Om Bose og noise cancelling headsets

Sånn er det med alt bluetooth. Reklamene kan si hva de vil, men du vil alltid kunne oppleve hakking.

Blåtann i lydsammenheng egner seg best til handsfree på mobilen og under tvil dataoverføring i bittesmå mengder. Kvalitetslyd, da er vi over på ledning!

Ja, ekstra dumt er det når man har Iphone7:( da må man velge mellom headset og lading...

Mulig jeg tar feil, men mener å ha sett en slags kombidings, der du får både ladning og god gammel minijack.
Garantert kinavare, men erindrer å ha sett det.

Blåtann i lydsammenheng egner seg best til handsfree på mobilen og under tvil dataoverføring i bittesmå mengder. Kvalitetslyd, da er vi over på ledning!

Mulig jeg tar feil, men mener å ha sett en slags kombidings, der du får både ladning og god gammel minijack.
Garantert kinavare, men erindrer å ha sett det.

Ja tror også jeg har sett det, får lete litt på ebay😏

For dere som bor i Oslo så har Power/Expert på Alnabru QC35 til 2499 på fredag. Det er nyåpning av butikken og de har kun 150stk.

Last edited:
anbefaler Sony mdr 1000x over Bose QC. Har hatt Bose før, men Sony overgår Bose både når det gjelder lydkvalitet, funksjoner og dynamisk støyreduksjon. De er dog litt dyrere, så ønsker du å spare penger er Bose sikkert greit nok.

Noen som vet om bose qc35 sverter av fargen på skjortekragen om en har dem rundt halsen? Gjør Sony det. Dette er et problem med Zennheiser.

Sent from my iPhone using Tapatalk

anbefaler Sony mdr 1000x over Bose QC. Har hatt Bose før, men Sony overgår Bose både når det gjelder lydkvalitet, funksjoner og dynamisk støyreduksjon. De er dog litt dyrere, så ønsker du å spare penger er Bose sikkert greit nok.

Helt enig, Sony'en gruser Bose når det kommer til lyd.

Bare vær forberedt på at på strekninger hvor det er innført begrensninger på elektronikk ombord på fly så gjelder forbudet også store headset med aktiv støydemping.

Sony MDR-1000X til 2395 på Elkjøp nå

Takk for tips, det er rekordlav pris. Etter å ha prøvd QC35 og MDR-1000X direkte mot hverandre var jeg ikke i tvil, det måtte bli Sony neste gang. Neste gang ble til i går.

De kan forøvrig også kjøpes til samme pris hos Lefdal, Power og HiFi-klubben. Lefdal/Elkjøp har ikke flere sorte på lager, med estimert ankomst lager 17/6.

Takk for tips, det er rekordlav pris. Etter å ha prøvd QC35 og MDR-1000X direkte mot hverandre var jeg ikke i tvil, det måtte bli Sony neste gang. Neste gang ble til i går.

De kan forøvrig også kjøpes til samme pris hos Lefdal, Power og HiFi-klubben. Lefdal/Elkjøp har ikke flere sorte på lager, med estimert ankomst lager 17/6.

Datt også på dette tilbudet. Fantastisk fornøyd.. Koblet de til tvn og skifter kanal med å stryke på høyre klokke.. Gleder ett gadgethjerte det ;)

Bare vær forberedt på at på strekninger hvor det er innført begrensninger på elektronikk ombord på fly så gjelder forbudet også store headset med aktiv støydemping.

Skal bli spennende å se om de ser forskjell på store headset og store med demping.

Datt også på dette tilbudet. Fantastisk fornøyd.. Koblet de til tvn og skifter kanal med å stryke på høyre klokke.. Gleder ett gadgethjerte det ;)

Har ikke lest help tråden, litt for lang..
Må ha meg headset, ser ut som Sony er greia.
Følger det med forskjellige adaptere for å bruke på diverse fly?
Jeg spiller aldri musikk fra iPad/Phone/Pod eller noe slikt, trenger ikke slikt.
Kun for støydemping på fly og koble til film/video spiller på fly.

Last edited:
Har ikke lest help tråden, litt for lang..

Må ha meg headset, ser ut som Sony er greia.

Følger det med forskjellige adaptere for å bruke på diverse fly?

Jeg spiller aldri musikk fra iPad/Phone/Pod eller noe slikt, trenger ikke slikt.

Kun for støydemping på fly og koble til film/video spiller på fly.

Jeg kan anbefale dig at kigge på Plantronics Backbeat Pro 2 også.

Jeg har altid brugt Bose og har flere af dem, men er efterhånden skiftet helt til at bruge mine Plantronics. Super lyd og et finish som er helt i top.

I det minste på Bose følger det med flyadapter. Ellers får man vel kjøpt slik for lommerusk på nettet.

Verdt å merke seg at noen flyselskap nå har 3,5 mm jack til hodetelefoner nå slik at man ikke behøver adapter.