Om Boardinggrupper og boardingeffektivitet

learjet

oversheriffmester
Medlem
Etter å selv ha jobbet i mange år på flyplass og med å bl.a sende fly så har man sett mye rundt dette med boarding og hvordan prioritet og grupper håndteres.

F.eks, SAS har sine opprop med Plus,, Eurobonus, Star Alliance, fine bibliotek kort etc. Innen man er ferdig med opprop, så kunne man vært halveis i selve boardingen.
Andre, som Norwegian setter gruppe på boarding kort, og så lar de systemet putte de med en type PRIO i gruppe A etc. Ved opprop så hører passasjerene mye bedre hvis man har enkle konsise opprop i stedet for lange kreative tekster.

Nå har også OSL lagt opp til at man får grupper på skjermen, jeg observerte 2 stk DY boardinger, og det virket som folk så det, og faktisk fikk det med seg

IMG_4109.jpg
 
Last edited:
F.eks, SAS har sine opprop med Plus,, Eurobonus, Star Alliance, fine bibliotek kort etc. Innen man er ferdig med opprop, så kunne man vært halveis i selve boardingen.

.. eller slik det gjerne håndheves. Først åpnes boarding for alle, og innen de er ferdig med med oppropet så er halvparten allerede ombord, i random rekkefølge...
 
Kan nevne at GOL også deler passasjerene i 4 grupper. Gruppekoden vises på ombordstigningskortet. I tillegg har de separate sluser for de 4 gruppene. Slusene åpnes ikke før slusen foran er tømt, dvs at B-slusen må vente til alle i sluse A har gått ombord, C må vente på B og D, som skal bakerst i flyet, kommer sist.
 
Kan nevne at GOL også deler passasjerene i 4 grupper. Gruppekoden vises på ombordstigningskortet. I tillegg har de separate sluser for de 4 gruppene. Slusene åpnes ikke før slusen foran er tømt, dvs at B-slusen må vente til alle i sluse A har gått ombord, C må vente på B og D, som skal bakerst i flyet, kommer sist.
Stemmer, selv om det sto 'Group 5' på boardingkokortet da jeg fløy med dem fra GRU i går [emoji38]

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk
 
Back
Top