Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking diskusjonstråd

Re: FlyViking - diskusjonstråd

Viktig å bruke dem, selv om konkurrenten setter ned prisene, går Viking dukken er vel prisene kvikt tilbake!

Et naivt argument for å fly med FV. Man flyr vel fordi det eksisterer et behov, eller at selskapet har et bedre produkt enn konkurrenten.
En annen side er at prisene på nettet ikke er bærekraftige verken for FV eller WF og derved er det spørsmål om hvem som står lengst oppreist,finansielt. Det svaret er vel gitt.
Flybransjen er svært kapitalkrevende, samtidig som den er en lavmargin bransje.
Norwegian klarte seg med et nødskrik over kneika fordi det hadde tunge investorer inne i en oppstartfase, blant andre Stordalen.
Ingen profesjonell investor vil ta i FV med ildtang.
Det holder dessverre ikke å oppfordre folk til å fly FV for å redde selskapet.
FV må selv vise at de kan tiltrekke seg kunder fordi de er mer attraktive enn WF.
Så langt ser det ikke bra ut i den retning.

Noen som har booket tur enda?
Viktig å bruke dem, selv om konkurrenten setter ned prisene, går Viking dukken er vel prisene kvikt tilbake!

Et naivt argument for å fly med FV. Man flyr vel fordi det eksisterer et behov, eller at selskapet har et bedre produkt enn konkurrenten.
En annen side er at prisene på nettet ikke er bærekraftige verken for FV eller WF og derved er det spørsmål om hvem som står lengst oppreist,finansielt. Det svaret er vel gitt.
Flybransjen er svært kapitalkrevende, samtidig som den er en lavmargin bransje.
Norwegian klarte seg med et nødskrik over kneika fordi det hadde tunge investorer inne i en oppstartfase, blant andre Stordalen.
Ingen profesjonell investor vil ta i FV med ildtang.
Det holder dessverre ikke å oppfordre folk til å fly FV for å redde selskapet.
FV må selv vise at de kan tiltrekke seg kunder fordi de er mer attraktive enn WF.
Så langt ser det ikke bra ut i den retning.

Kanskje en ide å vente med å diskutere dette til FlyViking har fått startet sin første rute? Først da vil vi kunne se hvordan det går...

Joda, men kan man velge, så må kundene som ønsker konkurranse faktisk velge de som trenger trafikken mest. Hvis ikke er de historie, og det ville vel være stusselig for Nord Norge.
De som har et aktivt negativt forhold til enten det nye selskapet eller hovedeier, står selvfølgelig fritt til å bruke pengene sine der de ønsker.

Joda, men kan man velge, så må kundene som ønsker konkurranse faktisk velge de som trenger trafikken mest. Hvis ikke er de historie, og det ville vel være stusselig for Nord Norge.
De som har et aktivt negativt forhold til enten det nye selskapet eller hovedeier, står selvfølgelig fritt til å bruke pengene sine der de ønsker.

Som forbruker må/bør man velge det produktet som er best. Hva som er best er opp til forbrukeren å bestemme. Her kan man vekte på alt fra lounge via tider til pris.
Selv så legger jeg en stor dose av min egen vekting på sikkerhet, og som det står i dag hadde det ikke blitt FV, rett og slett fordi jeg ikke stoler på at de kan transportere meg på avtalt tidspunkt med alle utsettelsene og fly på bakken og alt det der.

Selvfølgelig må man også velge nykommeren om man faktisk ønsker konkurranse, men da må nykommeren først og fremst tilby ett produkt som er mer attraktivt enn alternative[t|ne]

Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Jeg venter nok med å bestille før jeg kan ta med meg bagasje. Er det andre her inne som har bestilt billett? :)

Edit: Post nr 1000 :D

Last edited:

Jeg venter nok med å bestille før jeg kan ta med meg bagasje. Er det andre her inne som har bestilt billett? :)

Edit: Post nr 1000 :D

Har bestilt, ja. Har aldri hatt mer enn håndbagasje med meg når jeg reiser innenlands.

Nesten litt for godt til å være sant om man titter på co-pilotens offentlige facebook-side.

Allerede dag en blir sårbarheten med tynn flyflåte og dårlig vær illustrert. Nå i luften med flyvning nummer to (HFT-TOS), skulle egentlig vært i luften med flyvning nummer fire (BOO-TOS).

Allerede dag en blir sårbarheten med tynn flyflåte og dårlig vær illustrert. Nå i luften med flyvning nummer to (HFT-TOS), skulle egentlig vært i luften med flyvning nummer fire (BOO-TOS).

Tjah. Ser ikke ut til at tjukk flyflåte hjalp noe særlig på TOS i morges ;)

Attachments

• flyviking.jpg
    flyviking.jpg
    36.8 KB · Views: 942

Henter jo inn litt tid når han dropper deice etter 20 minutt på holding før avgang Tromsø i tette snøbyger.....

Henter jo inn litt tid når han dropper deice etter 20 minutt på holding før avgang Tromsø i tette snøbyger.....

Hva, droppet de-ice???????

Eller hadde de de-icet og var avgangstiden kanskje fortsatt innenfor "holdover time" etter siste de-icing/anti-icing?

..... er ikke så nøye med "flight mode" på telefonen heller når man prater live med TV2 fra 15000' ....:rolleyes:

Tjah. Ser ikke ut til at tjukk flyflåte hjalp noe særlig på TOS i morges ;)

Urelatert til det du quotet .

----

Jaja, at Ola Giæver har problemer med deice har man visst lenge. Har enda en facebookmelding fra han hvor han omtaler "SAS og Norwegian har deicevirus på knållen". Han vet vel bedre :)

Tydelig mye som ikke er så nøye så lenge sjefen sjøl synes det er greit. Skjønner han ikke at slikt havner i sosiale medier og veldig raskt kan gi dårlig PR? Lønner seg nok å følge boka til punkt og prikke når alles øyne er festet mot dem nå i begynnelsen. Men hvis han skriver denslags selv på Facebook så blir jeg litt stum egentlig.

Nei, han hadde ikke hatt deice....

Dersom dette kan bli bekreftet da er det aldri Fly Viking for min del. Håper dette har blitt dokumentert.........For Ole Giævers del håper jeg at ikke pressen kommer med oppslag om dette.........Dette er killing for (sikkerhets)omdømmet.

Norge har fått et nytt flyselskap i dag, og det skjer jo ikke hver dag!

Gratulerer til både flyselskap og passasjerer i Nord Norge!

Back