Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

• Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Teksten "SAS er ikke bare Europas mest punktelige flyselskap. Vi har flest avganger også"
kan enkelt tolkes som om SAS er flyselskapet i Europa som har flest avganger. Dette kan vel ikke stemme?
Og det stemmer heller ikke at de er Europas mest punktlige, det de bruker til å dokumentere den påstanden er at de kom på 8. plass i en rangering for 2011, men fikk pris for å være best i underkategorien "Major Airlines". Det er en pris de også fikk for kåringen året før, men de skryter i reklamen om at de har fått den 3 år på rad med logikken "om den priskategorien hadde eksistert i 2009 ville de også fått den". At de strekker fakta litt vel langt her er et understatement. :old

Ser de nå på websiten bruker teksten "Europas Punktligste blandt de største" som er langt mere edruelig.

Litt mere On topic så har jeg de siste dagene fått store problemer med i det hele tatt å få opp websiden til SAS, og det via forskjellige aksesser så det er nok ikke bare meg. Kan ikke se at det er noen kampanjer for tiden som skulle gi denne sirupsfarten. Hva skjer?

Og det stemmer heller ikke at de er Europas mest punktlige, det de bruker til å dokumentere den påstanden er at de kom på 8. plass i en rangering for 2011, men fikk pris for å være best i underkategorien "Major Airlines". Det er en pris de også fikk for kåringen året før, men de skryter i reklamen om at de har fått den 3 år på rad med logikken "om den priskategorien hadde eksistert i 2009 ville de også fått den". At de strekker fakta litt vel langt her er et understatement. :old

Ser de nå på websiten bruker teksten "Europas Punktligste blandt de største" som er langt mere edruelig.

Litt mere On topic så har jeg de siste dagene fått store problemer med i det hele tatt å få opp websiden til SAS, og det via forskjellige aksesser så det er nok ikke bare meg. Kan ikke se at det er noen kampanjer for tiden som skulle gi denne sirupsfarten. Hva skjer?

For heller ikke opp noen av SAS sine sider - selv ikke den for det amerikanske markedet - Sorry - Server Overload. Mulig har det noe med at Kjos ikke liker sine Kabin ansatte;)

Edit: www.sas.dk virker normalt

Last edited:

For heller ikke opp noen av SAS sine sider - selv ikke den for det amerikanske markedet - Sorry - Server Overload. Mulig har det noe med at Kjos ikke liker sine Kabin ansatte;)

Edit: www.sas.dk virker normalt

Prøvde meg på sas.dk, og det gikk bra helt til jeg skulle logge meg inn - der stanset det.
Men - wideroe.no funker som bare det, så der gikk bestillingen glatt igjennom!

Etter to elektriske brev og en sms fra SAS om at nå må det sjekkes inn, er dette resultatet repeterende gjennom ettermiddagen og kvelden.

Communication error - Please try again or contact check-in at airport.

Hva skal man si? God bedring??
Ingen skal si jeg ikke har prøvd, men ser fram til hasselfree reise med KLM i slutten av måneden.

Håk;o)n

Etter to elektriske brev og en sms fra SAS om at nå må det sjekkes inn, er dette resultatet repeterende gjennom ettermiddagen og kvelden.

De har hvertfall lagt ut beskjed om at det er problemer:
Det er for øyeblikket problemer med online check-in. Systemet er ustabilt. Vi jobber med att løse det så raskt som mulig.

Da tror jeg det er blitt fikset. Jeg fikk i hvertfall sjekket inn til min Oslo-flight i morgen nå nettopp.

Av og til lurer jeg på om min mor (som ikke vet hvordan hun får punktum og komma i sms) jobber for SAS IT...

Er OLCI hos SAS bygget på Altea, eller er det SAS custom made?

Av og til lurer jeg på om min mor (som ikke vet hvordan hun får punktum og komma i sms) jobber for SAS IT...
Det er tradisjon de har i flere norske departementer at udugelige folk som ikke kan sies opp overflyttes til IS/IT "hvor de kan gjøre minst skade". Har de samme tradisjon i SAS?

Det er tradisjon de har i flere norske departementer at udugelige folk som ikke kan sies opp overflyttes til IS/IT "hvor de kan gjøre minst skade". Har de samme tradisjon i SAS?

Jeg har sagt det før og sier det igjen.. Ja, SAS IT (CSC) overbeviser av og til med håpløse løsninger, men jeg er hellig overbevist om at de har begrenset mengden investeringer til et absolutt minimum siden halve IT stacken skal erstattes uansett.

Bare dust å bruke penger på noe som skal fases ut "snart".
Kjipt for kundene, men du kan regne med at SAS har gjort en analyse av kostnad ved litt nedtid og bugs kontra den enorme investeringen det ville vært å hacke til en 100 år gammel strikk-og-binders-løsning til dagens standard.

Jeg hater SAS sine sider som pesten, men jeg forstår godt hvorfor de er slik.

Ok, dette kan være usaklig; men fy søren så provosert jeg blir når man er klar til å bestille rådyre c-billetter med SAS gjennom iPhone/iPad og SAS.no nekter å forstå Oslo som en kjent destinasjon. Mulig det er meg som er preget av å ha inntatt tre øl i forkant. Men det er provoserende... ;)

Ok, dette kan være usaklig; men fy søren så provosert jeg blir når man er klar til å bestille rådyre c-billetter med SAS gjennom iPhone/iPad og SAS.no nekter å forstå Oslo som en kjent destinasjon. Mulig det er meg som er preget av å ha inntatt tre øl i forkant. Men det er provoserende... ;)
Det er SAS' måte å få deg til å tenke deg om to ganger før du gjør det - det finnes tross alt mange bedre C-produkter enn SAS (særlig på IC) ;)

Hvis du booker noe annet, bør du ta screenshot av SAS sin bookingside med feilmeldinger, samt din nye bestilling med et annet selskap, og sende avgårde til SAS CR.

Hva hindrer egentlig SAS fra å bare legge ut IT-jobben på anbud eller noe i den duren, og så bygge alle sidene opp helt fra scratch?
SAS har faktisk gode IT-sider av og til - og da tenker jeg disse "korttids"sidene som dukker opp i forbindelse med kampanjer etc, feks når man skulle promotere youth-billettene ved å lage filmer og så vinne EB-poeng (om jeg husker rett). Disse sidene er visuelt fine, og jeg har aldri opplevd noe problemer med dem. Det er jo sånn det burde vært ellers også(!!)

Last edited:

Jeg har sagt det før og sier det igjen.. Ja, SAS IT (CSC) overbeviser av og til med håpløse løsninger, men jeg er hellig overbevist om at de har begrenset mengden investeringer til et absolutt minimum siden halve IT stacken skal erstattes uansett.

Hvor snart?

Nytt etterregistreringsskjema på sas.no! Man kan nå også etterregistrere poeng fom. to uker etter reisen (tidl. tre).

Status
Not open for further replies.
Back