Om nå SAs åpner langrute fra Oslo

Re: Om nå SAs åpner langrute fra Oslo

Kan ikke skjønne at det skal være noe problem å snu en liten 757( eller 767 ) på ca 1 time. Da jeg jobbet for TG på ARN hadde vi Turnaround på 60 min på en 747-400. Det var forsåvidt en stopp på ruten BKK-ARN-CDG, men vi hadde full cleaning, fuelling, av og på med 80% av last og pax samt bytte av all catering....

Ikkeno' problem aa snu det meste paa en time, men da maa prosedyrer innrettes paa det. Det som tar lengst tid er folding, bretting og skifte av tepper, putevar og denslags. Hvis man forenkler det (bare samler sammen og lar crewet dele ut nytt sett) er mye spart. Catering av en langrute tar ogsaa lang tid, men det kan delvis gjoeres under boarding saa lenge man kan holde seg unna passasjerstroemmen. Men det 'liker ikke crewet' ......

Originally posted by FBU 4EVER
Seneste nytt nå er at 757 er ute av bilde.Kun 767 vurderes nå,og det ser ut til at de tre siste maskinene SAS sendte bort,er tilgjengelig forholdsvis raskt.OSL-EWR,ARN-EWR (kveld),CPH-EWR (kveld)+Noe på PEK,BKK,NRT og CPH-SIN er det som vurderes nå.

Ja det ændrer sig jo mere eller mindre fra dag til dag ;)

Men ovenstående kan vel ikke flyves med tre stk. 767!? Er PEK, NRT, BKK nye ruter fra ARN? I så fald hvor mange ugentlige frekvenser? Mener også CPH-NRT og CPH-PEK kunne trænge til ekstra kapacitet...

Mener også CPH-NRT og CPH-PEK kunne trænge til ekstra kapacitet...

CPH-NRT trenger i så fall A346 såvidt jeg har skjønt, SAS får ikke slots til flere avganger.

Er vel mulig for SAS å få et slot til på Narita,men det er vel ventetid på 1 til 2 år?:sarc

Ikke rart det

Har hørt at en sta grunneier ikke vill selge en del av jorda si, uansett pris, dermed ble den ene rullebanen aldri så lang som planlagt...Og det medfører jo en del svunnen kapasitet for widebodys

Det var mere enn en grunneier...det var svaert store problemer med boender (farmer ?) som protesterte tildels svaert voldelig rundt Narita....blant annet ble aapningen utsatt fordi taarnet ble sabotert....selv 5 aar etter at flyplassen hadde aapnet var det sikkerhet sone rundt flyplassen, med vaepnede vakter og all transport til/fra flyplassen maatte igjennom veisperringer...

Originally posted by Farmer
Kan ikke skjønne at det skal være noe problem å snu en liten 757( eller 767 ) på ca 1 time. Da jeg jobbet for TG på ARN hadde vi Turnaround på 60 min på en 747-400. Det var forsåvidt en stopp på ruten BKK-ARN-CDG, men vi hadde full cleaning, fuelling, av og på med 80% av last og pax samt bytte av all catering....
Ikke noe problem aa snu en 757 eller 767 paa en time...men er det oenskelig for SAS ? Hvorfor fly fra potensielle passasjerer ??

Originally posted by SK1399
Ikke rart det

Har hørt at en sta grunneier ikke vill selge en del av jorda si, uansett pris, dermed ble den ene rullebanen aldri så lang som planlagt...Og det medfører jo en del svunnen kapasitet for widebodys

Det høres -veldig- rart ut at myndighetene i et land med så små landarealer (i forhold til befolkning) som Japan ikke har muligheter for å ekspropiere eiendom. Da må det bli relativt umulig å få til større byggeprosjekter der borte.

Det høres -veldig- rart ut at myndighetene i et land med så små landarealer (i forhold til befolkning) som Japan ikke har muligheter for å ekspropiere eiendom. Da må det bli relativt umulig å få til større byggeprosjekter der borte.

Nå er jeg ingen ekspert på Japansk innenriks politikk, så jeg kan ikke gi noen forklaring på det. Jeg synes også det høres litt rart ut, men uansett så kokte disse grunneierne i hop en hel masse problemer for flyplassmyndighetene, og resultatet ser vi jo...
Mener at jeg leste om det i et Airliner World(?) blad for en god stund siden..

Back