Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

  • Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Nå er det min tur å fikle med SAS sin app og hjemmside.
Appen funker ikke med bookinger står det, men greit nok å gå til hjemme side.
Prøvde å endre på reisen, noen som vet om man kan legge til en mellomlanding uten å måte ringe til noen, rive ned bestillingen og begynne på nytt?
(Skal fra Bodø til London via Gardemoen, men stopper heller i Trondheim noen dager, ser ikke ut som den kan gjøres på egen hånd)
 

Attachments

  • F5F53ACF-ABC6-4055-9748-B4705CF1C40E.jpg
    F5F53ACF-ABC6-4055-9748-B4705CF1C40E.jpg
    46 KB · Views: 1,235
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Nå er det min tur å fikle med SAS sin app og hjemmside.
Appen funker ikke med bookinger står det, men greit nok å gå til hjemme side.
Prøvde å endre på reisen, noen som vet om man kan legge til en mellomlanding uten å måte ringe til noen, rive ned bestillingen og begynne på nytt?

Tror ikke app fikser å endre billett om bookingklasse må endres, og du må definitivt ringe om du endrer reiseruten.

For å kome tilbake på topic, ble jeg videreført til sas classic for booking for et par dager siden. Hva er status på bedringene for synshemmede? Har dagbøtene startet?

Ser nå at dette er besvart I en annen tråd. Alt utbedret.
 
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Tror ikke app fikser å endre billett om bookingklasse må endres, og du må definitivt ringe om du endrer reiseruten.

For å kome tilbake på topic, ble jeg videreført til sas classic for booking for et par dager siden. Hva er status på bedringene for synshemmede? Har dagbøtene startet?

Ser nå at dette er besvart I en annen tråd. Alt utbedret.

SAS Classic, er det hjemmesiden?
Nå utbedret?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg har blitt omdirigert til SAS Classic hele denne uken.....

SAS Classic er den gamle hjemmesiden og bookingmotoren til SAS. Den som fungerte før den nye mangelfulle og problematiske hjemmesiden ble lansert.

Mulig den nye siden er under rekonstruksjon ifm manglene og avvikene, og at det er derfor man blir omdirigert.

Espen
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Skal på tur med en gruppe, og prøvde å legge inn Eurobonusnr. Appen streiket på det punktet i morges. Så da prøvde jeg fra PCen isteden, det gikk også nesten bra...
caNUUBB.png


Prøvde SAS app på nytt og nå gikk det plutselig greit. Hurra.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Har bestilt bonusreise i SAS Plus til LAX; 2 voksne, 1 barn og 1 spedbarn. Jeg var inne på nettsiden for å velge sete, men for voksen m/spedbarn kommer det opp feilmelding "Minst én av seteforespørslene kan ikke bekreftes. Det kan skyldes manglende eller ugyldig bonuskort. (4636 - 13254)". Har etter å ha forsøkt noen ganger fått valgt sete på strekningen ARN-LAX-ARN, mens de resterende flygningene ikke lar seg ordne. Noen som har opplevd det samme, eller har tanker om hva dette kan være?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Har bestilt bonusreise i SAS Plus til LAX; 2 voksne, 1 barn og 1 spedbarn. Jeg var inne på nettsiden for å velge sete, men for voksen m/spedbarn kommer det opp feilmelding "Minst én av seteforespørslene kan ikke bekreftes. Det kan skyldes manglende eller ugyldig bonuskort. (4636 - 13254)". Har etter å ha forsøkt noen ganger fått valgt sete på strekningen ARN-LAX-ARN, mens de resterende flygningene ikke lar seg ordne. Noen som har opplevd det samme, eller har tanker om hva dette kan være?

Da fikk jeg løst det... ser ut som at det ikke går an å velge sete 2A/B/C med spedbarn, men funket da jeg valgte annen rad (bl.a. rad 1D/E/F). Ar feilmelding med manglende eller ugyldig bonuskort dukker opp er dog et mysterium :o
 
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Mulig jeg som bare er i dårlig humør i dag. Men jeg synes det blir litt rart at jeg som norsk borger bosatt i Oslo og bestiller enveisbillett LHR-OSL med SAS får stadige påminnelser a la "velkommen til Oslo", "hva vil du se mens du er i Oslo", "hva vil du oppleve", "hvor skal du bo", "Oslo venter på å by deg velkommen". Kunne man ikke gjort dette på en litt annen måte.:rolleyes:
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Det over en uke siden siste jeg sjekket bookingene hos SAS så nå har jeg akkurat gått gjennom setereservasjonene. Som vanlig er setereservasjoner endret for de fleste bookingene og for flere av det kan jeg flytte tilbake til setet som jeg opprinnelig hadde. Det er kun hos SAS jeg regelmessig må gjøre denne øvelsen. Hvorfor noen skulle ha behov for mitt sete midt i bakerste seksjon av flyet er det vanskelig å finne teorier for, spesielt gitt at alle andre seter forran og bak dette i samme segment er ledige.

Noe nytt denne gangen var at en setereservasjon er helt slettet. Fingertrøbbel hos vedkommende hos SAS som i flere år har moret seg med å rote til mine bookinger?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Mulig jeg som bare er i dårlig humør i dag. Men jeg synes det blir litt rart at jeg som norsk borger bosatt i Oslo og bestiller enveisbillett LHR-OSL med SAS får stadige påminnelser a la "velkommen til Oslo", "hva vil du se mens du er i Oslo", "hva vil du oppleve", "hvor skal du bo", "Oslo venter på å by deg velkommen". Kunne man ikke gjort dette på en litt annen måte.:rolleyes:
Å bruke kontekst til å gi tilpasset informasjon er noe som mange dummer seg ut på ved å sjekke for lite info. Her har man altså kun sjekket hvilken by man ankommer til og så gitt info om slikt som hoteller uten å også sjekke om du hadde hjemadresse der. Slik systemene er bygd opp og etter hvilken informasjon som er tilgjengelig for hvilke prosesser så kan man skjønne hvordan dette har oppstått.

Dummere 1: Gi forslag om severdigheter og hoteller i byen man kommer til uten å sjekke om bookingen hadde en flight videre innen vel en time. Her kan man vanskelig unnskylde seg med at systemet ikke hadde tilgjengelig info.

Dummere 2: Reklame og oppfordring til å melde seg inn i Eurobonus etter at man har logget seg inn på kontoen sin. Har også opplevd det samme på supporttelefon etter å ha oppgitt bonusnummer.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Når jeg prøver bestille på sas.no nå så vil man etter valg av passasjer få flere trege oppdateringer av sider uten innhold og så hoppes det over sidene for bestilling av sete og ekstratjenester og man havner rett på det som ser ut som mobilversjonen av betalingssiden.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

På SAS.no står det at online checkin er tilgjengelig når jeg sjekker bookingene mine. Når jeg trykker på linken og bekrefter mine personalia kommer jeg imidlertid bare tilbake til bookingen... med linken for online checkin på toppen...

På classic.sas.no fungerer fortsatt online checkin. Og der kan man jo også printe ut en fornuftig side med hele bookingen, noe sas.no ikke tilbyr.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Bestilte på SASs nett-side, til et sydlig land for 3 dager siden. Først en gang, da jeg kom fram til betaling, surret det og gikk i 2 min, før beskjed: Beklager, tekniske problemer, prøv igjen. Ventet 15 min, prøvde, og samme beskjed. Ventet til neste dag, kom da i skade for å glemme å oppgradere bestilling til å inkludere bagasje. Ok, da får man legge til bagasje. Etter lenge om og men, står det at det er for sent med tilleggsbestilling. Over et døgn før avreise. Så de går glipp av den vanvittige 600 kr for en koffert! Todde SAS var et full fare selskap? Okey, jeg tikk tilbake og prøvde en gang til. Da var plutselig kofferten registrert 2 ganger, altså 1.200 kr! Jeg ringte SAS service, kom til en svenske: Tyvärr, vi kan inte refundera något, jag ser du har 2 väskor. - Ja, men jeg har altså bare 1! Du måste ringa hit og dit. -Men dette er jo ikke min feil! Tyvärr....jeg la på. SAS hjemmeside, er fortsatt langt fra par!
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Bestilte på SASs nett-side, til et sydlig land for 3 dager siden. Først en gang, da jeg kom fram til betaling, surret det og gikk i 2 min, før beskjed: Beklager, tekniske problemer, prøv igjen. Ventet 15 min, prøvde, og samme beskjed. Ventet til neste dag, kom da i skade for å glemme å oppgradere bestilling til å inkludere bagasje. Ok, da får man legge til bagasje. Etter lenge om og men, står det at det er for sent med tilleggsbestilling. Over et døgn før avreise. Så de går glipp av den vanvittige 600 kr for en koffert! Todde SAS var et full fare selskap? Okey, jeg tikk tilbake og prøvde en gang til. Da var plutselig kofferten registrert 2 ganger, altså 1.200 kr! Jeg ringte SAS service, kom til en svenske: Tyvärr, vi kan inte refundera något, jag ser du har 2 väskor. - Ja, men jeg har altså bare 1! Du måste ringa hit og dit. -Men dette er jo ikke min feil! Tyvärr....jeg la på. SAS hjemmeside, er fortsatt langt fra par!
Et tips kan være å bruke Wideroe.no neste gang du skal bestille reiser og tilleggstjenester med SAS. Har alltid funket for min del :)
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Forsøker å etterregistrere noen flighter, trykker send og får feilmelding "Systemfeil (0)". Trykker på nytt, får beskjed om at "Flystrekningen er allerede registrert i et annet lojalitetsprogram" - what the f*****????

Så sjekker jeg kontoutskriften, og der har det plutselig kommet inn. Samtidig får man en mail om "Our partner has confirmed that LH 860 FRAOSL is not valid for accrual of EuroBonus points."...

Ja, jo, kjekt at det virker, og ikke tar fire måneder, men makan til forvirrende (feil)meldinger.
 
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Forsøker en etterregistrering i dag (17/12) for en flyging 8/12, men iflg. SAS kan jeg ikke det for det er mindre enn en uke siden flygingen ble gjennomført :headbang :headbang :headbang


Rant#2 - fire legs på billetten, 3x partnerselskaper, 1x SAS. SAS-flighten er den eneste som ikke har blitt bokført automatisk...
 

Attachments

  • sas.png
    sas.png
    51.5 KB · Views: 410
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Forsøker en etterregistrering i dag (17/12) for en flyging 8/12, men iflg. SAS kan jeg ikke det for det er mindre enn en uke siden flygingen ble gjennomført :headbang :headbang :headbang


Rant#2 - fire legs på billetten, 3x partnerselskaper, 1x SAS. SAS-flighten er den eneste som ikke har blitt bokført automatisk...
Da har "ukes-feilen" blitt borte og erstattet av " Too many registration attempts made with these details for First Segment" :headbang:headbang:headbang:headbang:headbang
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg bare lurer, fatter ikke SAS at de taper penger på å ha så elendige nettsider?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top