Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Re: Emirates til Warsawa

Emirates til Keflavik og Luxembourg kommer sikkert snart med tre daglige A380-afgange.... De venter vel med de bedste til sidst ;)

Jeg tror ikke, at der går særlig lang tid inden Oslo, Stockholm og Brussels kommer på kortet, desuden tror jeg Berlin, Stuttgart og Budapest kommer på næste år.

Emirates til Keflavik og Luxembourg kommer sikkert snart med tre daglige A380-afgange.... De venter vel med de bedste til sidst ;)

Jeg tror ikke, at der går særlig lang tid inden Oslo, Stockholm og Brussels kommer på kortet, desuden tror jeg Berlin, Stuttgart og Budapest kommer på næste år.

Berlin og Stuttgart tror jeg ikke du skal regne med. EK har kun rettigheder til at flyve til 4 lufthavne i Tyskland. Den "krig" tror jeg ikke vi umiddelbart skal regne med at få løst. (Pt. flyver de til HAM/FRA/DUS/MUC).

Jeg er enig i at OSL og ARN bare må være et spørgsmål om tid. QR har markedet for sig selv, og det er stupidt af EK ikke at angribe dem. HEL er måske også en mulighed?

Udover nævnte (incl BUD og BRU) kunne kommende destinationer være ESB og BLQ? AGP?
FlyDubai flyver til OTP, BEG og KBP. Måske det også kunne være noget for EK på sigt?

Hadde en prat med en fra Emirates forleden og spurte om OSL og. Han mente de rett og slett ikke har kapasitet for tiden heller. De får levert masse fly, men sliter med å holde tritt når det gjelder skoling.

Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Emirates har nok merket seg QR's suksess på OSL også, og det gjør det nok ikke enklere. Å gå inn head-to-head i et så lite marked er neppe den beste strategien. Det er nok mange markeder som anses som 'enklere' å starte opp i ...

OSL må snart komme sammen med ARN og BRU...

Noget andet jeg glæder mig rigtig meget til er en eventuel ekspansion i HAM...

Jeg fløj BKK-DXB-HAM igår, begge turer opereret af 773... Og helt fyldt op. I både Bangkok og Dubai blev flere tilbudt at vente til en anden afgang (med goder til følge... Fandt først ud af det ude da vi landede, øv), og dermed må det da kun være et spørgsmål om tid inden de sender en daglig A380 til HAM i og med at de p.t har to daglige 773-afgange..

Ny destinasjon annonsert: Phuket daglig med A330 fra 10/12

Ny destinasjon annonsert: Phuket daglig med A330 fra 10/12

Dette var en god nyhet – da blir det nok en liten Phuket tur før jul.

Dette vil jo gjøre Emirates enda mer attraktivt på OSLO for de tusener av nordmenn som drar til Phuket/Krabi årlig og samtidig sprite den turen opp med en stopover i Dubai er jo hyggelig.

Om de hadde startet en direkterute til Bali så hadde jo dette også passet utmerket.

Dette var en god nyhet – da blir det nok en liten Phuket tur før jul.

Dette vil jo gjøre Emirates enda mer attraktivt på OSLO for de tusener av nordmenn som drar til Phuket/Krabi årlig og samtidig sprite den turen opp med en stopover i Dubai er jo hyggelig.

Om de hadde startet en direkterute til Bali så hadde jo dette også passet utmerket.

Ja, et meget smart trekk. Nordmenn får ikke nok av turistmaskinen!

Hva hjelper det nordmenn med rute fra Dubai til Phuket så lenge de ikke flyr til Norge?

Er det horder av pax som vil ta DY til Dubai og bytte der for å komme til Phuket???

Hva hjelper det nordmenn med rute fra Dubai til Phuket så lenge de ikke flyr til Norge?

Er det horder av pax som vil ta DY til Dubai og bytte der for å komme til Phuket???

Ingen, men det viser at EK ser det mer hensiktsmessig å bruke kapasitet til HKT enn f.eks OSL

Kunne vel ha sagt skandinaver - og maaange andre. En meget populær feriedestinasjon som definitivt vil ha mange reisende om Emirates åpner direkterute fra Oslo.

Emirates kommer nok før eller siden til OSL selv om det drøyer litt. Qatar er som kjent allerede etablert. Emirates starter som kjent på ARN 3 juni neste år og er allerede på CPH. De har nok OSL på radaren da.

Emirates starter som kjent på ARN 3 juni neste år /.../

Vi väntar fortfarande på en formell bekräftelse. Jag vill höra det från EK eller Swedavia innan jag korkar upp champagnen.

Hva med DXB-OSL-ARN-DXB eller noe lignende?
De har vel noe lignende DXB-MLA-LCA-DXB.
Det kunne jo ha vert en fin måte å starte en ny rute til scandinavia på og som bonus kunne vi fått en dagig avgang OSL-ARN med f.eks 773w

Skulle vert ruteplanlegger jeg!

Last edited:

Hva med DXB-OSL-ARN-DXB eller noe lignende?
De har vel noe lignende DXB-MLA-LCA-DXB.
Det kunne jo ha vert en fin måte å starte en ny rute til scandinavia på og som bonus kunne vi fått en dagig avgang OSL-ARN med f.eks 773w

Skulle vert ruteplanlegger jeg!

Antar EK ikke har trafikkrettigheter på OSL-ARN, så de kan uansett ikke fylle opp med pax som bare flyr den biten. Det vil også bli mye dødtid for pax pga. catering og cleaning, de må ut på en av plassene så det er neppe veldig god butikk. (Middelhavsruten er vel så kort at det kan hende de flyr hele slyngen uten alt for omfattende lasting av catering og cleaning)

Det skulle också bli komplicerat då DXB-ARN inte är schengen medan ARN-OSL är Schengen.

Back