Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K0 L0 T0 O8 G9 N9

Spesialmat hindrer ikke Plusgrade, men angivelig Op-up, bet. oppgradering ved check-in og (muligens) Courtesy Diamond Upgrade. Står i reglene, finner ikke link akkurat nå.

Takk skal du ha, femåringen er ikke akkurat pirkete uansett så da blir det normalt flyfor.

Tallene dine ble litt greske for meg, men ser det lyst ut?

Takk igjen

Takk skal du ha, femåringen er ikke akkurat pirkete uansett så da blir det normalt flyfor.

Tallene dine ble litt greske for meg, men ser det lyst ut?

Takk igjen
Foreløpig mer enn 9 plasser tilgjengelig i Plus. Man ser ikke antall større enn 9, og f.eks B og Y er i samme Plus-klasse. Så man kan ikke plusse på 9+9+9..osv siden et sete kan være ledig i flere bookingklasser.

Tenkte å by på en Plusgrade for cash bare for å se om/hvordan det funket. Som tenkt så gjort... Hadde en veldig billig Go på TRD-OSL, og la inn minstebudet på SEK (!) 400,-. 2 dager før avreise tikket det inn en mail fra SAS om at budet var akseptert. Reisen var endret fra Go til Plus i app'en men var ikke mulig å reservere sete i Plus før innsjekk pga at det var en byråbillett. Logget meg på Berg Hansen og fikk reservert nytt sete der. Men det dukket ikke opp i appen. Måtte da vente til jeg kunne sjekke inn og valgte da det samme setet på nytt. Siden jeg allerede har EBG er det ikke så mange perks å hente, så tenkte å forsyne meg grovt fra tralla. Men tilfeldighetene ville det slik at middag ble fortært rett før avreise, då orket bare en kopp kaffe[emoji22] Poengfangsten for SEK 400,- ble da differansen mellom 937 og 312 poeng, altså 625 poeng. Så kan vel trygt si at det blir med dette ene forsøket, i alle fall på innland. Om man da ikke skulle bli i desperat poengnød på slutten av opptjeningsperioden...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:
Tenkte å by på en Plusgrade for cash bare for å se om/hvordan det funket. Som tenkt så gjort... Hadde en veldig billig Go på TRD-OSL, og la inn minstebudet på SEK (!) 400,-. 2 dager før avreise tikket det inn en mail fra SAS om at budet var akseptert. Reisen var endret fra Go til Plus i app'en men var ikke mulig å reservere sete i Plus før innsjekk pga at det var en byråbillett. Logget meg på Berg Hansen og fikk reservert nytt sete der. Men det dukket ikke opp i appen. Måtte da vente til jeg kunne sjekke inn og valgte da det samme setet på nytt. Siden jeg allerede har EBG er det ikke så mange perks å hente, så tenkte å forsyne meg grovt fra tralla. Men tilfeldighetene ville det slik at middag ble fortært rett før avreise, då orket bare en kopp kaffe[emoji22] Poengfangsten for SEK 400,- ble da differansen mellom 937 og 312 poeng, altså 625 poeng. Så kan vel trygt si at det blir med dette ene forsøket, i alle fall på innland. Om man da ikke skulle bli i desperat poengnød på slutten av opptjeningsperioden...
Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg oppgraderte LHR-OSL for 600kr til Plus siden jeg krediterer til TG, og Go Light gir 0 poeng der. Fikk spesialmat da, og hev innpå med litt ymse fra tralla. Hadde en treseter alene. Proaktiv besetning. Så helt ok. Tar lang tid å lande det gullkortet hos TG med Businessoppgraderingskupong, men nå nærmer jeg meg :)

Foreløpig mer enn 9 plasser tilgjengelig i Plus. Man ser ikke antall større enn 9, og f.eks B og Y er i samme Plus-klasse. Så man kan ikke plusse på 9+9+9..osv siden et sete kan være ledig i flere bookingklasser.

Takk igjen, vi har Plus billetter og prøver å oppgradere til Biz.

Ble oppgradert begge veier til og fra Gdansk for minstebud

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Skal på tur i morgen, og prøvde meg med et minimumsbud på oppgradering fra Plus til Biz, men det ble denied. Det er fortsatt masse ledige plasser i Biz, men minimum var tydeligvis ikke godt nok. For å gni det inn, så har jeg fått denied e-posten nå to ganger. For se om de klarer å sende den enda en gang før kvelden er omme. :)

Var på tur med madammen til Spania i forrige uke, og hadde GoLight-billetter fra BCN til OSL. La inn 2 x minstebud på SEK 500,- og ble oppgradert til Plus. 1875 poeng i stedet for 625. Det synes jeg var en OK deal siden vi var sultne og fikk greit med mat og drikke. Dog er ikke kuben noen kulinarisk høydare...

Får man hjelp av serviceskranken på OSL til å legge inn bud på oppgradering? Ser man må logge seg inn får å bruke poeng, før måtte man ikke det. Får ikke logget meg inn dessverre.

Er det bare meg eller har prisene for oppgradering på SAS blitt helt sinnsyke? Minstebud på Plus ARN-HKG har blitt 7000 SEK (!!!!) - da jeg tok CPH-PEK i påska var det vel på 4k SEK (!)

Betydelig prisstigning. Plus -> Biz på OSL-ARN; minstebud 7000 SEK. Dobbelt av hva det var tidligere i år.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Betydelig prisstigning. Plus -> Biz på OSL-ARN; minstebud 7000 SEK. Dobbelt av hva det var tidligere i år.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ja Plus Business jeg mente her. Det er så dårlig at man vurderer å stå over.

Ja Plus Business jeg mente her. Det er så dårlig at man vurderer å stå over.

Har poengprisen også endra seg? Slapp jo unna med ein grei sum Go->C til SFO, vs til HKG for eit stort år sidan (via det gamle oppdateringssystemet).

Poengprisen er samme. IC
50000 + 50000 for business t/r
60000 en vei.
40000 + 40000 for Pluss t/r
50000 en vei.
Kan også kobineres feks 50000 + 40000 t/r for business ut og Pluss hjem.

Jeg har en flyvning OSL - EWR i januar, og lurte kanskje på å oppgradere med penger. Hva er minstepris GO->Plus og GO->BIZ?

Jeg har en flyvning OSL - EWR i januar, og lurte kanskje på å oppgradere med penger. Hva er minstepris GO->Plus og GO->BIZ?

I og med at SAS har innført dynamisk prising på det der må du nesten logge deg inn på Plusgrade og sjekke selv

Noen som har fått positivt svar mindre enn 48 timer før? Begynner å få bange anelser på 963 på torsdag. :(

Back