Om Bose og noise cancelling headsets

Re: Bose

Lite spørsmål angående QC3, hvordan er det med de og lydlekkasje utover? Kan folk ved siden av meg høre hva jeg hører på for eksempel? Da jeg for tiden er i militæret og bor på rom med fem andre så er det viktig at de ikke lekker masse lyd.

Veldig lite lydlekkasje fra QC3 etter min erfaring

Hvorfor ikke QC15 ? Synes den er fantastisk, og det virker som "alle" på fly om dagen benytter den også... Kanskje fordi det er den eneste som jeg ser annonser for om dagen..

Litt med størrelsen, ikke fått prøvd ut QC15 noe annet i butikk og vet heller ikke mye om hvordan de er i sammenhengende bruk på et par timer. De jeg har i dag er litt for stramme til at de er behagelige å bruke over tid.

Eg bruker mine QC15 sammenhengende fra Europa til USA, uten nokon problemer. Fordelen med 15 er nettopp at dei går utafor øra og berører ikkje øra i det heile teke. Eg har eit forholdsvis stort hode og disse klemmer ikkje i det heile tatt.
Når eg kjøpte disse vurderte eg også qc3, men eg frykta at dei etter lengre bruk ville bli ubehagelige mot ørebrusken.

Hvorfor ikke QC15 ? Synes den er fantastisk, og det virker som "alle" på fly om dagen benytter den også... Kanskje fordi det er den eneste som jeg ser annonser for om dagen..

Alle paa kjipklasse kanskje? ;)

Klokkene er store, oerene har en tendens til aa bli svette siden du er totalt utestengt fra verden, ubehagelig aa sove paa siden paa business/first class.

Saa for meg (og mange andre) er QC3 ett bedre valg og lyden er ogsaa helt Bose.

Og naar det gjelder marketing, som nevnt for noen innlegg siden, annonserer de QC15 mest fordi det er det nyeste produktet de har. QC3 kom i 2006, ikke akkurat en nyhet aa markedsfoere.

Alle paa kjipklasse kanskje? ;)

Klokkene er store, oerene har en tendens til aa bli svette siden du er totalt utestengt fra verden, ubehagelig aa sove paa siden paa business/first class.

Saa for meg (og mange andre) er QC3 ett bedre valg og lyden er ogsaa helt Bose.

Og naar det gjelder marketing, som nevnt for noen innlegg siden, annonserer de QC15 mest fordi det er det nyeste produktet de har. QC3 kom i 2006, ikke akkurat en nyhet aa markedsfoere.

Og smaken er som baken, hver og en må finne ut hva en liker best av on-ear og around-ear.
Etter å ha prøvd on-ear først, har det blitt både QC2 og QC15 på meg.

Jeg bruker QC15 nettopp fordi jeg synes trykk mot ørene er ubehangelig i lang tid. Har hatt både Sennheiser PCX300 og div andre hodetelefoner som skal ligge utenpå, og det har aldri klart å bruke de mer enn 2-3 timer i strekk. QC3 skal være blandt de aller beste on-ear på markedet, men jeg tok fortsatt ikke sjansen pga tidligere erfaringer. Mine QC15 fungerer uten problem for meg på 12-13 timers flyturer.

Hvordan er QC15 i forhold til QC3? Mine begynner å bli lurvete, og da er spørsmålet om jeg kanskje bare skal bytte til QC15...

Tenker da både på støydemping og lydkvalitet...

Hvordan er QC15 i forhold til QC3? Mine begynner å bli lurvete, og da er spørsmålet om jeg kanskje bare skal bytte til QC15...

Tenker da både på støydemping og lydkvalitet...

Dersom de er lurvete, tar du med deg headsetene til en Bose store. De tilbyr trade in for 99 dollar for nye QC3. Gjorde det for ikke lenge siden. se post #86 i denne traaden

Last edited:

Bose QC15 til 1795 på Elljøp mellom 10 og 12 i morgen.

Photo%2012%2004%2048%2023.07.12.jpg

Hmm, er fornøyd med mine QC3, men må kanskje en tur ut av kontoret og ned på Elkjøp i morra formiddag likevel.

Synes mine QC3 er 'latterlig' bra mot øret, selv på 10 timer lang flytur.
Lydkvaliteten synes jeg er helt grei, ikkje sjekka 15, mulig de låter bedre (?)