Om Bose og noise cancelling headsets

Norge er faktisk imponerende billig på utvalgt elektronikk noen ganger. Julen 2013 med dollar rundt 6,5 var rimeligste QC20 270dollar ellernoe, og elkjøp drev med 1690,- salg osv. Og det var refurbished på bose store..

QC25 til 1495 på Lefdal.com (takk for heads up AirbusTrond i annen tråd). Må være det beste tilbudet hittil :)

Hvis det er som de andre boseproduktene jeg har hatt så er forskjellen kun at den som er beregnet for iphone kun har med en ekstra kabel som har en kontroller til disse. Ellers ingen forskjeller. Denne kontrolleren fungerer delvis på android produkter også.

Hvis det er som de andre boseproduktene jeg har hatt så er forskjellen kun at den som er beregnet for iphone kun har med en ekstra kabel som har en kontroller til disse. Ellers ingen forskjeller. Denne kontrolleren fungerer delvis på android produkter også.

Fra produktinfo hos Lefdal;

"For at du skal få fult utbytte av alle funksjoner må disse hodetelefonene brukes med iPod, iPhone eller iPad. Mikrofonen og ringeknappen fungerer derimot også med andre telefoner"

Så ingen grunn til å kjøpe til fullpris selv om en har Android.

Min (subjektive) mening er at bassen er bedre i QC15 men bedre støyfilter i QC25. At sist nevnte funker uten batteri er en sannhet med modifikasjoner. Lyden er hvertfall ræva uten batteri.
Klok av irritasjon, alltid to batteri i reserve og de er en velsignelse å ha med seg på flytur.

Jeg har et par QC15, hvordan er QC25 i forhold til disse? Noen særlig forskjell?

Jeg har QC15 og min samboer har QC25. Fikk nettopp et nytt par fra Bose etter en reklamasjonssak, og QC15 sitter faktisk bedre på mine ører.
Jeg liker tekstilen som er brukt i QC25, den har en fin varmende måte å omslutte øret på. Utover dette er lydkvalitet mellom de to minimal i forskjell vil jeg tørr påstå.

Sitter her og vurderer QC25, men etter å ha lest litt så ser det ut til at en del har problemer med at den ene klokka (gjerne den høyre) slutter å funke etter en stund.
Noen her som har hatt dette problemet?

Er også interessert i å høre hva de som har disse synes om dem.

Takker :)

Sitter her og vurderer QC25, men etter å ha lest litt så ser det ut til at en del har problemer med at den ene klokka (gjerne den høyre) slutter å funke etter en stund.

Mine virker bra fremdeles de, no probs!

Har heller ikke hatt noen problem med QC25. Derimot har jeg hatt problem med en QC15 som har utviklet klikk/pop på ene siden ved trykkendringer. Og det skjer jo når man flyr;)
For en sammenligning mellom litt forskjellige varianter laget jeg en kort sak på et naboforum for en tid siden:
http://www.businessclass.se/forum/posts/270780/

Last edited:
Expert sin nettbutikk tilbyr 15% rabatt på alle hodetelefoner i samarbeid med Norwegian, bruk rabattkode "NORWEGIAN".

Selv med rabatt blir ikke BOSE sine QC veldig billige siden Expert har høy listepris på de, men enkelte andre modeller ser ut til å være mer attraktivt priset.

Det skjedde med mine QC25 som jeg kjøpte mens jeg bodde i utlandet. Kontaktet Bose Norge om det for 1-2 uker siden, og fikk nettopp melding fra Bring om at de kjører ut det nye headsettet jeg fikk som erstatning for det gamle til meg nå. ;)

Men ja, min erfaring er at QC15 kanskje er litt mer solid. Fortsatt så er jeg veldig fornøyd med QC25.

Den ene sømmen i puten på mine QC15 revnet helt for et par dager siden. Cirka halve sømmen har revnet opp, kun på høyre klokke. Litt tegn til slitasje på putene forøvrig, men ikke slitt gjennom på noen måte.

Litt under to år gammelt headset, brukt passelig mye, alltid oppbevart i eske ved transport.

Hva tenker dere ift. reklamasjon? Er dette en slitasjeskade man bør forvente, eller er det en mangel med produktet som bør gå på reklamasjon?

Jeg er jo upartisk deluxe her, men forventer egentlig at et headset til over 2000 kroner bør være holdbart nok til at sømmene ikke revner etter såpass kort tid. Siden det også kun har skjedd på den ene klokken, og det ikke er noe tegn til det på den andre, tenker jeg at det går i min favør. Men som sagt, jeg sitter midt oppi dette og vil helst komme unna uten å betale for reparasjon, og ser det jo veldig ensidig.

Hva sier folket? Reklamasjonssak eller egen kappe?

ImageUploadedByTapatalk1445027248.168524.jpg

Tror nok dette går under slitasje. Ser at selve overflaten har fliset opp, og det er typisk når de er godt brukt.
Den gode nyheten er at et scrim-kit som inneholder nye puter, nytt innerbelegg samt våtserviett kan kjøpes på nærmeste Boseforhandler eller på nett. Det koster ikke mange kronene, og man ender opp med fresh theadsett så godt som nytt :-)

Prøv og reklamer! Det kan ikke skade. Her kan du jo få ny pute gratis. Enig i at sømmen på et så dyrt headset i utgangspunktet burde holde lenger, særlig hvis du har håndtert det så pent som du sier. Får du nei, kan du spandere på deg et sånt scrim-kit som Kiev nevner.

Jeg har to ganger vært i kontakt med Bose om reklamasjon de siste par årene, og begge gangene har de vært veldig hyggelige og veldig lette å ha med å gjøre. De virker ikke som de som er mest vriene i forhold til reklamasjon. De selger jo et produkt av litt kvalitet, og av det jeg erfart virker det som om de har dette i bakhodet når det kommer til reklamasjon (at er noe ødelagt, så fikser de det). Det er jo uansett ikke værre enn å høre med de. Worst case scenario så er du like langt. :)

Helt klart en reklamasjonssak. Lovverket har to års reklamasjonsfrist, og det betyr at alle produkter som selges skal holde i to år ved vanlig bruk. Man kan ikke skylde på slitasjeskade med mindre det gjelder utskiftbare deler (slitedeler). Jeg jobber selv med salg av datautstyr (til en viss grad sammenlignbart), og er rimelig sikker på at våre leverandører hadde kreditert en slik type skade uten spørsmål.

Last edited: