O´Leary goes transatlantic

Re: O´Leary goes transatlantic

Mc donalds og Bagatelle er begge gode produkter. Men på hver sin måte.
Forventningene til produktene er forskjellige, og prisene like så.
Men kundens forventninger blir innfidd begge plasser. Og da er det et godt produkt.

IMM

Jeg vil si det er relatvit arrogant og i hvertfall mellom linjene påstå at ingen kan oppleve at Ryanair har et godt produkt.

Fløy selv Torp-Dublin tur/retur for et par uker siden.

Og tro det eller ei, jeg var veldig godt fornøyd. Og det til tross for at jeg ikke til daglig lever av McDonalds mat og Se&Hør lektyre...

Originally posted by haavig

Jeg vil si det er relatvit arrogant og i hvertfall mellom linjene påstå at ingen kan oppleve at Ryanair har et godt produkt.
Tak for komplimenten - kunne forestille meget værre ting at blive kaldt end arrogant:lol:

Originally posted by karsten

Tak for komplimenten - kunne forestille meget værre ting at blive kaldt end
arrogant:lol:

:old Karsten, hold deg til å diskutere Topic. Ulike karakteristikker som du kommer med her kan du sende som PM ^_^

Originally posted by Farmer

Originally posted by karsten

Tak for komplimenten - kunne forestille meget værre ting at blive kaldt end
arrogant:lol:

:old Karsten, hold deg til å diskutere Topic. Ulike karakteristikker som du kommer med her kan du sende som PM ^_^

What???? jeg svarede - humoristisk? - på en karakteristik som en anden kom med, for at tage brodden af en kommentar, men det lykkedes tydeligvis ikke;)

Totalt OT; men denne diskusjonen har jo i kjent stil blitt litt mye for/mot Ryanair. Gikk akkurat forbi Hotell Bristol i Oslo. Der stod mange KLM- flyvertinner og spiste McDonalds- mat og ventet tydeligvis på buss/taxi som skulle frakte dem til OSL regner jeg med. De så litt strenge ut...^_^ Dessuten snakket de mye med hverandre på nederlandsk. Etter det jeg har lest på dette forumet tidligere regner jeg med at det var stygge ting om norske forbipasserende de snakket om. Jeg er ikke stødig i nederlandsk og kunne jo ikke heller stille med opp å lytte og spørre...:D

Hvis RyanAir hadde vært så forbasket dårlig som noen mener, hadde vel ingen flydd med dem? Har aldri prøvd dem, og liker hverken konseptet, hjemmesiden eller han fyren. Men en vakker dag...

Med så lave priser tror jeg dette setter fart i det sannsynligvis ugjenkallelige at prisene på flybilletter på OPP som følge av klimaendringene. Sponheim tenker "litt for høyt" i dag, så han får oppslag om "sydenkvoter", ( OT: synes det er morsommere når han rakker ned på LO og Sp. :D )

Sponheims uttalelser i dag er håpløse og totalt irrasjonelle. At nordmenn kun en gang i året skulle få reise til Syden er en provokasjon bare for å få bort fokus fra striden mellom han og Thommessen.

Men en artig tanke er jo å overføre kjøp og salg av kvoter til sydenferier. De som ikke liker seg i Syden kunne begynne å selge sin rett til høystbydende osv... Kunne blitt morsomheter ut av sånt...:cool:

Hvis noen ønsker å fly billig til hvor som helst må de jo få lov til det. Markedet vil avgjøre om det er butikk eller ikke. Nå er jo ikke turistklasse på lange flyvninger så mye å skryte av, men det får deg dit (En natt på bussen mellom Oslo og Trondheim er sikkert ikke en stor opplevelse det heller).
Har fløyet Ryanair flere ganger og "det får deg dit" for en rimlig penge.
Som eks var jeg og fruen på besøk hos kjente i England sist sommer. Dette var like rimlig som med NSB mellom Larvik og Oslo.
Smaken er som baken;....................delt.

Ut å fly i år:
Noen smågris turer i Norge, men til sommeren blir det busstur til S.Amerika (15 enkeltbussturer)

Originally posted by Gulboble
Som eks var jeg og fruen på besøk hos kjente i England sist sommer. Dette var like rimlig som med NSB mellom Larvik og Oslo.

og det at det skal koste like mye å fly til London som å ta toget til Oslo er i mine øyne feil!

Originally posted by Someone

og det at det skal koste like mye å fly til London som å ta toget til Oslo er i mine øyne feil!

Forskjell på statseid(NSB) og privateid(FR). Og det har MOL virkelig skjønt å utnytte.

Helt enig. Det bude vært tilnærmet gratis å ta toget, vårt kanskje mest miljøvennlige transportmiddel.
Men når jeg skal ta med kone og et barn og dra på sightseing fra Sandefjord til Oslo, koster denne morroa 1500 kroner med toget, og da er det ikke engang i nærheten av å være et alternativ til bilen. Togprisene må ned, og flyprisene til London er der de bør være.

IMM

Originally posted by litt-amatør

Totalt OT; men denne diskusjonen har jo i kjent stil blitt litt mye for/mot Ryanair. Gikk akkurat forbi Hotell Bristol i Oslo. Der stod mange KLM- flyvertinner og spiste McDonalds- mat og ventet tydeligvis på buss/taxi som skulle frakte dem til OSL regner jeg med. De så litt strenge ut...^_^ Dessuten snakket de mye med hverandre på nederlandsk. Etter det jeg har lest på dette forumet tidligere regner jeg med at det var stygge ting om norske forbipasserende de snakket om. Jeg er ikke stødig i nederlandsk og kunne jo ikke heller stille med opp å lytte og spørre...:D

for å føre denne tråden enda mer OT.....

synes vel kanskje det er litt drøyt å anta at de sto og snakket stygt om nordmenn, uten at du forsto noen ting....

ikke at nordmenn på tur er noe å snakke pent om.....;)

Togprisene burde muligens ned, men det burde ikke vært mulig å komme seg tur-retur Norge-UK for under 1000 etter min mening

Originally posted by imm
det behøver nødvendig vis ikke bli så dårlig produkt.

IMM

(Utrolig at det må to blåruss til fpor å forklare dette :p )

Det sier vel bare litt om hvor ubegripelig den blårusslogikken deres er for "vanlige" folk! :p (Men jeg skal innrømme at dere her et poeng AKKURAT HER;))

Togprisene burde muligens ned, men det burde ikke vært mulig å komme seg tur-retur Norge-UK for under 1000 etter min mening

Hvorfor ikke???

Originally posted by imm

Hvorfor ikke???

Pga forurensnings hensyn blant annet (tenker ikke da kun på CO2), samt det anser jeg som en naturlig "minste" pris når man ser på de totale kostnadene. Dessuten er det ikke noen menneskerett å få dra på shopping tur til London 2 ganger i året

Men ikke missforstå, jeg er IKKE for at myndigheter eller andre skal bestemme noen grense eller lage noen regler, men er det jeg synes er en passende minste pris

Pga forurensnings hensyn blant annet (tenker ikke da kun på CO2), samt det anser jeg som en naturlig "minste" pris når man ser på de totale kostnadene. Dessuten er det ikke noen menneskerett å få dra på shopping tur til London 2 ganger i året

Pøh, du er blåruss og vil bare ha høyere marginer når produktet (reisen) selges. :cool: :colgate: :lol: :p

Ellers synes jeg imm tok 10 poeng med denne:
Togprisene må ned, og flyprisene til London er der de bør være.
^_^ ;)

Helt enig. Det bude vært tilnærmet gratis å ta toget, vårt kanskje mest miljøvennlige transportmiddel.
Men når jeg skal ta med kone og et barn og dra på sightseing fra Sandefjord til Oslo, koster denne morroa 1500 kroner med toget, og da er det ikke engang i nærheten av å være et alternativ til bilen. Togprisene må ned, og flyprisene til London er der de bør være.

IMM

Ja, dette var virkelig en innertier!

Toget er veldig miljøvennlig først når belegget kommer opp i 70%, noe annet er propaganda. Miljøbevegelsen snakker aldri om forbruk pr. transportert pax, først da blir det mening i sammenlignininger.

Denne tråden har visst alt:
- MOL goes transatlantic
- Personlige drømmer
- God gammeldags Ryanair for-og-imot diskusjon
- Grandiosa, Mc Donalds og Bagatelle (go figure)
- Personkarakteristikker
- Blåruss
- Flyvertinner fra KLM
- Sponheim / Thommesen diskusjon
- Diskusjon om togpriser og flypriser

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine, men tror jeg klarer å se humoren akkuratt i denne tråden. :colgate:

Back