Om Bose og noise cancelling headsets

Kjøpte ledningen med mikrofon (ellers helt lik) hos Bose sin butikk i Potomac mills i Virginia. Men du får nok tak i den de fleste steder. For eksempel hos Amazon. Bose.no har den også, til 260 kroner

I butikken i USA kostet den forresten 30 USD, så den er ikkje så mykje dyrere i Norge:)

Re: Bose

Jeg har QC3 og har ikke vært nevneverdig plaget med oppladning. Nå har jeg ikke oversikt over hvor mye jeg har brukt de men det er langt over 25 timer. Dessuten følger det med et ekstra batteri og en snoop liten lader som får plass i etuiet, så du går i praksis aldri fri for strøm.

Må ha vært litt i halvsøvne når jeg sjekket Bose siden for ser nå at under "I esken" er det oppgitt at det følger med to batterier... Dette gjør avgjørelsen enda enklere :) Er ikke alltids like flink til å huske på oppladning og ladere til slike duppedingser når jeg er ute å reiser...

Eg har også prøvd QC3, men foretrekker 15 da disse går utafor øra. Meir behagelig på 8 timers flyturer over Atlanteren:) batteriet på QC15 varer leeenge!

Vurderte også QC15 men pga plass og komfort rundt øret går jeg heller for QC3.

Husk at alt slik ekstrautstyr som regel kan anskaffes for en slikk og ingenting på Ebay.

Må ha vært litt i halvsøvne når jeg sjekket Bose siden for ser nå at under "I esken" er det oppgitt at det følger med to batterier... Dette gjør avgjørelsen enda enklere :) Er ikke alltids like flink til å huske på oppladning og ladere til slike duppedingser når jeg er ute å reiser...

Det må være en norsk greie, her i USA følger det kun med ett batteri.

http://www.bose.com/controller?url=...ancelling_headphones/quietcomfort_3/index.jsp

Batteriet varer mer enn 20 timer. Jeg lader aldri underveis når jeg reiser min faste jobbtur ORD-HKG-SIN og det er mer enn nok batteri igjen når jeg ankommer Singapore. Det eneste som er viktig å huske på er å ta ut batteriet når de ikke er i bruk, det skjer både titt og ofte at man ved ett uhell kommer borti av/på knappen når man lukker igjen etuiet, særlig dersom man har diverse ting inni som MP3 spillere etc. Jeg har hatt QC3 siden headsettet kom ut og har ikke hatt befov for å kjøpe ett ekstra batteri.

Har nylig byttet inn mine QC3. Det var ingenting gærnt med dem, bortsett fra at skinnet hadde begynt å flasse av og at det var litt dårlig kontakt med batteriet. De var faktisk kjøpt i 2006 så levetiden var over 5 år for en som reiser mer enn de fleste.

Bose har ett innbytteprogram for mange av sine varer, deriblandt QC3. Jeg betalte 99 dollar for ett flunka nytt sett, men måtte selvsagt gi ifra meg det gamle settet. En kanonbra deal!

Så etter langt over 1 million miles reist tok man vemodigt farvel til QC3 Senior og QC3 junior er nå den nye reisekameraten.

Vurderte også QC15 men pga plass og komfort rundt øret går jeg heller for QC3.

Gjorde samme vurdering. Synes 15 var litt too much både på, og ikke minst plassmessig når de ikke er på. Lykke til med kjøpet. Du kommer aldri til å angre, selv om prisen kan virke litt stiv for et headset. QC3 er så mye mye mer ^_^

Har en ting jeg lurer på. Jeg ser etter headset som jeg kan bruke både til å høre musikk, og når jeg er ute å flyr selv. Finnes det headset som kan brukes til begge deler, eventuelt om det finnes overganger av noe slag?

Jeg har kjøpt meg et Bose A20 headset med GA-plugger som jeg bruker når jeg flyr her i USA. Når du kjøper dette, følger det også med en vanlig 3,5mm plugg som gjør at du kan koble headsettet til f.eks Ipad, MP3 spiller e.l.. Kjøper du A20 med bluetooth som jeg har gjort, har du også mulighet til å koble opp f.eks mobiltelefon mot denne!

Jeg er strålende fornøyd med det headsettet, noice reduction er meget god, headsettet er meget komfortabelt i bruk da det dekker ørene helt, i steden for å ligge "utenpå" ørene, og batteriet har god levetid. Jeg hadde noen problemer med en kobling på headsettet, og da fikk jeg kjapt tilsendt ett nytt produkt, så har bare positive ting å si om Bose kundeservice også!

Jeg betalte i overkant av 1000 USD for dette headsettet her i USA.

Jeg har kjøpt meg et Bose A20 headset med GA-plugger som jeg bruker når jeg flyr her i USA. Når du kjøper dette, følger det også med en vanlig 3,5mm plugg som gjør at du kan koble headsettet til f.eks Ipad, MP3 spiller e.l.. Kjøper du A20 med bluetooth som jeg har gjort, har du også mulighet til å koble opp f.eks mobiltelefon mot denne!

Jeg er strålende fornøyd med det headsettet, noice reduction er meget god, headsettet er meget komfortabelt i bruk da det dekker ørene helt, i steden for å ligge "utenpå" ørene, og batteriet har god levetid. Jeg hadde noen problemer med en kobling på headsettet, og da fikk jeg kjapt tilsendt ett nytt produkt, så har bare positive ting å si om Bose kundeservice også!

Takk for svar. Må vurdere dette neste gang man er på tur til US and A

Ehh. A20 er jo pilotheadsetet til Bose.. Det er jo gigantisk og har mikrofon hengende foran. De fleste jeg kjenner som har dette headsetet har QC15 i tillegg (som Dag Viking) og bruker de "i sivilt" Ville vel heller kjoept en omformer til 10 dollar istedetfor ett gigantisk headset til tusen dollar

Men nå spurte vel fjasebase, slik jeg oppfattet det, om et headsett man kunne bruke både når man selv flyr (som i at han selv flyr flyet), og som man også kunne høre på musikk etc med! Mulig jeg misforstod!

Riktig som du sier at headsettet er stort, og med mikrofon på, men når jeg flyr (altså fører flyet selv) så passer det meg bra :)

Men nå spurte vel fjasebase, slik jeg oppfattet det, om et headsett man kunne bruke både når man selv flyr (som i at han selv flyr flyet), og som man også kunne høre på musikk etc med! Mulig jeg misforstod!

Det var det jeg mente ja :)

Inspirert av denne tråden dro jeg på Best Buy og kjøpte QC3 i dag. Atskillig mer lyd enn i mine sennheizer på min Iphone. Litt overdreven bass kanskje, men det blir jeg vel vant til.

Kjøpe og hippeste sett. Helt overlegen design og komfor' på ørene, lydkvaliteten helt grei men ikke super, minus for at en ikke kan høre musikk uten at støyreduksjonsknappen er aktivert.
Personlig blir jeg litt freaka ut av måten motfasen fungerer, spesielt hvis jeg er sliten, merker det i balansenervene eller noe, kjenner andre som sier d samme, men sånn er d vel å være overfølsom .. :)

Kjøpte mine QC3 tilbake i 2007 i USA (for ca 350 dollar – altså under 2.000 kroner, dvs 1.500 billigere enn i Norge) og de funker som fy fremdeles.

Har også sett flere og flere som bruker QC3 og QC15 på gaten, så det virker som om flere har oppdaget Bose – også ikke-frequent flyers...

Har en ting jeg lurer på. Jeg ser etter headset som jeg kan bruke både til å høre musikk, og når jeg er ute å flyr selv. Finnes det headset som kan brukes til begge deler, eventuelt om det finnes overganger av noe slag?

Du kan også kjøpe Bose QC15 og kjøpe en mikrofon fra UFlyMike. Da har du et headset du kan bruke til vanlig, skal du ut å fly er det bare å putte inn mikrofonen og vips har du et flyheadset.

Lite spørsmål angående QC3, hvordan er det med de og lydlekkasje utover? Kan folk ved siden av meg høre hva jeg hører på for eksempel? Da jeg for tiden er i militæret og bor på rom med fem andre så er det viktig at de ikke lekker masse lyd.