om blue tilsvarer star silver.

I, R, X, N og P gir vel ikke opptjening på SK Eurobonus heller?

Nei, det gjør de ikke - bonusreiser (f.eks. I-klasse) gir jo ikke bonuspoeng. Poenget var at de klassene som ellers gir 25 prosent opptjening (f.eks. O, W, T) heller ikke gir poeng hos Aegean. Men ellers kan jo dette være en fin deal - men som vanlig: det er alltid fordeler og ulemper med programmene, dette var en av ulempene. Et perfekt program finnes dessverre ikke ...

Hmmm... samme pris fra Bergen. Og jeg har ingen planer i morgen. :P Men må i så fall stå opp ca 05 og får ikke EBG for det. *vurdere*

Edit: Vil dette gi 3800 eller 5000 miles med Aegean? Det står "100%, min 600" på http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles/#SAS. Betyr det at jeg får 600 x 2 for BGO-CPH-BGO + 1300 x 2 for CPH-MAD-CPH?

Last edited:
Re: Den store 'Mileage Run'-tråden (EuroBonus)

http://matrix.itasoftware.com kan du legge inn f.eks. LON - MAD,BCN,MXP,XXX,XXX osv i samme søk, med månedsvisning, SK+ som "advanced routing code" og 0 netter for rene MRs, eller 0-2 for både MR og weekendturer.

@petter380: Det ble litt for kort varsel, men det hadde vært gøy å henge seg på. God tur. :)

Last edited:

Hmmm... samme pris fra Bergen. Og jeg har ingen planer i morgen. :P Men må i så fall stå opp ca 05 og får ikke EBG for det. *vurdere*

Edit: Vil dette gi 3800 eller 5000 miles med Aegean? Det står "100%, min 600" på http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles/#SAS. Betyr det at jeg får 600 x 2 for BGO-CPH-BGO + 1300 x 2 for CPH-MAD-CPH?

Har Aegan begynt å gi opptjening i billig økonomi?

Business Class

Booking Classes

Accrual Factor

Minimum miles
Business Class A, C, D, Z, J 200% 1200
Economy Class

Booking Classes

Accrual Factor

Minimum miles
Economy Discounted Y, S, B, E, M, H, Q, V 100% 600

Ser med første øyekast at U, W, K og O mangler. Så disse gir ikke poeng.
Y, S, B gir bare 100% opptjening.

Edit: Ser nå at det gjelder ungdomsbillett (V).

Re: Opptjening og milagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus milegarun-tråden)

Har noen forslag til beste alternativ for Aegean-mileage run med ungdomsbillett eller annen økonomiklasse som gir opptjening? BCN gir som nevnt bare 3600, så det er ikke like attraktivt som med EB. MCO gir 3110, ATH 3860.

Har noen forslag til beste alternativ for Aegean-mileage run med ungdomsbillett eller annen økonomiklasse som gir opptjening? BCN gir som nevnt bare 3600, så det er ikke like attraktivt som med EB. MCO gir 3110, ATH 3860.

Økonomibillett til USA + optiontown? Da rykker du rett opp til gull på en tur...

Under forutsetning at det går gjennom, ja - men det blir litt i overkant for en mileage run. ;) Har en Kina-tur med SAS om en stund, men økonomiklassen gir 0% opptjening. Hvis begge oppgraderingene går gjennom, blir det gull på den turen, men hvis bare én gjør det er jeg litt over halvveis og må "spe på" med et par mileage runs. Har foreløpig bare lagt inn Optiontown til business, men vurderer å legge inn til EE óg. Det kjipe er at jeg da enten kan kreditere til Aegean og få 100%, dvs 1/4 til gull, eller til EB og få 150%, men ikke være i nærheten av gull (synes ikke EBS er så interessant, ettersom lounge er hovedgrunnen til at jeg ønsker *G).

For å omformulere det originale spørsmålet - hva gir best pris/avstand-ratio på SAS sine ruter fra CPH, ettersom Aegean går på miles og ikke faste poengsummer som SAS har? Tenkte å følge litt med på priser og tilgjengelighet fremover, har ikke så lang tid igjen med ungdomsbilletter hos SAS hvis ikke Optiontown går gjennom.

Aegean har oppdatert opptjeningstabellen sin for SAS, og den ser mye bedre ut enn den gamle:

Gammel tabell:
Business Class A, C, D, Z, J 200%, minimum 1200
Economy Discounted Y, S, B, E, M, H, Q, V 100%, minimum 600

Ny tabell:

Business Class C, D, Z 200%, minimum 1200
Economy A, J, Y, S, B, P 200%, minimum 1200
Economy Discounted E, M, H, Q, V, W, U, K, L, T, G, O 100%, minimum 600

Er ikke O den billigste klassen, slik at alle klasser gir Aegean-opptjening nå?

600 som minimumsgrense er genialt, håpløst med programmer som ikke har min miles når det fartes innen Norge. Ti ganger tur retur bgo svg på flexpris (750 kr en vei) for firmaet, og gull er i boks.

600 som minimumsgrense er genialt, håpløst med programmer som ikke har min miles når det fartes innen Norge. Ti ganger tur retur bgo svg på flexpris (750 kr en vei) for firmaet, og gull er i boks.

Gir ikke OSL-BGO 600 miles + 200% = 1200 miles per vei?

Man trenger jo 19000 for å få gull hos Aegean :spin

Noen som har erfaring med å hente ut bonusbilletter med Aegean miles?

Status
Not open for further replies.
Back