Om å reise med Color Line

Re: Om å reise med Color Line

Hehe ja at de har sine åpningstider er da naturlig. Men ja enig i flere betraktninger man må kunne gjøre ombookinger, oppgraderinger osv selv via nettet. Hadde spart kundeservice for mye arbeid.
Det hadde spart kundene for mye frustrasjon også, siden det er bortimot umulig å få kontakt med kundesenteret som tydeligvis ikke klarer å holde tritt med mengden henvendelser de får.

Jeg har prøvd i en liten uke uten å lykkes med å få kontakt med dem. Sendt melding på Messenger uten å få svar der to ganger (utover autosvar med åpningstider og at de vi svare meg så raskt de kan i åpningstiden).Ringte og ba om at de ringer tilbake både torsdag og lørdag uten å høre noe. I går droppet jeg å prøve, siden det var meldt dårlig vær i Skagerrak regnet jeg med at de ble helt oversvømt med henvendelser og jeg regner med at det er samme sak i dag.

De hadde jo sluppet mange av disse henvendelsene om folk kunne oppgradert lugar, reservert bord, endret reservasjoner osv. på nett fremfor å måtte kontakte kundesenteret for hver lille ting, så jeg fatter bare ikke at de ikke har åpnet for det.

God morgen fra Kiel!!
For komme med en liten statusrapport:
Det var god plass i terminalen, vi satt oss innerst (trolig i den gamle lounge-delen?) med utsikt mot Coop kaffe-bygget. Var nesten de eneste som satt der, men da vi gikk ombord klokka13, var det mange som satt tett i tett i resten av hallen. Selve boardingen gikk smertefritt.
Da vi kom ombord gikk vi rett i resepsjonen og spurte om mulighetene for å oppgradere. Hun i skranken fant frem en laminert tabell som sa at det ville komme på 500kr per pers å bare oppgradere til en 3* med havsutsikt, så det droppet vi.
Vi gikk rett opp i observation lounge etter vi hadde dumpet bagasjen på lugaren, der var det ikke noe problem å få bord, og det ble aldri fullt eller noe kø for å få plass heller. Biffsmørbrødet var meget gode greier, AMBEFALES!
Litt shopping etter det. Mye store størrelser igjen, og når vi spurte de ansatte om de hadde andre størrelser, sa de at de nå ikke tok inn mer, men heller prøvde å tømme lagrene da det plutselig kunne bli stopp igjen.
I tax free var det som noen har påpekt tidligere litt dårlig holdbarhet på diverse varer. Noen av matvarene var markert med halv pris, men fant noe med dårlig holdbarhet som ikke var merket og. Kjøpte en potetgullpose som går ut i slutten av juli, det skal godt gjøres å få potetgull til å gå ut på dato, så tydelig at de sliter. Skal derimot sies at jeg gledelig kjøper ting som har gått ut, ingen datofobi her i heimen. Tomt for Pepsi og diverse andre varer, så tenker de også her heller vil tømme lagrene og ikke kjøpe inn mer.
Middagen ble inntatt på mama bella, prøvde selv en antipasti fra bar bella. Var ikke den beste skinka eller osten jeg har smakt, litt smakløs, men et godt alternativ til pizza.
Ambefaler folk å teste ut Manhattan bar bakerst, mye flottere drinker der kontra på toppen, så der skal det testes ut mer i kveld (også litt greit å slippe det bulgarske orkesteret på toppen, da de spiller ganske høyt etter min smak). Donkey bar så ut til å være det mest populære stedet ombord, så der fikk vi faktisk ikke bord, selv om vi prøvde flere ganger.
Nå skal frokost fortæres i en eller annen form, tror de har noe godt på cafen.
Blir spennende med litt mer sjø i kveld og i natt, gynga bra ut av oslofjorden i går, men roet seg tidlig på kvelden.
Kan umulig være mange folk ombord, har glemt å spørre, men tipper på maks 600, rett og slett tragisk.
Men vi koser oss ombord! Flott mannskap og deilig å endelig være på tur igjen, selvom vi vel juridisk sett fortsatt er i Oslo.

God morgen fra Kiel!!
*klipp*
Nå skal frokost fortæres i en eller annen form, tror de har noe godt på cafen.
*klipp*
Frokost-tips til i morgen: De selger rundstykker med ost eller skinke i Observation Lounge på morgenen, de åpner 7. Triveligere å sitte der med en kaffekopp og et rundstykke enn nede i promenaden under innseilingen til Oslo synes jeg. (Med forbehold om at de har dette tilbudet nå da, de hadde det i alle fall på begge turene jeg var på i februar.)

Da var man hjemme igjen!
Ved avreise Kiel, som forøvrig var en time tidligere enn normalt, satt vi oss i observation igjen, hvor det nå var bedre belegg enn dagen før. Et par friske drinker ble inntatt før vi handla litt mer i tax free.
Lunsjen igår ble inntatt på sushibaren. Ikke verdens beste utvalg eller kvalitet, men godt var det. Da vi satt der var vi nesten alene, var et annet følge, ellers rolig.
Ettermiddagen gikk ellers til både kort- og brettspill, som er artige turaktiviteter!
Middagen ble inntatt i oceanic bakerst. Hadde forhåndsbestilt 3 retter klokka 20, og da var det faktisk ganske fullt. Vi fikk et av de beste bordene nesten rett ved vinduet med majestetisk utsikt akterut. Til forett tok jeg de ganske kjente gratinerte krepsehalene, som stammer fra Kronprins Harald eller en annen av de gamle skutene. Det ble visst startet en kampanje for å få disse tilbake på menyen for noen år siden, og resultatet er at de nå er tilgjengelig på Fantasy. De ser kanskje ikke så imponerende ut, med veldig godt var det! En i følge tok ginmarinert reinsdyr. Smakte på det, og spennende smaker de trikser og mikser sammen for å skape gode matopplevelser! Til hovedrett ble det andebryst, som var veldig mørt og godt. Til dessert gikk jeg for dagens surprise, som var en frisk sammensetning av tropiske frukter, sorbet og kokoskrem.
Etter middagen gikk vi igjen til cosmopolitan og prøvde flere av de tropiske drinkene, og når du har prøvd noen av de der, så blir det i observation skuffende i forhold. Prisdifferansen var bare 5kr og på standarddrinkene, og forskjellen er verdt mye mer enn det. Hadde vært fint om noen flere av drinkene i cosmopolitan også fantes i observation, men de prøver kanskje å ha litt forskjell på det slik at den eneste forskjellen ikke bare er hva slags stol du sitter i.
00:25 gikk vi opp inobservation igjen, men der ble vi informert om at de stengte om 5(!!!) minutter. Tidligere har vi da sittet der til langt utpå natta, men sikkert litt begrenset nå med tanke på lavt belegg. Alle de andre barene så da ut til å stenge også, så vi gikk på lugaren og spilte litt spill der isteden.
Våknet i dag av en beskjed på høytaleranlegget om at alle måtte gå til lugarene sine 09:30 for å gjøre klart til puljevis ilandstigning. Så rakk desverre ikke tipset om frokost på toppen:(. Først fikk de med bilen parkert ombord gå til bildekk, der de startet på toppen og tok et nytt dekk hvert 10min. Samme system når de som brukte beina skulle av. Proffersjonelt og ikke noe trengsel som jeg kunne se. Tror de stoppet på dekk 8 allerede, så lugarene på dekkene under var antakelig ikke i bruk.

Når det kommer til båten så er den jo over 15 år gammel, uten at det har vært noen «major upgrades». I fellesområdene synes det ikke, da de her skifter ut tepper ofte og holder ting ved like. Den oppleves derfor fortsatt som relativt ny, og designmessig(mtp på hvordan båten ser ut utvendig) er den jo i en annen liga kontra også nyere båter til for eksempel Stena Line, der enkelte ikke kan kalles et særlig designmessig pent syn. I observation har de faktisk lagt samme gulvteppe som på color hybrid, noe som har gjort hele denne etasjen (dekk 15), sammen med nye stoler mye mer moderne. Det skal altså lite til, til tross for at det er en ganske stor jobb å få endret på alle de brune veggene og detaljene i «tre» ombord. (Som i hele båtens levetid vel egentlig ikke har vært særlig moderere?).
På badet på lugarene var det tydligere slitasje, var en sponplate som var ganske vasket ihjel, og blandebatteriet og andre krummede detaljer var også litt slitent.
Man merker veldig på de ansatte at de er stolte av jobben sin. De sa flere ganger helt av seg selv at de var det eneste rederiet med norske eiere, mannskap, og der båten er registrert i Norge. De syntes selvfølgelig det var deilig og komme tilbake på jobb igjen og, selvom de fleipet om at det også var greit å få penger av å ligge på sofaen hjemme:p

Den ene kelneren på toppen gjetta på at det var ca 700 ombord, og jeg overhørte i tax free at det i dag skulle 1100 på cruice.
Vi ble litt overaska når vi hørte på radioen at superspeed var innstilt i går, den sjøen merka ikke vi stort til.

Alt i alt en flott tur! Flott å komme seg bort litt for en billig penge. Deilig mat og fantastisk personale. Tør nesten ikke å sjekke kontoutskriften nå, men jeg vet at pengene går til en god sak og synes hver krone var vel brukt!

Da var man hjemme igjen!
Ved avreise Kiel, som forøvrig var en time tidligere enn normalt, satt vi oss i observation igjen, hvor det nå var bedre belegg enn dagen før. Et par friske drinker ble inntatt før vi handla litt mer i tax free.
Lunsjen igår ble inntatt på sushibaren. Ikke verdens beste utvalg eller kvalitet, men godt var det. Da vi satt der var vi nesten alene, var et annet følge, ellers rolig.
Ettermiddagen gikk ellers til både kort- og brettspill, som er artige turaktiviteter!
Middagen ble inntatt i oceanic bakerst. Hadde forhåndsbestilt 3 retter klokka 20, og da var det faktisk ganske fullt. Vi fikk et av de beste bordene nesten rett ved vinduet med majestetisk utsikt akterut. Til forett tok jeg de ganske kjente gratinerte krepsehalene, som stammer fra Kronprins Harald eller en annen av de gamle skutene. Det ble visst startet en kampanje for å få disse tilbake på menyen for noen år siden, og resultatet er at de nå er tilgjengelig på Fantasy. De ser kanskje ikke så imponerende ut, med veldig godt var det! En i følge tok ginmarinert reinsdyr. Smakte på det, og spennende smaker de trikser og mikser sammen for å skape gode matopplevelser! Til hovedrett ble det andebryst, som var veldig mørt og godt. Til dessert gikk jeg for dagens surprise, som var en frisk sammensetning av tropiske frukter, sorbet og kokoskrem.
Etter middagen gikk vi igjen til cosmopolitan og prøvde flere av de tropiske drinkene, og når du har prøvd noen av de der, så blir det i observation skuffende i forhold. Prisdifferansen var bare 5kr og på standarddrinkene, og forskjellen er verdt mye mer enn det. Hadde vært fint om noen flere av drinkene i cosmopolitan også fantes i observation, men de prøver kanskje å ha litt forskjell på det slik at den eneste forskjellen ikke bare er hva slags stol du sitter i.
00:25 gikk vi opp inobservation igjen, men der ble vi informert om at de stengte om 5(!!!) minutter. Tidligere har vi da sittet der til langt utpå natta, men sikkert litt begrenset nå med tanke på lavt belegg. Alle de andre barene så da ut til å stenge også, så vi gikk på lugaren og spilte litt spill der isteden.
Våknet i dag av en beskjed på høytaleranlegget om at alle måtte gå til lugarene sine 09:30 for å gjøre klart til puljevis ilandstigning. Så rakk desverre ikke tipset om frokost på toppen:(. Først fikk de med bilen parkert ombord gå til bildekk, der de startet på toppen og tok et nytt dekk hvert 10min. Samme system når de som brukte beina skulle av. Proffersjonelt og ikke noe trengsel som jeg kunne se. Tror de stoppet på dekk 8 allerede, så lugarene på dekkene under var antakelig ikke i bruk.

Når det kommer til båten så er den jo over 15 år gammel, uten at det har vært noen «major upgrades». I fellesområdene synes det ikke, da de her skifter ut tepper ofte og holder ting ved like. Den oppleves derfor fortsatt som relativt ny, og designmessig(mtp på hvordan båten ser ut utvendig) er den jo i en annen liga kontra også nyere båter til for eksempel Stena Line, der enkelte ikke kan kalles et særlig designmessig pent syn. I observation har de faktisk lagt samme gulvteppe som på color hybrid, noe som har gjort hele denne etasjen (dekk 15), sammen med nye stoler mye mer moderne. Det skal altså lite til, til tross for at det er en ganske stor jobb å få endret på alle de brune veggene og detaljene i «tre» ombord. (Som i hele båtens levetid vel egentlig ikke har vært særlig moderere?).
På badet på lugarene var det tydligere slitasje, var en sponplate som var ganske vasket ihjel, og blandebatteriet og andre krummede detaljer var også litt slitent.
Man merker veldig på de ansatte at de er stolte av jobben sin. De sa flere ganger helt av seg selv at de var det eneste rederiet med norske eiere, mannskap, og der båten er registrert i Norge. De syntes selvfølgelig det var deilig og komme tilbake på jobb igjen og, selvom de fleipet om at det også var greit å få penger av å ligge på sofaen hjemme:p

Den ene kelneren på toppen gjetta på at det var ca 700 ombord, og jeg overhørte i tax free at det i dag skulle 1100 på cruice.
Vi ble litt overaska når vi hørte på radioen at superspeed var innstilt i går, den sjøen merka ikke vi stort til.

Alt i alt en flott tur! Flott å komme seg bort litt for en billig penge. Deilig mat og fantastisk personale. Tør nesten ikke å sjekke kontoutskriften nå, men jeg vet at pengene går til en god sak og synes hver krone var vel brukt!

Takk for veldig fin rapport. Hvordan var det om morgenen i Kiel? Virket det som om man bare kunne bolte igjen døra og slumre som en sokk og ta "frokosten" i Observation lounge kl 13? Eller måtte man stå opp?

Takk for veldig fin rapport. Hvordan var det om morgenen i Kiel? Virket det som om man bare kunne bolte igjen døra og slumre som en sokk og ta "frokosten" i Observation lounge kl 13? Eller måtte man stå opp?

Bare å sove så lenge man ville ja. De hadde en melding klokka 10:30 på høyttaleren om at lastebilsjåfører måtte gå til bildekk, samt noen meldinger om at hvis man ville legge eller ta noe fra bilen måtte man gjøre det mellom 11:30 og 12. Ingen oppredning av senga på 3* heller (mulig det er det i Kiel til vanlig), noe som også er likså greit. Rolig og stille på båten, aldri noe problem å få en heis for seg selv, og ingen løpende barn rundt om. Noen drikker jo øl til frokost, og noen sover halve dagen. Alt er normalt og sosialt akseptert, litt som å være på OSL klokka 07 om morningen:p

Bare å sove så lenge man ville ja. De hadde en melding klokka 10:30 på høyttaleren om at lastebilsjåfører måtte gå til bildekk, samt noen meldinger om at hvis man ville legge eller ta noe fra bilen måtte man gjøre det mellom 11:30 og 12. Ingen oppredning av senga på 3* heller (mulig det er det i Kiel til vanlig), noe som også er likså greit. Rolig og stille på båten, aldri noe problem å få en heis for seg selv, og ingen løpende barn rundt om. Noen drikker jo øl til frokost, og noen sover halve dagen. Alt er normalt og sosialt akseptert, litt som å være på OSL klokka 07 om morningen:p

Fabelaktorsaurus

God ettermiddag fra Color Fantasy.
Her er det omtrent 1200 passasjerer med i følge hun jeg snakket med i innsjekk på Hjortnes. Var visst en del som hadde flyttet turer fra søndag og mandag pga været. Oppgradering til 4* utvendig kom på snaut 2600 kr, ikke akkurat billig (og null rom for å forhandle på pris), men dette blir vel årets ferie, så da får man koste på seg litt, frokost akterut i a'la Carte restauranten pleier å være bra. 5* var helt utsolgt.

Et lite tips: Sjekk inn i skranken og be om lugar på dekk 11 om mulig. Da havner man i første pulje (utenom de som har reservert bord i a'la Carte restauranten og de som reiser i 5* lugar) som får gå ombord. Ombordstigning dekk for dekk var veldig behagelig. Null trengsel og venting på heis. Tommel opp!

Det merkes godt at det er mye folk ombord. Det er jo egentlig ikke mer enn snaut halvfull båt, men i dagens situasjon med smitteverntiltak tror jeg nok ikke man skal ha særlig fler ombord før det blir alt for mye køståing.

Jeg har lugar på dekk 11 og kom så tidlig ombord at jeg fikk bord i Observation Lounge, men da jeg gikk derfra i 15-tiden var det 10-15 stk i kø for å få bord. Gikk en tur i promenaden for en halvtimes tid siden og da var det kø til puben, pizzeriaen og baren akterut. Det stod også folk i kø for å komme inn i parfymeriet. Nede på dekk 6 var det ganske lang kø for å komme inn i taxfree-sjappa. Har ikke forhåndsbestilt mat, så blir jo interessant å se hvor man klarer å få seg middag i kveld.

Åjåjåj! Gode nyheter for [mention]Elefanten [/mention] : Det er orntli’ Cola i minibaren!
193d35e63ec3f5640ab732ade3e6d148.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hehe, med tanke på at du nå rapporterer om kø så er jeg glade for at vi dro på søndag. Jeg er absolutt ikke noe sjømenneske, og må si at den sjøen vi opplevde ikke var noe som skremte meg akkuratt. Men klart, noen er mer sensitive enn andre. Værste sjøen jeg har opplevd var på andre dag med rutetrafikk på Color hybrid. Da var det ganske ekstrem helling på båten, og i tilegg problemer med stabiliseringsmekanismen. Man kunne høre det splitter nye serviset falle i gulvet i tusen knas inne på byssa.

Grunnen til cola i minibaren er nok fordi der er tomt for pepsibokser i tax free, går ut ifra at de kommer fra samme lager/sted. Blir nok Pepsi så fort de får det ombord og på lager igjen. Det er jo de(ringenes?) som det virker som det er ingått avtale med da det er Pepsi på spisestedene.

Grunnen til cola i minibaren er nok fordi der er tomt for pepsibokser i tax free, går ut ifra at de kommer fra samme lager/sted. Blir nok Pepsi så fort de får det ombord og på lager igjen. Det er jo de(ringenes?) som det virker som det er ingått avtale med da det er Pepsi på spisestedene.

Det har da alltid vært cola f.eks. i kiosken selv om de har Pepsi i barer og resturanter?

Det har da alltid vært cola f.eks. i kiosken selv om de har Pepsi i barer og resturanter?

Det stemmer nok ja, og på tax free selvfølgelig. Det hadde blitt ganske upopulært om de bare hadde Pepsi eller cola på hele båten. I forhold til restauranter tror jeg leverandøren setter noen begrensninger og krav til utsalgstedet, markedsføring, logoplassering osv er noe som enkelte er ganske strenge på. Selv Avinor har jo en ganske feit logomanual. I butikk (tax free) og kiosk er det jo litt anderledes, og det er jo bare et fåtall av merkevarer eksempelvis dagligvarebutikker bare har en av her til lands, diplom is og Henning Olsen etc.

God morgen fra Kiel hvor været ikke får bestemt seg for om det skal være pent eller ikke; sola skinner og jeg skimter litt blå himmel mellom truende grå skyer.

Det var en del folk i terminalen i går, det er +/-1200 passasjerer med på denne seilingen. Jeg fant meg et bord i den gamle lounge-delen og slo meg ned der frem til de startet boarding. De som reiser i 5* lugar kan gå ombord fra kl. 11, mens for resten starter de kl. 12:45.

Boardingprosessen var ryddig og grei. Først fikk de som hadde reservert bord til lunsj i a'la carte restauranten gå ombord, før de startet med øvrige passasjerer. Dekk 11 fikk gå ombord først. Vaktene sjekket boardingkortene til folk og de med lugarer på lavere dekk ble høflig, men bestemt gitt beskjed om å vente. Vaktene passet også på at folk holdt avstand. Dette opplegget kan de godt innføre som en permanent greie, mye mer behagelig enn at folk presser seg frem for å komme først.

Vel ombord satte jeg fra meg bagasjen på lugaren og gikk opp i Observation Lounge. Der fikk jeg bord uten å vente og det ble et biffsmørbrød og et par øl til lunsj. Biffsmørbrødet var godt, grei valuta for pengene. Da jeg forlot OL i 15-tiden var det kø for å få bord, stod nok 10-15 stykker å ventet.

Jeg tok turen ned til promenaden på dekk 7. Var innom i resepsjonen for å få internett-koder (inkludert i 4 og 5-stjerners lugar) og sjekket mulighetene for bord på showet. Det var fullt i går, men mulig å få plass på returen til Oslo, både bord (for inntil 4 pers) til 199 kr og barkrakk bakerst til 25 kr. Om det er viktig å få sett showet er det nok lurt å forhåndsbestille, da er man sikret.

Det var generelt mye folk i Promenaden. Jeg stod en stund i kø i resepsjonen og da jeg ruslet videre mot akterenden så jeg at det var kø for bord i både puben og Mama Bella. Lenger bak var det også kø til parfymeriet og baren helt akter. Gikk ned til Tax Free market på dekk 6, men der var det lang kø for å komme inn, så det droppa jeg.

Det ble noen rolige timer på lugaren, før jeg gikk ned igjen i håp om at det skulle være mindre kø og det var det. Det var ganske rolig i Promenaden og ingen køer å se. Fikk handlet inn diverse sminke- og hudpleiesaker, samt sjekket utvalget av kjøtt og div. i taxfreesjappa før det var tid for middag. Det ble en Pasta Bolognese i Mama Bella, som er en raus porsjon til 139 kr.

Litt senere på kvelden tok jeg turen opp i Observation Lounge. Der var det ganske mye folk, men jeg fikk bord uten å vente og tok noen øl før jeg gikk ned til lugaren igjen rundt midnatt. Da hadde akkurat bandet gått på pause og de annonserte at de skulle spille et sett til, så de holdt nok åpent lenger enn til 00:30 i går. Var ganske fullt der oppe da jeg gikk. Da jeg gikk forbi baren på vei ut overhørte jeg at den ene bartenderen sa til den andre at dette var den travleste turen han har vært med på etter at han kom tilbake på jobb.

I dag våknet jeg i ni-tiden og tuslet ned til a'la carte restauranten for å spise frokost. Det er nok lurt å stå opp litt tidligere enn jeg gjorde, for det var kø for å få bord og jeg ble sittende i baren der å vente i 10-15 minutter.

Selve frokostserveringen synes jeg fungerte helt supert. Fikk valget mellom brød eller fin baguette, man kunne få en tallerken med kaldt pålegg og av varmretter hadde de eggerøre, speilegg, bacon, bønner og pannekaker. Drikkeutvalget var kaffe, te, eple- og appelsinjuice og melk. Det gikk også en servitør rundt med en kurv med varme wienerbrød og croissanter.

Maten fikk jeg ganske raskt og servitørene var oppmerksomme og var stadig innom og sjekket om man ønsket noe mer. Egentlig må jeg si at dette er bedre enn buffet og det minsker nok matsvinnet, siden folk ikke går å plukker masse greier de ender opp med å ikke spise. Tommel opp fra meg.

Lite mas over PA anlegget mot normalt. Kom en beskjed til trailersjåførene om at de måtte gå til bilene i 10:30 tida og nå nettopp var det beskjed til de med bilen parkert ombord om at bildekk er åpent frem til kl. 12 for de som ønsker å hente eller legge noe i bilen sin. Parkering ombord tror jeg forresten er ganske populært. Det var i alle fall flere rekker med biler som ventet på å kjøre ombord på Hjortnes i går.

Nå blir det en tur ut på dekk for å trekke litt frisk luft før det blir lunsj i Observation Lounge litt senere.

Last edited:

Du kan legge inn ønske om en spesifikk lugar, og min erfaring er at det har blitt oppfylt. Nå har det vanligvis ikke så mye for seg, men det er noen "skjulte perler" av 3* utvendige lugarer på Fantasy, forut på dekk 9 (lugarnr 9118, 9120, 9122, 9322, 9320 og 9318). Disse har samme plassering som 5* juniorsuite på Magic, rett under rederlugarene på dekk 10 og 11, og har vindu forover. Hvis man har 5* juniorsuite (på Magic) bør man velge 9118 eller 9318, da disse har to vinduer.

Hvordan legger man inn dette? Har nettopp bestilt meg en tur i august i en jr.suite!

Dere som har vært på tur de siste dagene: Er badelandet åpent og er det Captain Kid Show ombord?

Dere som har vært på tur de siste dagene: Er badelandet åpent og er det Captain Kid Show ombord?

Badelandet er åpent, men man må bestille tid tror jeg. Litt mer usikker på om det er Captain Kid show ombord

Nei, det er ikke Capt Kid show ombord dessverre.

Blir spennende å se om buffeten åpner igjen 15. juli da pluss om man kan gå i land i Kiel også fra den datoen.

Back