Ønsker meg Air France og British Airways til Stavanger

Status
Not open for further replies.
Re: Ønsker meg Air France og British Airways til Stavanger

Roxman sier det vil komme andre destinasjoner før British Airways og Air France. Så jeg vil vite hvilke ruter og hvilke selskaper

som hvilke andre ruter da? vil bare vite hva og hvilke selskap

Det er vel ikke så usannsynlig at LH kanskje starter en rute fra SVG til MUC, og hvem vet, med tiden kanskje også DUS?

CSA er vel også en mulighet. 3-4 ukentlige avganger med en B735 PRG-SVG-PRG med et nattstopp på SVG er slettes ingen dum ide.

En Swiss rute ZRH-SVG hadde det sikkert også vært grunnlag for, men denne ruten ville nok stjålet endel pax fra FRA-ruten til LH, og siden LH eier Swiss så tviler jeg på den ruten.

Kansje også Icelandair også stårte faste ruter til keflavik eller reykjavik

Er vel ikke umulig at det opprettes ruter til BOO/TOS, f.eks med Widerøes Q400, slik som er gjort med suksess fra BGO.

Kansje også Icelandair også stårte faste ruter til keflavik eller reykjavik

Dette er jo allerede en sesongrute og Icelandair har jo planer om å gjøre dette til en helårsrute.

Forøvrig er vel Keflavik og Reykjavik samme flyplass? Reykjavik heter vel Keflavik på samme måte som Stavangers flyplass heter Sola, OSL heter Gardermoen osv.

Last edited:

akkurat dette jeg håpet på. Får håpe Icelandair gjør dette til en helårsrute da :D

Det er vel ikke så usannsynlig at LH kanskje starter en rute fra SVG til MUC, og hvem vet, med tiden kanskje også DUS?

CSA er vel også en mulighet. 3-4 ukentlige avganger med en B735 PRG-SVG-PRG med et nattstopp på SVG er slettes ingen dum ide.

En Swiss rute ZRH-SVG hadde det sikkert også vært grunnlag for, men denne ruten ville nok stjålet endel pax fra FRA-ruten til LH, og siden LH eier Swiss så tviler jeg på den ruten.

DUS med LH fra SVG blir litt vanskelig. DUS er ikke så stor hub. MUC kan kanskje være aktuelt for SVG med LH. Da blir det spennende å se når det kommer en rute til MUC fra SVG. Kan gå an. CSA med PRG-SVG 4 ganger i uka har jeg troen på. MAnge turister som drar dit hvert år samtidig som det finnes gode videreforbindelser til Øst-Europa. Se bare til Air Baltic. Det spørs om de har planer om å fly til SVG og siden det kan f.eks. nevnes at de har lagt ned alle rutene sine til England nå. Swiss kunne på en måte gått ann til SVG ca. 2 ganger i uka. Spørs om de noen ganger kommer til SVG og. De har jo f.eks. ingen rute til Gøteborg heller.

Skal Air Baltic også komme til SVG oftere og ha helårsruter? men da bør de ikke bare ha kveldsruter

Forøvrig er vel Keflavik og Reykjavik samme flyplass? Reykjavik heter vel Keflavik på samme måte som Stavangers flyplass heter Sola, OSL heter Gardermoen osv.

Tja....... du har Reykjavík-Keflavík Airport (KEF) og Reykjavík Airport (RKV).

Når det gjelder topic så sier jeg bare:

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves;)
Uten at jeg kan utdype det noe nærmere.

Last edited:

Skal Air Baltic også komme til SVG oftere og ha helårsruter? men da bør de ikke bare ha kveldsruter

Trodde BT fløy her hele året allerede jeg. Men er det daglig avgang i vintersesongen også?

Men er enig i at avgangstidene kunne vært litt mer vennlige for b-menneskene her.

hadde vært kjekt om Icelandair hadde begynt med helårsrute til SVG :D så komemr kansje Air Baltic

Delvis riktig. Det finnes en liten flyplass inni selve byen som heter Reykjavik. Keflavik er den større flyplassen som ligger utenfor, hvor FI har sin hub.

Hadde vært bra om Icelandair og Air Baltic hadde startet helårsrute fra Stavanger til en av deres destinasjoner. :D Men vi får se jeg kryseer hvertfall fingrene :)

Hadde vært bra om Icelandair og Air Baltic hadde startet helårsrute fra Stavanger til en av deres destinasjoner. :D Men vi får se jeg kryseer hvertfall fingrene :)

Air Baltic flyr hele året fra Sola, men ikke hver dag i vintersesongen

Siden det er åpnet en drømmetråd, kan dere heller fortsette der.

Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Back