• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Øde

Re: Øde

Og hvis man havner utforbi rullebanen så er det bare å snu og taxe tilbake
 
Re: Øde

Mye positivt med denne flyplassen med andre ord :)

Men hva skal man med en flyplass midt i ingenting??
Jeg vet jo at det er noe i nærheten, men det er ikke så mye trafikk at man må putte flyplassen midt i ørkenen..
 
Re: Øde

Skal ikke se bort fra at det skjuler seg noget mer bebyggelse bak ryggen på fotografen her...
 
Re: Øde

Chile har enkelte fellestrekk med Norge; ikke bare er sydspissen av landet nokså likt Finnmark, men det er et langt land hvor det er hensiktsmessig å fly når man skal et sted. Jeg antar at denne flyplassen server den nærmeste byen, Caldera (som livnærer seg av utskiping av kobbermalm), og det som måtte være igjen av gruvedrift i innlandet.

"Motorveien" som synes på de siste bildene er forresten "riksvei" 5 i Chile; 4000 km av The Pan-American Highway. Jeg har hatt den heller tvilsomme "gleden" av å passere denne plassen med nattbuss en gang LanChile ikke hadde seter fra Arica til Santiago.

Som en som har gått på arkitektskole (og elsker flyplassarkitektur) ble jeg overrasket over at taket er en limtrekonstruksjon. Det skulle ikke forundre meg om det har deltatt noen nordmenn i prosjekteringen.
 
Re: Øde

Som en som har gått på arkitektskole (og elsker flyplassarkitektur) ble jeg overrasket over at taket er en limtrekonstruksjon. Det skulle ikke forundre meg om det har deltatt noen nordmenn i prosjekteringen.

Jeg har på ingen måte gått på arkitektskole (dvs, på en måte har jeg det, siden det var ei arkitektlinje der), men la også merke til det samme. Bortsett fra omgivelsene så egentlig bygningen ut som noe man kunne finne i Norge.
 
Back
Top