Oppblåsbare redningsvest i bagasje?

Paaljt

ScanFlyer Blue
Oppblåsbare redningsvest i bagasje?

kjapt spørsmål:

Kan man ha med oppblåsbare redningsvester (med gasspatron) som innsjekket bagasje?

patronen inneholder gass under trykk.. men den er jo ganske liten?

takk for hjelpen!

paal

Re: oppblåsbare redningsvest i bagasje?

FAA sier:

Federal Regulation 49 CFR 175.10 (11)
(11) A self-inflating life jacket fitted with no more than two small gas cartridges (containing no hazardous material other than a Div. 2.2 gas) for inflation purposes plus no more than two spare cartridges. The lifejacket and spare cartridges may be carried in carry-on or checked baggage, with the approval of the aircraft operator.

Den siste linjen er nøkkelen her. Du må sjekke med selskapet (selskapene) du reiser med ettersom de kan ha forskjellige bestemmelser.

Tusen takk for kjapt svar!

Snakket akkurat med norwegian og de sa det gikk fint!

(...kunne seff ringt til norw med en gang, men det er mye hyggeligere å poste på forumet!)

Nå jeg jeg dårlig til og lete og SAS dårlig til og presentere, men antar at disse patronene går greit i innsjekket bagasje der også?

Nå jeg jeg dårlig til og lete og SAS dårlig til og presentere, men antar at disse patronene går greit i innsjekket bagasje der også?

Reise i skandinavia er ikke noe problem, det er faktisk tillatt i håndbagasjen. Kan være litt verre på tilbakeveien dersom du skal ut i Europa.

Redningsvest med inntil 2 små gasspatroner, CO2 eller annen div. 2.2 gass, og inntil 2 reserve gasspatroner.

http://www.luftfartstilsynet.no/avdelinger/Security/article1110.ece

Back