Som ventet legger Singapore Airlines ned sine A340-500 ruter til EWR og LAX
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10055354
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10055354
Da flyr vi kortere og saktere enn vi gjorde for ett ti år siden
Naa har 777LR bedre range enn det 345. Busser har vel aldri vaert spesielt raske sammenlignet med feks 747.
Men ja, billig billig har oedelagt innovasjon i luftfarten![]()
Billig billig har drevet innovasjonen i luftfarten spør du meg. Det er dyr dyr drivstoff som setter en strek for ultra lange ruter. Det koster å fly rundt på drivstoff.
Der strides de laerde og hva du legger i innovasjon, men klart at du kan faa ett trangt og jaevlig sete for en billig penge, har rasert en hel industri slik at folk kan fly mer er vel heller en revolusjon enn innovasjon.
Jeg synes ikke det er utpreget negativt.![]()
Ai pokker da! Jeg som sparer for å fly denne ruten! Helsikke nå fikk jeg plutselig dårlig tid.
Det står ingen plass når disse rutene legges ned, kun at de legges ned. Noen som vet NÅR de legges ned / flys siste gang?
Jeg har flydd den. Den er laaaang. Og jeg fløy BGO-CPH-BKK-SIN dagen før for å nå den, og rett etter langing på EWR hopper jeg på EWR-MUC-OSL for å rekke hjem...
-A
Hvis økonomer mener det å selge noe billigere er innovativt, så er det ikke bare flybransjen som er i en sørgelig tilstand.![]()
Jeg har flydd den. Den er laaaang. Og jeg fløy BGO-CPH-BKK-SIN dagen før for å nå den, og rett etter langing på EWR hopper jeg på EWR-MUC-OSL for å rekke hjem...
-A
Trip report? Når fløy det? Fortell mer!
Der strides de laerde og hva du legger i innovasjon, men klart at du kan faa ett trangt og jaevlig sete for en billig penge, har rasert en hel industri slik at folk kan fly mer er vel heller en revolusjon enn innovasjon.
Jeg ville foretrukket at Boeing utviklet Sonic Cruiser saann at man sparer ett part timer paa aa krysse ett hav foran utviklingen av 787 som byr paa bedre komfort, men flyr saktere enn ett fly som ble introdusert i 1967.
Naa ser det dog ut til at det er bevegelse paa Everett, kanskje vi ser Sonic Cruiser foer man havner paa gamlehjem, kan dog selvsagt vaere kun en patent place holder. hvem vet?
http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/2012/04/sonic-cruiser-returns-quietly.html
Hvis økonomer mener det å selge noe billigere er innovativt, så er det ikke bare flybransjen som er i en sørgelig tilstand.![]()
Hvilke monsterruter er det igjen da? Fikk med meg Sydney-Dallas og en Delta rute til JNB. Ingen høres spesielt spennende ut. Thai har vel kuttet sine. BA har en lang en til Argentina, men er "bare" 13,5 timer.
AC har Toronto - Shanghai, satt opp med 14,5 timer. Hadde gleden på økonomi i fjor. Lang tur men finnes vel lenger enn det også...