Og den nye Air Force One blir 747-8i

Kunne sikkert gått, men kostnadene er ikke det primære her. Man også 'slå sammen' Kneecap-flyene og representasjonsmaskinene fra dagens totalt 6 fly til 5. Og det er jo en del som skal ombord ...

Nå skjønner jeg ikke helt hvorfor det så absolutt må være en 747 de må ha, men litt reklame må vel selv presidenten for fedrelandet[emoji5]. En trippel Seven burde vel holde, greit nok mange journalister som skal være med, møterom, mye stab osv. Men som regel kommer vel kofferten med ett annet fly[emoji6]

Mener å ha lest at det er et krav om fire motorer. Hvis du traveserer Airliners.net finner du sikker mer info.

Eks russiske er en strech ... ;) Det er to ubrukte og trolig uinnredede maskiner. God økonomisk sans - godt å se at Trump ihvertfall har skremt innkjøpsavdelingen til å tenlke litt mer rasjonelt.

Men de skal jo ha tre maskiner til.

Sånn i samme åndedrag kan det jo nevnes at alle 737'ene som nå opereres av 'Janet' kommer fra kinesiske operatører ... :stir:

Ja de var vel alltid eid av Boeing ettersom Transaero gikk belly up rundt levering, så gikk de på lagring et sted, men mener jeg så dem ferdig lakkert på PAE i Transaero livery.

Bilder:

http://www.defenseone.com/business/2017/08/here-are-new-jets-will-become-air-force-one/139943/

new-af1-woodys-wa.jpg

Ser ut som planen er å modifisere de to maskinene som står ubrukte hos Boeing, men at arbeidet ikke starter før i 2019, med tanke på å ha flyene klare i 2024

http://www.af.mil/News/Article-Disp...47-8s-to-be-modified-as-future-air-force-one/
WASHINGTON (AFNS) -- The Air Force awarded a Boeing contract modification Aug. 4, 2017, to purchase two commercial 747-8 aircraft for future modification to replace the two aging VC-25A Boeing 747-200 presidential support aircraft.

Da ser det ut til at det hvite hus og Boeing har kommet frem til en enighet om pris for to nye eksemplarer av "Air Force One".

Det hvite hus har nå blitt enige med Boeing om å bestille to nye presidentfly (Air Force One) til en prislapp på 3,9 milliarder dollar (31 mrd. kroner), ifølge NBC News.

Ifølge Det hvite hus skal prislappen være 1,4 milliarder dollar lavere enn tidligere anslått.

https://min.e24.no/a/kadgzv

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

Og lokalt har vi startet planene med Ferry Force One som skal være klar til 2020 når den nye Presidenten er valg, Go Bainbridge

Som jeg skrev i en annen, litt bortgjemt, post ...

Hjelp ... men nå må man skille litt mellom avisand og fakta også. Dette er ikke snakk om ommaling, men om dekor på de nye leveransene. Og det er langt frem i tid. Det er ikke snakk om å blingifisere kjerrene, men gi dem noe nærmere flaggdekor, som fort kan bli stilig.

På den annen side sitter det kamuflasjeeksperter i luftvåpnet som sikkert også vil ha et ord med i laget. Dagens dekor gjør maskinene vanskelige å se ovenfra og sterke farger kan utgjøre en potensiell sikkerhetsrisiko.

Så jeg tviler på at det vil bli de store endringene.

Jeg tror tullingene klar for å kaste det historiske designet på sjøen...og ser man hva han har hatt av design tidligere så kan det bli mye gull. Hjelp og trøste.

Back