Oppgraderinger før, under og etter boarding?

HS-TGA

ScanFlyer Blue
Oppgraderinger før, under og etter boarding?

Ble bare nysgjerrig..
Opplevde nylig at flere byttet klasse ombord SK907 og SK908 under selve flyreisen.

Ved SK907 så var det 2 flotte damer som kom fra bakerst i flyet etter en stund i luften og forble på biz resten av turen.

Ved SK908 var det et voksent par som etter en times tid flyttet fra økonomi til økonomi ekstra.

Snakker vi her om noen som oppgraderer med poeng underveis, eller på andre måter klarer å snakke seg frem?

Eller kan jeg ta med at ved min reise med KLM til Hong Kong nylig, så satt en ganske fin dame i raden foran oss og på siden av min kollega. Hun smisket og flørtet som besatt med en mannlig vert ombord under boarding. Fikk ikke med oss hele samtalen, men forsto at han var fremme i flyet og kunne høre han sa at "det så ut til at det kunne bli et sete ledig og han skulle se hva han kunne få til". Vel, antar det ble fullt i biz, for han stoppet praten med henne og hun ble sittende, men et ganske snurt uttrykk kan jeg legge til.

Fikk inntrykk av at dette hadde hun klart før, men ikke denne gang.

Så man kan lure på om det er mulig å snakke seg frem en klasse eller to?

Re: Oppgradering under selve flyreisen?

De på SK flightene var vel Friends&Family, tenker jeg.

Ellers har jeg aldri sett noen som har klart å flørte seg opp en klasse når de først er ombord. På noe som helst selskap.

Har sett dette selv ved feil på seter i Economy (bl.a. et sete som kun var i recline-posisjon).

På CPH-ZRH her om dagen kom en dame frem fra Y til C rett før pushback. Loaden var 1/8, så det var i hvert fall ikke for å vente og se om det ble plass. Tilbyr mange selskap oppgradering med poeng og/eller cash ombord?

Da jeg fløy ZRH - BOS med LX F i fjor sommer, ble et gammelt ektepar oppgradert halvveis inn i flighten fra biz pga. en unge i C som gråt hele turen...

På CPH-ZRH her om dagen kom en dame frem fra Y til C rett før pushback. Loaden var 1/8, så det var i hvert fall ikke for å vente og se om det ble plass. Tilbyr mange selskap oppgradering med poeng og/eller cash ombord?

BA prøver ut dette på long haul nå i det minste. Det er visstnok targeted mot spesifikke pax.

Det kom iallefall en flyvert med en Ipad og tok med seg en dame fra World traveler plus til ukjent sete lengre fram i flyet etter takeoff, på BA268 for drøyt 1 mnd siden.

Mener å huske at KLM tillater upgrades ombord mot cash, ikke poeng.

For 14 år siden spurte jeg hva det måtte koste på en flight fra AMS til LAX og da var prisen 3500 Gylden. Tilsvarer vel 14000 kr da iallefall. Med inflasjon kan det vel sikkert ganges med 2 i dag?

Dvs ikke særlig aktuelt.

BF:cool2

Oppgradering under selve flyreisen?

Mener både LX og Os tilbyr oppgradering ombord, eller gjorde det, men husker ikke helt pris, mulig ca 5000. Purser ombord som gjorde dette ved forespørsel.

Ble oppgradert hos KLM fra JFK til AMS rett før take-off for et par år siden.

Fløy KLM til Singapore for noen uker siden, da var det en som kom frem etter vi var vel oppe i luften. Så han var fram med kortet og betalte.

UA gjør vanligvis oppmerksom på at Economy Plus er forbeholdt dem som har betalt for det og at man kan henvende seg til kabinpersonalet dersom man ønsker å oppgradere. Jeg har sett folk som har prøvd å flytte seg til EP uten å ha betalt og som høflig, men bestemt, har fått besjed om å gå tilbake til setet sitt.

Mener både LX og Os tilbyr oppgradering ombord, eller gjorde det, men husker ikke helt pris, mulig ca 5000. Purser ombord som gjorde dette ved forespørsel.
Ok. Flighten min fra CPH til ZRH var med LX, glemte å ta med det. Da har de tydeligvis fremdeles den praksisen.

Ble "oppgradert" til økonomi ekstra mellom FRA og CPH en gang med SK. Det skjedde etter at jeg hadde funnet meg til rette i setet mitt i economy. Gate manager kom "løpende" ned midtgangen og ba meg om å følge etter, hvor han etter å ha dratt meg litt fremover i flyet henviser meg til et vindussete på en smekkfull rad 4 :p

Har blitt oppgradert etter boarding på NW 330 til Detroit av en hyggelig flyvert. Dessverre kun skjedd meg en gang, men det gjorde veldig godt.

Ble oppgrader ombord på BA til London en gang bare fordi jeg spurte en av flyvertinnene om det, men det var på den tiden jeg var ung og pen :colgate:

Jeg ble forresten oppgradert til biz før pushback på en innenlandsflight i Vietnam med VN og jukse-gull hos FB. Men måtte avstå da kjæresten min som reiste med meg ikke ble det.

Vi flytter av og til pax i luften.
Årsakene er mange, men oftest ved feil på seter, problemer mellom pax, pax som hjelper til ved problemer (medisinske etc)
Men oftest flyttes pax pga problemer med eller ødelagte seterog/eller skjermer.
Friends/family flyttes ikke i luften. Det skal i alle fall ikke skje. Vi har mulighet til å kjøpe id-billetter i f.eks business. Noe mange gjør.

Ble oppgrader ombord på BA til London en gang bare fordi jeg spurte en av flyvertinnene om det, men det var på den tiden jeg var ung og pen :colgate:

Samme her, fra London til Chicago. Vi var begge over 190, og spurte om vi kunne få seter med litt benplass.

På returen spurte vi om det samme, og fikk økonomiseter rett foran en vegg på øvre dekk, hvor vi kunne putte bena inn i et skap.

Back