Obamabesøket.

Status
Not open for further replies.
Re: Obamabesøket.

Imponerende av alle dere som vil stille opp både her og der. Ser dog frem til å se bilder etc. ^_^

Dette kaoset blir et pes i 2 dager er jeg redd.

Danmark ville jo ha han på besøk 2 ganger i løpet av klimatoppmøtet!
De må ha god råd!!

Det er jo en mulighet at de ikke tar fullstendig av bare for at han kommer.

Det snakkes nå om at dette vil koste 120 mill, noe som er fullstendig latterlig pga. en fyr som vi har sett på TV.

Dette er Norge, ikke Afghanistan. Det hadde holdt i masse vis å putte han i en vanlig bil, kjørt han ned til sentrum, kanskje i følge av en politibil eller to for å vise at han er noen.

Bare det tullet med å ha F16 og AWACS på vingene konstant er fullstendig på jordet.

Hvem tar regningen for alle bedrifter som taper penger på at Oslo praktisk talt stenges i 2 dager? Det var ille når Clinton var her, men nå blir det jo ett fullstendig tilbakestående opplegg.

Tenkte meg en tur på ENGM selv...noen idé om hvor det er best å stå?

Vollen. Like ved nord vestlige rullebane aka 19R. Dette må i tilfellet være når vestlige gardermoen ikke er stengt.

Tror nok ikke noe av dette området vil være stengt 10 des?

Drar over fra svg forog få vc-25 på brikka. Bare ingen idioter setter et fly forann:)

Jo mer jeg leser om dette jo mer glad er jeg at dette deles ut i Oslo og at jeg etter alle planer er ute av landet fra slutten av uken av... dette her begynner å bli rein galskap. En annen tanke er jo å bare gi prisen til Martin og be FedEx levere til det hvite hus?

-A

Jeg vil ikke at obama skal komme. Selv kommer jeg meg ikke på skolen. Jeg må gå 1 og en halv time til skolen bare på grunn av en statsleder som skal trappe opp en krig. Herregud, sverige kunne bare få tilbake alt som har med Nobel og priser og gjøre.

Det er jo en mulighet at de ikke tar fullstendig av bare for at han kommer.

Det snakkes nå om at dette vil koste 120 mill, noe som er fullstendig latterlig pga. en fyr som vi har sett på TV.

Dette er Norge, ikke Afghanistan. Det hadde holdt i masse vis å putte han i en vanlig bil, kjørt han ned til sentrum, kanskje i følge av en politibil eller to for å vise at han er noen.

Bare det tullet med å ha F16 og AWACS på vingene konstant er fullstendig på jordet.

Hvem tar regningen for alle bedrifter som taper penger på at Oslo praktisk talt stenges i 2 dager? Det var ille når Clinton var her, men nå blir det jo ett fullstendig tilbakestående opplegg.

Jeg vet ikke hvem du er Flopp, men jeg regner med at du skjønner at Obama er mer enn en mann du har sett på TV som kommer på et lite besøk til Oslo, og at du uttaler deg som du gjør for å provosere. :headbang

Tror vi skal være glad for at politiet og andre etater gjør den jobben de må når den mannen som vel er verdens mest ettertraktede skuddskive ankommer byen! Hadde vært svært lite hyggelig om noe skulle tilstøte ham og at det senere skulle vise seg at ikke alt var gjort for å beskytte presidenten.
Så får heller spottere og andre med særinteresser (kanskje noen har en ustyrlig trang til å ta bilde av Obamas bil f.eks.) slappe av disse dagene og være glad de slipper å være midt oppi alt styret!

Bor i sentrale Oslo, jobber på Gardermoen. Jeg lar meg ikke stresse av dette. Ta en chill pill, folkens!

Jeg vil ikke at obama skal komme. Selv kommer jeg meg ikke på skolen. Jeg må gå 1 og en halv time til skolen bare på grunn av en statsleder som skal trappe opp en krig. Herregud, sverige kunne bare få tilbake alt som har med Nobel og priser og gjøre.

Hvor er de sperrer av så mye at det blir halvannens time omvei??

Forutsetter at nødvendige sikkerhetstiltak blir tatt, og det får vi/dere leve som best mulig med...

Scanair...flyforum...
focus.gif

Det som følger med er endel flyvemaskiner som ikke besøker norske lufthavner så altfor ofte. Det bør ikke være negativt på dette forumet. Senest i dag på OSL, lowpass F16 og et Bell som fløy sikk-sakk over flyplassen. Disse ville neppe hatt mulighet til dette uten Obamas besøk til Norge.

Hva gjelder Oslo; jeg er født og oppvokst i byen. Håper det blir skikkelig HEAVY med politi og andre agenter. Forandring fryder både i lufta og på bakken.

Vollen. Like ved nord vestlige rullebane aka 19R. Dette må i tilfellet være når vestlige gardermoen ikke er stengt.

Tror nok ikke noe av dette området vil være stengt 10 des?

Drar over fra svg forog få vc-25 på brikka. Bare ingen idioter setter et fly forann:)

Som sagt før både her og på NSFF delen her inne.

Vollen ved 19R VIL BLI STENGT under landing og avgang da den ligger ved vestre bane som blir totalt stengt.

Skal dere ha bilder, må dere langt utenfor vestre bane......:old

Du sier det blir stengt under landing og avgang, men ikke om det vil være stengt hele tiden mens Obama er i Oslo...

Slik jeg forstår det så vil altså det være mulig å komme seg opp på vollen den 10 des, da VC-25 kun står på bakken... Og går ut ifra at Alexander_Maaland tenker i samme baner.

Som sagt før både her og på NSFF delen her inne.

Vollen ved 19R VIL BLI STENGT under landing og avgang da den ligger ved vestre bane som blir totalt stengt.

Skal dere ha bilder, må dere langt utenfor vestre bane......:old

Her må vi nok begynne å se realitetene gutter. Det vil ikke bli tatt noen som helst sjangser under oppholdet.

http://www.flyspotter.net/index.php?page=obama-besok-til-norge

Men. bevares som journalist selv, finnes det jo en uskrevet regel om at intet skal være uprøvd.

Last edited:

Du sier det blir stengt under landing og avgang, men ikke om det vil være stengt hele tiden mens Obama er i Oslo...

Slik jeg forstår det så vil altså det være mulig å komme seg opp på vollen den 10 des, da VC-25 kun står på bakken... Og går ut ifra at Alexander_Maaland tenker i samme baner.

Stemmer BSSW, vollen blir åpen etter at han har dratt ned til Oslo sentrum etter det vi har fått beskjed om.:up:

Så da blir det ihvertfall mulig å få bilde av maskinen (hvis ikke noen plasserer noe foran den da...) den 10 des for de som reiser over. Antar den parkerer på mil...

Jeg vil anta at det er bedre enn ingenting ;)

Status
Not open for further replies.
Back