On topic; "Charterfeber" på TV3

Herlov

ScanFlyer Gold
On topic; "Charterfeber" på TV3

Var det flere enn meg som så teaseren på sesongpremieren, hvor to mannfolk står og skal sjekke inn på automat. Han ene lurer på hva "kolli" betyr og da svarer han andre "kilo" .. Resultatet blir en del ekstra bagasjetagger .. :colgate:

Re: On topic; "Charterfeber" på TV3

Jeg tror faktisk ikke jeg har nevnt det på forumet her før, men noe av det verste jeg har opplevd med de automatene var en jente, som skulle bo i USA ____ET ÅR____ som utvekslingsstudent, og som skal ha hjelp med API-en på automaten.

"Are you a resident of the United States?"
Jenten: "Resident?" *klør seg under hakken, og river seg i håret* "Har det noe med president å gjøre?"

Så skal hun fylle ut adressen hun skal bo på...

"Altså, jeg vet ikke helt jeg, men er Rhode Island en stat?"
(Kanskje ikke så ille i og for seg, men hvis du skal bo der et år??? Ville kanskje sjekket opp hvilken stat jeg flyttet til!)

"Are you a resident of the United States?"
Jenten: "Resident?" *klør seg under hakken, og river seg i håret* "Har det noe med president å gjøre?"

Så skal hun fylle ut adressen hun skal bo på...

"Altså, jeg vet ikke helt jeg, men er Rhode Island en stat?"
(Kanskje ikke så ille i og for seg, men hvis du skal bo der et år??? Ville kanskje sjekket opp hvilken stat jeg flyttet til!)

Den første linjen din gjorde at jeg så for meg G W Bush på en innsjekkautomat med de samme dumme spørsmålene :71:(tror jeg ler meg under bordet her nå........)

klør seg under hakken

Din gris:D

Jeg kjenner forøvrig en tidligere SAS-ansatt som hadde et litt ublidt møte med de første automatene som kom på Fornebu. En passasjer stod der og etter å ha glant lenge på automaten, så tar han sats og hamrer kofferten hardt inn i siden på den. Min bekjent strener til for å stoppe han like før mannen tar sats med "slegga" igjen, men akk for sent. Det hele ender med at automaten faller over den stakkars SAS-ansatte, som blir sykemeldt noen uker.
Og hva prøvde han? Jo, bagasjen skulle selvsagt sendes i selve automaten. Åpning eller ikke. Er det innsjekkingsautomat, så er det jo det:)

Og forresten: Ja, det er da logisk at automaten spør alle som skal sjekke inn om de er president i USA.. Duh!! Han har jo eget fly... :lol

Og forresten: Ja, det er da logisk at automaten spør alle som skal sjekke inn om de er president i USA.. Duh!! Han har jo eget fly... :lol

Ja, så om du svarer "ja" betyr jo det at man sørge for å få AirForce One til aktuelle flyplass umiddelbart!!

Jeg får kun den traileren opp - der han foreslår at kolli og kilo er det samme....

Jeg får kun den traileren opp - der han foreslår at kolli og kilo er det samme....

Er mulig selve programmet først blir lagt ut etter at det er sendt på tv..

Tror det er tilfellet på TV2 Sumo, som vi faktisk betaler for, så godt mulig.

Fulgte med på forrige sesing av charterfeber via web-tv.. Mener at jeg fikk sett programmet samme kveld som det var blitt sendt. Mulig jeg måtte vente til neste dag enkelte ganger..

Update;

Jenta på innsjekk så bare rart på de to karene som kom med tre meter bagasjetagger og prøvde å skylde på at det var noe gærnt med automaten, men sikkert ikke første eller siste gang det skjer .. He-he.

En annen ting jeg tenke på også; Svein slår meg som en den type fyr som kunne prøvd å dra en vits om bombe i bagasjen eller noe lignende i sikkerhetskontrollen. :D Jeg bare venta på det.

Last edited:

Disse gutta er ikke rutinerte charterturister, noe som kommer for en dag allerede på flyplassen der de forveksler kolli med kg og ender opp med 20 bagasjelapper. Men godt humør, lave skuldre og et genuint ønske om å nyte ferien gjør at Christoffer og Fred Åge tar alt som kommer av utfordringer på strak arm.

Hjelpe og trøste ... hva er verre enn en uritinert flyreisende? Jo, en urutinert charerreisende .......

men det kan bli god tv av sånt - selv om ingen overgår Selskapsreisen!

Stig Helmer holdt juiceglasset under flyvertinnekoppen var fin. "Preben, har du bestilt melon" ogsaa og applausen som egentlig var Stig Helmer som forsoekte aa faa ketchupen ut av Heinz flaska...

BTW, i en parallel debatt diskuterte vi taxfree flaskehalsen. Det er disse folka som blokkerer passasjen etter BP sjekk. De har nemlig 4 timer paa seg

Hvem greier å tolke kolli som kilo? Dette er TV-underholdning, med andre ord produsert materiale. Klart man dummer seg litt til for å være morsom på TV når man først er med i et program som i utgangspunktet har som formål å drite ut deltagerne.

Back