Om Bose og noise cancelling headsets

Re: Bose

Jeg brukte mine QC15 hjem fra USA nå nettopp kun som noise reduction, hadde ikke engang på musikk - stille som graven ble det :)
Hadde med QC3 på forrige tur og ja, de gir meget god lyd, men jeg sliter som andre her med at de gnager endel på ørene etter 5-6 timers bruk.

Jeg brukte mine QC15 hjem fra USA nå nettopp kun som noise reduction, hadde ikke engang på musikk - stille som graven ble det :)
Hadde med QC3 på forrige tur og ja, de gir meget god lyd, men jeg sliter som andre her med at de gnager endel på ørene etter 5-6 timers bruk.

I traaden har man paapekt positive og negative ting med begge typer. Jeg har hatt QC3 siden de kom ut og har aldri opplevd at de gnager paa oerene helt opp til 17 timersflighter. QC15 derimot stenger alt ute, inkludert ventilasjon og er det varmt ombord, blir man lett svett paa oeret. Jeg sover mest paa siden og klokkene paa QC15 er saa store at jeg faar kink i nakken naar jeg har dem paa.

Noen liker 3, andre liker 15. Begge er god kvalitet og gjoer det de skal, de har bare forskjellig design og fordeler/svakheter

Legger vekk alt av høretelefoner når jeg sover... Inn med øreplugger , resterende lyd i kabin er søvndyssende , særlig etter en vin for mye :drunk:

Også hjemme om natta for å slippe kona og min snorking... Har brukt det i en årrekke.... Så vi alle er forskjellige, QC15 ( har det til lyd i våken tilstand ) eller andre QC 3.

Øreplugger for søvn, hvorfor gjøre det så komplisert :headbang

Hvis kjerringa di snorker har du helt andre problemer ;)

Som du sier, folk er forskjellige. Mange faar ikke til aa sove med oereplugger. Jeg er en av de som ikke klarer det.

Sover derimot meget godt med QC3 paa.

Jeg har ikke prøvd QC3, men alt annet av ting som ligger på øret jeg har prøvd oppgjennom tidene har vært plagsomme etter noen timer så jeg gikk for QC15. De blir litt varme etter en stund, det er jeg enig i, men bortsett fra det er de helt utmerket. Dog har det blitt lite filmtitting på flyeturer etterhvert, siden det er like fristende å sove...

De filtrerer bort det meste av støy, inkludert dålige cover-versjoner av beatles låter fremført på Sunndalsøra kulturfestival rett utenfor hotellrommet mitt. At noen får lov å ha utendørskonsert til halv 2 om natten når det er arbeidsdag dagen etter er for meg ubegripelig...

Da har man stått opp alt for tidlig i sommerferien for å bytte ut mine 5 år gamle Bose QC 3, kjøpt på Bose sin eksotiske butikk på Columbus Circle i NYC, mot et par QC 15 som skal kjøpes på minst like eksotiske Elkjøp på Carl Berner Circle i Oslo.

Som nevnt av andre her tidligere, har Bose i USA kjørt et program der man kan bytte inn gamle QC mot nye for 99 Obamapesos -- ringte Bose i Norge og her koster det 1795 for å gjøre det samme, som jo er like mye som Elkjøp skal ha for splitter nye klokker -- men uten å levere inn de gamle... :)

A20 er dessverre alt for tung og ukomfortabel til å brukes 8-10 timer om dagen. Får svette ører og vondt i hodet :drunk:
Sennheiser Aviation headset er mer behagelig og lette, men støreduksjonen er en vits.

Ønsker å kjøpe eget headset, men finner ingenting som er bra nok

QC15 kan dog mekkes om til et flyheadset, men det slutter å fungere når er fri for strøm, og det gir ingen feedback når du snakker. Ikke godkjent i en cockpit.

Dagstilbud i dag sønsag hos Lefdal.com og Elkjøp.no på Bose QC15 til 1995,-

Last edited:

Lurer egentlig på noe vedr. in-ear Bose MIE2i mobile headset, men kanskje noen med Bose QC15 som også har mic/remote kan svare.

Er mic/remote kompatibel med IOS 6 på iphone 4/4s og med iphone 5?

Lurer egentlig på noe vedr. in-ear Bose MIE2i mobile headset, men kanskje noen med Bose QC15 som også har mic/remote kan svare.

Er mic/remote kompatibel med IOS 6 på iphone 4/4s og med iphone 5?

Hei, jeg testet akkurat nå med en iPhone4S med IOS 6 og Bose QC15 og det fungerer bra med både mic og remote.

Edit: Når det er sagt så er det ikke veldig behagelig å snakke når du knapt hører deg selv.

Edit2: Mic fungerer ikke mot Nokia Lumia 920

Last edited: