Tjah. Ser ikke ut til at tjukk flyflåte hjalp noe særlig på TOS i morges![]()
Tror nå for min del at en som har 35+ års erfaring med flytypen har litt bedre peiling på når flyet bør avises enn lekmenn på et forum.
Så når han har stått i +20 minutter i heavy snow uten å deice samt at alle andre selskaper deicer så er det Ola som vet best? Er det sånn å forstå?
Så når han har stått i +20 minutter i heavy snow uten å deice samt at alle andre selskaper deicer så er det Ola som vet best? Er det sånn å forstå?
Han vet nok bedre enn hva de fleste her på forumet gjør i allefall. Jeg reiste for øvrig med Widerøe for en kort tid siden under lignende forhold, bakkestopp på over 30 min og kraftige snøbyger, men ingen avising. Jeg overlater de avgjørelsene til fagfolkene for min del.
Han vet nok bedre enn hva de fleste her på forumet gjør i allefall. Jeg reiste for øvrig med Widerøe for en kort tid siden under lignende forhold, bakkestopp på over 30 min og kraftige snøbyger, men ingen avising. Jeg overlater de avgjørelsene til fagfolkene for min del.
Kan du oppgi dato og flight nummer? Du husker sikkert siden det er for kort tid siden...
eller er dette det som på godt norsk kalles "brønnpissing"?
Nå jeg flyr har du lite med. Var i februar, flygning fra Stokka. Begynner å lure på om de faktisk har avisingsutstyr der, har aldri sett det i bruk... Men det kan vel ha noe med at flyene såvidt jeg vet ikke står der over natten annet enn unntaksvis.
Tror ikke du forstår begrepet brønnpissing.
Dersom du oppgir flight nummer og dato går det an å sjekke at din påstand er riktig.
Hvis ikke så er det fort gjort å anta at du presenterer "alternative fakta" ;-)
Ellers bryr jeg meg ikke det spor om når du flyr og hvem dy flyr med
For å følge opp meg selv, så kunne Stein Terje Dahl Adm.dir i FlyViking fortelle meg på telefon akkurat nå, at flyet ble stående på gaten i lang tid da de var fly nr. 4 i køen for de-ice i morges, så de valgte stå på gaten til de var deres tur, selve de-ice tok ca. 15 min, og det kan vel stemme med at til ca. 20 min fra dep fra gate til de var i luften ... så hvor Lowandslow har det at de droppet de-ice skjønner jeg ikke....
Kan du også bekrefte at de deicet på avgangen til Bodø?
Av de jeg har snakket med som var på plassen er det ingen som så han avise før den avgangen.
Det gjorde han forsåvidt ikke på avgang nr. 2 til Hammerfest heller...
Jøss, her var det mange amatører som plutselig hadde blitt eksperter.:fly
I hvilken grad vet du om hva andre på dette forumet arbeider med? Og hvilken bransje de tilhører? Med hvor mange års erfaring?
Dette er virkelig the cancer of this forum - det er så mye fagfolk og folk som jobber i bransjen som ønsker å delta. Men så fort de åpner kjeften så kalles de "amatører" av folk med litt for mye meninger... Trasig.
Om ikke annet, så er det jo imponerende hvor ufeilbarlig piloter er....Skulle helst hatt de i operasjonssalene rundt om på sykehus, slik at feil aldri skjer.
Om ikke annet, så er det jo imponerende hvor ufeilbarlig piloter er....Skulle helst hatt de i operasjonssalene rundt om på sykehus, slik at feil aldri skjer.
Nei, men man skulle latt dem ta over drift av flyselskapene, ettersom de kan alt om luftfart. :stir
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.