Om flyplassen og om transit i Istanbul

Re: Turkish Airlines - setereservasjon og andre ting?

Ikke direkte knyttet til TK, men allikevel relevant: Får jeg med vin kjøpt på cph om den er forseglet gjennom sikkerhetskontrollen om jeg er i transfer på ist?

Ikke direkte knyttet til TK, men allikevel relevant: Får jeg med vin kjøpt på cph om den er forseglet gjennom sikkerhetskontrollen om jeg er i transfer på ist?

Ja, forsegling skal holde i 24t.
Ellers er det godt utvalg hos Heinemann i IST vs. Heinemann i CPH.

Ja, forsegling skal holde i 24t.
Ellers er det godt utvalg hos Heinemann i IST vs. Heinemann i CPH.

Men gjelder eu-forsegling på ist? Ikke sikker på om eu godtar forsegling fra ist, og da sier vel fort tyrkerne takk for sist....

Jeg hadde hvertfall med taxfree-pose forseglet på OSL gjennom security på IST ved disse tider i fjor. Dårlig med juleaquavit hos Heinemann i Istanbul[emoji6]

Jeg hadde hvertfall med taxfree-pose forseglet på OSL gjennom security på IST ved disse tider i fjor. Dårlig med juleaquavit hos Heinemann i Istanbul[emoji6]

Vi var ikke gjennom noen sikkerhetskontroll i ist for viderereise til DXB.

Ikke velg rad lavere enn 10 da 5-10 ikke eksisterer på flere a330-2. Vi mistet rad 7og8 på begge flygingene. Ikke video i setene selv om a330 på eco.

Turkish var kraftig forsinket fra osl så mine foreldre mistet videreforbindelsen selv om de landet 40 min connection.

Lounge fantastisk. Usikker på om de har dusj for andre enn business og egne eliter. Godt utvalg drikkevarer, men tror lav kvalitet. Mat minst like god som lh F-lounge selv om råvarer ikke like dyre. Ingen betjening for irrops etc. Foreldre fikk Doubletree med 20 min shuttle.

Men gjelder eu-forsegling på ist? Ikke sikker på om eu godtar forsegling fra ist, og da sier vel fort tyrkerne takk for sist....

Du får med posen,igjenom IST,men du får IKKE med posen fra IST igjennom EU flyplasser.

Arrival loungen i Istanbul

Noen som har prøvd den? Går det an å få seg et par-tre timer søvn der før man går inn i byen. Ser basic ut på bildene til Turkish Airlines, men ser de har dusjfasiliteter.

Re: Arrival loungen i Istanbul

Noen som har prøvd den? Går det an å få seg et par-tre timer søvn der før man går inn i byen. Ser basic ut på bildene til Turkish Airlines, men ser de har dusjfasiliteter.
Soverommene i loungene er vel kun for TK business og TK gold elite. Også er det tillegg krav om at du skal ha connection med intercontinental og at transit må være på mellom 3 og 9 timer eller noe sånt.

Re: Arrival loungen i Istanbul

Soverommene i loungene er vel kun for TK business og TK gold elite. Også er det tillegg krav om at du skal ha connection med intercontinental og at transit må være på mellom 3 og 9 timer eller noe sånt.

OK, men det er egentlig ikke svar på det jeg spør om, antar det ikke er soverom i arrival loungen, men lurer på om det er komfortable stoler e.l. og bagasjeoppbevaring så det går an å duppe litt etter en reise på natta. Arrival loungen er altså ikke samme som den store loungen til TK, jeg flyr i TK business.

Får svare meg selv da. Arrival loungen ligger ved hoteldesken til TK etter at du er gjennom tollen. Åpen for passasjerer i TK business i hvert fall. Fin lounge, ikke så stor, men ikke så mye folk heller. Greit sted å slappe litt av om du har en tidlig landing, veldig mange av Midtøsten-rutene til TK tar av midt på natta. To sofasenger, ikke soverom, men mulig å sove. Dusj.

Ingen alkohol, men bra med mat, de lager omeletter, vafler og masse annet on request.

Bare åpen 05-13.

Ankommer flyplassen kl 18.20 og skal natte over på Radisson Blu på flyplassen
til kl 12.00 neste dag , trenger jeg da visum etterså jeg ikke er på flyplassen ?
har billett hele veien til Oslo

Hotellet er i Tyrkia, så du trenger nok visum, ja. Eneste hotel du ikke trenger visum til er TAVs flyplasshotell med inngang airside. Hadde du tatt 8.30 og ikke 12.00 videre til Oslo hadde TK for øvrig formodentlig betalt hotellet for deg. Radisson er for øvrig nært flyplassen, men ikke på flyplassen, 10-15 min med drosje, et av de nærmeste.

Last edited:
Når man kommer fra OSL og skal vidre til BKK, må man igjennom noen sikkerhetskontroll da, eller er det ikke noe når man er i transfer?

Når man kommer fra OSL og skal vidre til BKK, må man igjennom noen sikkerhetskontroll da, eller er det ikke noe når man er i transfer?

Du må gjennom sikkerhetskontrollen, det kan være kø, men det går stort sett raskt.

For de som røyker er det nå ny røyketerasse rett opp til høyre fra den midterste sikkerhetskontrollen, den er nær loungen. Før tok det en evighet å komme seg fra loungen til røyketerasse, så IKKE nå, man slipper også å gå tilbake for å komme seg på flyet ifht de aller fleste gatene, også har de fådt pappkrus til GandT i cafeen i loungen (den i midten, de står på disken til venstre for kaffedama !!, litt bortgjemt) Syntes det blei litt frekt å ta med glass og kopper til jeg oppdagde disse, så jeg hadde med egne pappgreier. En meget betydelig forbedring, spør du meg :-) Og, for øvrig finner du ikke tonic i spritstasjonen i nærheten av trappa, fortvil IKKE, det finner du gjerne ved siden av kebabsjappa på veg til spritstasjonen, det er et tyrkisk alkoholpolitisk virkemiddel.

Last edited:
Back