Er EuroBonus dyrt og Dividend Miles billig?
Jeg har nylig tømt DM-kontoen, og sitter med følgende status i *A-programmene:
EuroBonus: 3500 (300 forfaller 31/05).
USDM: 1800 poeng.
Aegean: 2000 (ubrukt, kun signup-bonus).
Skal nå velge hvilket program jeg skal bruke fremover, og har nesten slått fra meg Aegean - regner ikke med å kunne opprettholde sølv-/gullstatus, så poengene er i utgangspunktet kun tenkt til bonusturer. (Unntaket er hvis begge Optiontown-oppgraderingene på BGO-PVG/PEK-BGO i april går gjennom, da har jeg nok til A3-gull alene på den turen.)
Har sett på både opptjeningstabeller og uttakstabeller, og EB fremstår som utrolig dyrt for meg. Sørøst-Asia i C er 140k med EB, 90k med USDM. Oseania 110k med EB, 180k med USDM. Sør-Afrika, som trolig blir mitt neste mål er 75k hos DM og 140k (!) hos EB. Selv om EB har litt bedre opptjening i billige økonomiklasser (f.eks. 25% med Lufthansas K-tilbudsklasse, mot 0% med DM), kan vel ikke det veie opp for en så stor forskjell. Er det noe jeg ikke ser?
Jeg har nylig tømt DM-kontoen, og sitter med følgende status i *A-programmene:
EuroBonus: 3500 (300 forfaller 31/05).
USDM: 1800 poeng.
Aegean: 2000 (ubrukt, kun signup-bonus).
Skal nå velge hvilket program jeg skal bruke fremover, og har nesten slått fra meg Aegean - regner ikke med å kunne opprettholde sølv-/gullstatus, så poengene er i utgangspunktet kun tenkt til bonusturer. (Unntaket er hvis begge Optiontown-oppgraderingene på BGO-PVG/PEK-BGO i april går gjennom, da har jeg nok til A3-gull alene på den turen.)
Har sett på både opptjeningstabeller og uttakstabeller, og EB fremstår som utrolig dyrt for meg. Sørøst-Asia i C er 140k med EB, 90k med USDM. Oseania 110k med EB, 180k med USDM. Sør-Afrika, som trolig blir mitt neste mål er 75k hos DM og 140k (!) hos EB. Selv om EB har litt bedre opptjening i billige økonomiklasser (f.eks. 25% med Lufthansas K-tilbudsklasse, mot 0% med DM), kan vel ikke det veie opp for en så stor forskjell. Er det noe jeg ikke ser?
Last edited: