Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

• Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Tøff dag på jobb for SAS' Facebook-crew:

SAS Facebook wall said:
Jeg må bare få si at SAS sine hjemmesider er den absolutt dårligste i bransjen. Det er helt utrolig at man i 2012 kan leve med at ens viktigste salgskanal er så til de grader mye dårligere enn sine konkurrenters (hvor ofte er f. eks. Norwegian sine sider rammet av trøbbel?!?). Tar ikke SAS dette på alvor? Det framstår heller ikke særlig seriøst når dere må be kundene deres om å tømme cache på pc-en for å bruke nettsidene.

Dere er det eneste flyselskapet i verden som gjør det...
Og det er bare en av maaaaange negative kommentarer. Mon tro om det ringer en bjelle hos ledelsen?

Er det fler som har opplevd å få oppgitt flere gratis bagasje ved online innsjekk enn ved bagasjetag/boardingkort-automaten på flyplassen?

Reiste 2 Pax + 1 INF under to år, og fikk ved online innsjekk oppgitt 4 gratis bags.

Ved bagasjetag-maskina stod det 2...

Kan man kreve 4 gratis med fotobevis av skjermen fra kvelden før?

Tøff dag på jobb for SAS' Facebook-crew:

Og det er bare en av maaaaange negative kommentarer. Mon tro om det ringer en bjelle hos ledelsen?

Det bør ringe en bjelle for dem nå, face veggen til SAS ser jo ikke ut. Bra at de skylder på høy belastning.:drunk:
Skjønner jo hvorfor folk bestiller med andre når man ikke kommer inn.

Tragisk at sånt skal forekomme i 2012 når internett er noe "alle" har...

Ja, var noen damer på jobb i dag som skulle reise sammen på helgetur. De ga opp SAS og bestilte tur med et anna selskap (gjett hvilket...).

Ja, var noen damer på jobb i dag som skulle reise sammen på helgetur. De ga opp SAS og bestilte tur med et anna selskap (gjett hvilket...).

Antagelig det samme som mange andre har gjort de siste dagene.
De sender jo ut mailer om salg, og da forventer jo folk at de kan bestille. Må være flaut å være it sjef der...

Bare å ønske deres nye leder for Sales & Marketing Eivind Roald velkommen til "helvete". Han kommer heldigvis fra HP og Accenture så kanskje han forstår at internet er kommet for å bli som salgskanal:-)

Facebook siden er nå et levende eksempel på hvordan en satsing på sosiale medier kan feilslå fullstendig vei når det ender opp som en offentlig "klagemur".

Blir jo ikke bedre av at andre deler av SAS feiler fullstendig på kundeservice. Jeg opplevde selv at jeg ble ombooket på en connection BKK - HKT og brukte 2 uker for å få SAS til å rette det uten resultat. Etter en sur kommentar på Facebook var problemet løst på 5 minutter...

Bare å ønske deres nye leder for Sales & Marketing Eivind Roald velkommen til "helvete". Han kommer heldigvis fra HP og Accenture så kanskje han forstår at internet er kommet for å bli som salgskanal:-)

Facebook siden er nå et levende eksempel på hvordan en satsing på sosiale medier kan feilslå fullstendig vei når det ender opp som en offentlig "klagemur".

Blir jo ikke bedre av at andre deler av SAS feiler fullstendig på kundeservice. Jeg opplevde selv at jeg ble ombooket på en connection BKK - HKT og brukte 2 uker for å få SAS til å rette det uten resultat. Etter en sur kommentar på Facebook var problemet løst på 5 minutter...

Selv om facebook siden har blitt en klagemur som du sier , så er det jo positivt i den forstand at saker blir løst der når man ikke kommer igjennom på telefon/mail. Håper virkelig at noen i ledelsen forstår at når man har ei web side så MÅ den fungere optimalt.

Så får vi bare håpe at sas selv forstår at de kan selge via sas.no.
Men , av en eller annen grunn så har jeg aldri problemer på SAS.no jeg... merklig i grunn siden jeg ved å lese denne tråden skulle tro at de var helt ubrukelige.
Skal heretter notere med os/browserversjon osv når jeg er på SAS.no

Jeg har sjelden problemer så lenge jeg har en tålig kjapp maskin. Er det derimot en 4 år gammel maskin / atom CPU, så kan jeg bare gi opp. Man kan vel ikke forvente at alle har core i 3-5-7?
Eneste problemet jeg har, er at når jeg logger på så får jeg feilmelding. Må ta browser back, da er jeg inne på min profil.

EuroBonus feirer 20 år, og har i den forbindelse lansert en jubileumsnettside (http://eurobonus20.flysas.com/). Hva er det mer naturlig enn at den nettsiden har samme funksjonalitet som SAS' øvrige sider? :rolleyes:

Til orientering prøvde jeg å klikke på linken til "Vote for your favourite"

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Nullable object must have a value.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.InvalidOperationException: Nullable object must have a value.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[InvalidOperationException: Nullable object must have a value.]
SAS.EuroBonus20.UserControls.PartyIdea.ListViewIdeasOnItemDataBound(Object sender, ListViewItemEventArgs e) in D:\Projects\SAS\8969_EuroBonus_20_års_jubilæum\SAS.EuroBonus20Years.Umbraco\UserControls\PartyIdea.ascx.cs:90
System.Web.UI.WebControls.ListView.OnItemDataBound(ListViewItemEventArgs e) +138
System.Web.UI.WebControls.ListView.CreateItemsWithoutGroups(ListViewPagedDataSource dataSource, Boolean dataBinding, InsertItemPosition insertPosition, ArrayList keyArray) +1232
System.Web.UI.WebControls.ListView.CreateChildControls(IEnumerable dataSource, Boolean dataBinding) +1151
System.Web.UI.WebControls.ListView.PerformDataBinding(IEnumerable data) +54
System.Web.UI.WebControls.DataBoundControl.OnDataSourceViewSelectCallback(IEnumerable data) +182
System.Web.UI.WebControls.ListView.PerformSelect() +331
System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +25
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +71
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +190
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +3064
Det er sikkert min cache som er problemet her :lol:

Det er sikkert min cache som er problemet her :lol:

Utroligt, men desværre ikke overraskende :headbang

Men du har sikkert ret. Slet cache og genstart browseren, så virker det sikkert ;)

Ja man tror det er løgn, men desværre er det ikke...

Efter at have forsøgt at trykke "send your ideas" og fået fejlmeldinger gang på gang, så er det nu lykkedes mig at kunne skrive en "idé". Men når man submitter den, så kommer der naturligvis en fejlmelding, så den ikke kan submittes :headbang

Error creating control (usercontrols/PartyIdeasBox.ascx).
Maybe file doesn't exists or the usercontrol has a cache directive, which is not allowed! See the tracestack for more information!

Denne var ny: Mail adresser til kunder kommer opp i steden for tittel på innlegg. Nå begynner SAS å lekke personlig informasjon også....

Attachments

• bilde.jpg
    bilde.jpg
    14 KB · Views: 377

Dagens humor ligger nå på SAS sine facebook sider tragisk nok :headbang

Dagens humor ligger nå på SAS sine facebook sider tragisk nok :headbang
Den med at man kan få opp en brukerundersøkelse om kundetilfredshet på sidene som ellers ikke fungerer? Det kan absolutt virke som om noen ikke har bakkekontakt her.

Den med at man kan få opp en brukerundersøkelse om kundetilfredshet på sidene som ellers ikke fungerer? Det kan absolutt virke som om noen ikke har bakkekontakt her.

Bakkekontakt? Hehe skulle tru de var på 37000 fot å feira i kveld :fly

Arg! Nå har ikke sas.no kontakt med Eurobonus, slik at jeg ikke får bestilt bonusbilletter...:headbang

w

SAS har da festlige dialoger med brukeren under bestillinger:

sas-moro-1.jpg

-A

Status
Not open for further replies.
Back