Re: Om å reise med Brussels Airlines
reiser i morgen OSL-ARN-MUC med Norwegian i morgen og retur FRA-BRU-OSL med Lufthansa og brussels på torsdag (ja, du leste riktig, mellomlanding når man skal til Munchen og Frankfurt, men når grunnen til reisen er luftfartsrelatert med spotting og museumsbesøk er det vel bare kos med noen ekstra flygninger

). billetten er booket på brussels airlines sine hjemmesider og strekingen FRA-BRU opereres av LH men med SN-codeshare. når jeg logger meg inn på brussels sine hjemmesider får å finne ut om vi så har inkludert sendebagasje står denne meldingen:
Your flight is (partially) operated by another airline than Brussels Airlines. Please consult the website of our partner airline for up-to-date information on your baggage allowance.
(etter litt om og men, da det faktisk ikke står noe sted, verken på SN sine hjemmesider eller i appen deres hvilken av de ulike økonomiklassene vi reiser i, har jeg kommet frem til at det må være ''light&relax'' (bookingklasse K),som inkluderer 1 stk sendebagasje, siden jeg fikk reservert seter på BRU-OSL for noen dager siden gratis og bakgrunnsfargen på der det står ''your booking reference: XXYYY'' øverst på siden var lik som fargen på logoen til den klassen.) jeg gikk så inn på Lufthansa sine sider og tolker det slik at det er flightnr. på min bestilling på den lengste flygningen på reisen som bestemmer hvilket selskap sine bagasjeregler for den klassen bestillingen er i som gjelder.
jeg har kanskje svart på spørsmålet mitt nå, men har vi inkludert sendebagasje hele veien?
dette var sikkert et dumt og langt spørsmål, men når det ikke står svart på hvitt noe sted og jeg tilsynelatende må innom flere steder for å få svar på et såpass elementært spørsmål, blir jeg vanvittig usikker :angry:...