SAS-Steward
ScanFlyer Gold
Det er faktisk en ting jeg kunne sett som en fordel med en LCC biz på langdistanse: på ruter over natten, få servert mat og ryddet opp veldig fort. Dette er en plage hos mange selskap som skal ta det litt for bedagelig og vips er halve natten gått før det er ro i kabinen. En LCC biz hvor man får dette over fort er noe jeg ønsker velkommen.
Hvis man bare hadde fått et ferdig brett med en kald middag (men kvalitet og bra mengde, og plast over maten) så hadde det vært like OK som en del av disse såkallte 3-retterne som praktiseres i dag, samt drikke før/etter og kaffe, etc.
Både SAS og Swiss (som jeg har brukt mest i det siste) sliter med med å få ferdig middag før Svartehavet, og det er ganske mye avslappingstid som går bort i tull.
Skremmende tanke, men om DY begynner med BKK/SIN, kan jeg jo risikere å måtte begynne å fly med de.
-A
På alle SAS sine nattflighter kan man be om et lettere måltid ( på business ). Dette blir servert når coctail serveres, og hentes/ryddes så fort man selv ønsker det.
Så fra take off til ryddet bord. ca 45-50 minutter er min erfaring.
Man kan i tillegg bestille grab and go frokost, og kan da sove til setebelte skiltet kommer på 25-30 min. før landing.
Tviler på at det er så mange som kan slå det.