Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Da undertegnede fyller 40år i November har han bestemt seg for at den skal feires i Thailand. Jeg tok for morroskyld å sjekket litt priser ifra diverse flyplasser ned til Bangkok, og jaggu komme EK opp med B773ER på ut og hjemreise via CPH. Utreise 15Nov og retur den 29Nov 2012.

Går virkelig den ruta så bra at dem ser det fornuftig å sette opp et så stort fly på ruta til Dubai?

Til høsten kan du nok også fly EK fra OSL ;-)

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856857,10.789174

Re: Emirates med B773ER ifra CPH til høsten

Tydelig at det er noen her på forumet som vet noe men som ikke deler.

Nå kan det jo være forskjell på hva man vet, og hva man kan si. Jeg visst f.eks. om FedEx-flyet som skal komme hit i ca. et år før jeg postet noe om det - annet enn kanskje et lite diskret hint sånn innimellom ^_^

jeg kan også si at om Emirates har jeg hørt at det ikke er spørsmål om "om", men om "når", hvis jeg kan få lov til å si det, og ikke noe mer.

Re: Emirates med B773ER ifra CPH til høsten

Okei, da sier vi det slik! ;) Tar dette som et hint om at noe er på gang og så spretter vi champers når det eventuelt er gjort offentlig da.

Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Dersom EK starter OSL-DXB , så blir det jo litt morsomt å se hvor mange som gidder å sette seg i en 737 på samme rute...
Er vel bare å starte stoppeklokka da , på hvorlenge DY flyr ruta da..

Emirates er selvsagt hjertelig velkomne, håper i de kommer til OSL i nær fremtid!

Dersom EK starter OSL-DXB , så blir det jo litt morsomt å se hvor mange som gidder å sette seg i en 737 på samme rute...
Er vel bare å starte stoppeklokka da , på hvorlenge DY flyr ruta da..

Hvor lenge DY evt ville flydd ruta skal jeg ikke si noe om, men jeg vil påstå at folk flest er såpass "dumme" når det kommer til fly at de ikke aner om de skal fly 737 eller 777 ;)

Last edited:

DY kommer nok fortsatt til å ta en del pax som har DXB som endestasjon mens EK kommer til å ha en god del transferpax videre til Midtøsten/Afrika/Asia osv.

Emirates kommer vel til å stjele en del pax fra nykommeren Qatar - de flyr til mange av de samme stedene.

Hvor lenge DY evt ville flydd ruta skal jeg ikke si noe om, men jeg vil påstå at folk flest er såpass "dumme" når det kommer til fly at de ikke aner om de skal fly 737 eller 777 ;)

Er ikke sjansen størst for at Emirates setter inn A332 når/hvis de kommer til OSL?

Er ikke sjansen størst for at Emirates setter inn A332 når/hvis de kommer til OSL?

Nei, det blir garantert A380 ;)

Men fra spøk til alvor, det er godt mulig at A332 er det mest sannsynlige, men poenget mitt var at folk flest er såpass dumme når det kommer til fly at de ikke aner hva slags fly de forskjellige flyselskapene flyr med, det er iallefall mitt inntrykk. Derfor vil ikke folk flest tenke over flytype når de velger flyselskap.

Bra at sandkasse selskapene kommer til OSL , blir Etihad neste som kommer ?

Det kunne ikke vært bedre!
Velger EK å komme til OSL før ARN, eller er ARN også på vei mon tro?

Bare å vente på Etihad også da! Selvom jeg tror det blir en stund til...

Bra at sandkasse selskapene kommer til OSL , blir Etihad neste som kommer ?
Tre sandselskaper på OSL? Nei, det tror jeg ikke kommer til å skje.

Men kanskje vi får en annen godbit i løpet av året også ;)
Den som lever får se - er det ikke det det heter?

Back