• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Oppdatering vedrørende besøket til Obama og Air Force One DEL 2

Re: Oppdatering vedrørende besøket til Obama og Air Force One DEL 2

Yo, da er jeg og Aleksander Maaland, Oddi og en random på innlands-terminalen v gate 14. Meet us ;)

Jaja...da slapp vi å få med oss landingen :-(

Kan noen bekrefte at det blir lov å reise opp på dagen i dag for å kikke?

Kan noen bekrefte at det blir lov å reise opp på dagen i dag for å kikke?

Ja, det er åpent på vollen og alle andre steder. Men flyet står med halen mot vollen, og bak en 757. Men det er likevel greit å få ok bilder..:)

OK, takk! Man får jo ta en tur opp og få med seg det en kan. :)

Ja, det er åpent på vollen og alle andre steder. Men flyet står med halen mot vollen, og bak en 757. Men det er likevel greit å få ok bilder..:)

Var ute der i dag. Rampa ved SAS museet kan også brukes, men er ikke å anbefale hvis man ikke har et meget sterkt zoomobjektiv.

Ikke gelm N655UA hvis den står der i morgen også, dere som evt kan få tatt den

Hei.

Er det noen som vet hvor mange personer det er i staben til Obama? 747, 757 og 767 - da budre det være ett par stk..
Jeg så forøvrig den latterlige lange bilkortesjen, nesten en paraodi på seg selv det. :d

Stab, pressefolk ... det blir en del, ja. Men pressen betaler for seg, så reisene blir delfinansiert av dette. Og det er ikke noen Ryanair-priser.

Takeoff på 19R?

Jeg har en magefølelse om at AF1 helst vil takse så kort som mulig, og derfor velge raskeste vei til airborne... Det betyr i så fall avgang på 19R i dag, selv om øvrig trafikk hittil i dag har gått på 01.
Akkurat som i går så er det jo nærmest ubetydelig vind, så jeg antar at kapteinen får velge...?
Noen som vet/tror noe?

He's gone. Fullt av folk i terminalen og utafor i dag også. Men A380 fikk mer oppmerksomhet.

Takeoff på 19R?

Jeg har en magefølelse om at AF1 helst vil takse så kort som mulig, og derfor velge raskeste vei til airborne... Det betyr i så fall avgang på 19R i dag, selv om øvrig trafikk hittil i dag har gått på 01.
Akkurat som i går så er det jo nærmest ubetydelig vind, så jeg antar at kapteinen får velge...?
Noen som vet/tror noe?

Ikke noen dum følelse dette... Jeg ble overrasket når jeg så den tok av på 19R.

Men det var vel det mest praktiske.

Men B757'en tok av på 01L rett etterpå
Noen var på bærtur der ja

Hadde han bare med seg en 747 over til Norge? evt noen som vet hvor den andre sto?

Kun en - den andre sto sikkert igjen på ADW.

Back