Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

  • Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Espen, lurer på det samme selv. Lurer også på hvorfor appen på mobilen har de fleste bookingene (men ikke alle) mens appen på IPad mangler det meste. Veldig rart.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Espen, lurer på det samme selv. Lurer også på hvorfor appen på mobilen har de fleste bookingene (men ikke alle) mens appen på IPad mangler det meste. Veldig rart.
For meg så mangler byråbookinger på websiden, men de er i appen. (Kjenner ikke iPaden-løsningen, men mistenker at den bare bruker standard websider og dermed er det samme som når man logger på weben)
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg meldte inn feilen med manglende byråbookinger via chaten på sas.no
Agenten skjønte ikke hvorfor de ikke var synlige og skulle sende inn en feilrapport. Andre som sliter kan jo gjøre det samme...
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Om man går på sas.no og booker en t/r USA i EB-poeng på "vanlig" måte så blir det 60.000 poeng og NOK541 i avgifter. Om man går på StarAlliance-bookinger og velger SAS-flighter der så koster det 70.000 poeng og NOK 911 i avgifter :headbang
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg meldte inn feilen med manglende byråbookinger via chaten på sas.no
Agenten skjønte ikke hvorfor de ikke var synlige og skulle sende inn en feilrapport. Andre som sliter kan jo gjøre det samme...
Byråbookinger dukket opp igjen på sas.no siste dagene.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

I dag klarte SAS å toppe ubrukeligheten på sas.no. Skulle bestille en poeng+penger billet. 26.000 poeng en vei i type sas pro + 326 pæng i skatter og avgifter. Da jeg kom til verifisering av kjøpet viste det seg at sas ville trekke meg 1999,-, noe som tilfeldigvis også er prisen sas skal ha i sas plus pro. Hadde jeg whitelistet sas.no hadde de bare dundret gjennom og trukket meg det beløpet, selv om det på betalingssiden på sas.no stod 326 kroner var det totale beløpet.

Av alle idiotfeil er dette den mest enerverende. Er faktisk så enervererende at jeg vurderer å rapportere til finanstilsynet.
 
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

I går var det umulig for meg å sjekke inn på dagens flyginger OSL-KRS-OSL, både via nettsidene og app.

Espen
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Har prøvd forgjeves et par dager nå å få gitt bort et sølvkort... `Ops, her gikk noe galt, prøv igjen senere ´ish.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Klarte å bestille feil returdato på SVG-SFO. Får bare opp "intern feil" når jeg prøver å flytte datoen... Vurderer nesten å bare avbestille hele greia og bestille KLM selv om de også har mye tull.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Klarte å bestille feil returdato på SVG-SFO. Får bare opp "intern feil" når jeg prøver å flytte datoen... Vurderer nesten å bare avbestille hele greia og bestille KLM selv om de også har mye tull.


Hvis du har ferdigstilt bestillingen, må du kansellere etter 24-timersregelen og bestille ny. Endring koster penger, selv innen 24t.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Klarte å bestille feil returdato på SVG-SFO. Får bare opp "intern feil" når jeg prøver å flytte datoen... Vurderer nesten å bare avbestille hele greia og bestille KLM selv om de også har mye tull.


«Intern feil» har jeg fått ved forsøk på endring siden i vinter og mange andre som har rapportert om det samme. Noen sier de har fått det til, men jeg har alltid måttet ringe inn.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hvis du har ferdigstilt bestillingen, må du kansellere etter 24-timersregelen og bestille ny. Endring koster penger, selv innen 24t.

Jeg forsøkte å kansellere innenfor 24-timersregelen, men av en eller annen grunn gikk ikke det. I stedet måtte jeg endre billetten.

De nye billettene var dyrere enn de jeg opprinnelig hadde bestilt, noe jeg hadde sjekket på forhånd, og tillegget jeg betalte var nøyaktig det billettene kostet ekstra.

Jeg betalte altså ikke noe for å endre billettene.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Fortsatt gratis å endre utenlandsbilletter frem til 72 timer før avgang
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Om man søker opp flightstatus på sas.no mellom to byer så hender det at det kommer opp "no flights", men om man søker opp på flightnummer så kommer de opp. Eks. OSL-ARN i morgen...
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Tydeligvis umulig å velge nye flygninger etter kansellering uten å velge ny dag:

attachment.php


Tenkte kanskje de ville ha færrest mulig som ringte dem atm...
 

Attachments

  • Bilde_2022-07-06_235835434.png
    Bilde_2022-07-06_235835434.png
    41.2 KB · Views: 2,681
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Og da tok alle SAS-sitene mer eller mindre kvelden - det er jo et passe tidspunkt å miste kommuikasjonsplattformen mot kundene på...

504 - Gateway Timeout
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Og da tok alle SAS-sitene mer eller mindre kvelden - det er jo et passe tidspunkt å miste kommuikasjonsplattformen mot kundene på...

Skulle til å sjekke her om det bare var jeg som slet med 503 Gateway Timeout, men det var det tydeligvis ikke ;)
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Noe ved nettleseren din fikk oss til å mistenke at du er en bot.

Fikk denne meldingen øverst på siden da jeg søkte på billetter, i et rødt felt, og da var det ikke mulig å få opp noen billettpriser
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Ikke direkte sas.no, men SAS IT. Kundeservice sende beskjed om at de manglet dokumentasjon for en claim. Vennligst svar med "reply on this email" var ordlyden.

Så får man denne i retur :headbang
Delivery has failed to these recipients or groups:

Customer Claims (customercare@sas.se)
The recipient's mailbox is full and can't accept messages now. Please try resending your message later, or contact the recipient directly.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Altså, nå kjenner jeg at SAS tøyer strikken her.

Skulle kansellere en outboard leg og beholde returen. Brukte webskjemaet og bare velstand, inntil jeg får beskjed i appen om at bookingen er endret, og det er return leg som er kansellert.

Ringer inn, får beskjed om at jeg har haket av feil. Nuvel. Det skal vi nå se på.

Går inn på en annen booking og gjør det samme, men denne gangen filmer jeg prosessen. Riktig nok, 2 timer etterpå plinger det, og samme er skjedd. Feil leg er kansellert. Ringer inn og påpeker dette. Konsulenten kunne igjen bekrefte at det på SAS' side står at hjemreisen skal kanselleres (noe jeg kan bevise er feil med filmen jeg tok).

Får beskjed om at det eneste som kan gjøres er å booke på nytt. Flott det, siden turen nå koster 3.800 i stedet for 1700 jeg opprinnelig betalte. Har sendt inn claim. Dette kommer de ikke unna med.

Vær advart: skal du kansellere en utreise, så er det å ringe inn som gjelder. Dette var en ny low selv for SAS

:headbang
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top