Det er utrolig om ikke Widerøe setter inn ledig Q400 kapasitet på slike ruter når nye eiere har overtatt roret.
De får en Q400 til i produksjon LN-RDY som kommer i produksjon i slutten av oktober.
Widerøe har stor base i Tromsø med Crew og fly.
-Med våre nye og raske 78-seters Q400-fly åpnet Widerøe i juni daglig helårsrute direkte mellom Bergen og Tromsø, og vi utvider nå dette tilbudet ved å starte ruten i Stavanger i første omgang tre ganger i uken, tirsdag, onsdag og fredag forteller kommunikasjonsdirektør Richard Kongsteien. Dette gir mulighet for å reise Stavanger-Tromsø uten flybytte, mens forbindelsene Stavanger-Hammerfest og Aberdeen-Tromsø blir mulige å reise med kun ett flybytte.
Og då opnar Widerøe Tromsø - Stavanger!
Dvs, dei forlengar BGO-TOS til SVG-BGO-TOS. Les heile pressemeldinga her
Flyet må være en jet. Grønn turboprop tar for lang tid .
Q400NG er et raskt propellfly. Cruise speed Q400 667 km/t og Q100 500 km/t. 820km/t 737NG.
Widerøe Q400 bruker 1 t og 50 min fra Torp til Bodø.
Har ikke sjekket andre flytider men flyet er nok bra på hastighet og riktig antall seter(78).
Widerøe vet nok hvordan de kan bruke disse moderne flyene Bombardier ikke kan få produsert nok av.
Det er egentlig forunderlig at hverken SAS eller Kjos Air har sett markedet før, og satt inn en smågris i en tilsvarende rotasjon SVG-BGO-EVE før? Det er en businessrute som burde egne seg for en 733 eller 736.
Mån tro om de prøver seg på billettsalg mellom EVE og TOS?!![]()
120-130 seter blir nok for mye ... det er nok det man har innsett og sett etter alternativer. Hadde det vært penger å tjene hadde SAS/DY vært der forlengst.
Det skal de bare gjøre! Bare to daglige WF på ruta, Troms fylke har latterlig dyre hurtigbåter som verken tåler vind eller vann, så her er det passasjerer å hente!
Det har dem nok ikke anledning til. FOT-ruter osv
Høh? Er ikke TOS-EVE en kommers rute? Eller blander jeg grovt nå?
Du gjør nok det : http://goo.gl/4wzhBI
Sånn var det ja.I tillegg til hurtigbåt antar jeg at også bilen er en konkurrent her. I hvert fall siden EVE ikke egentlig ligger nært verken Narvik eller Harstad, sammenlignet med TOS.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.