Nytt stort SAS sparprogram

Status
Not open for further replies.
Trist dag for skandinavisk luftfart.. Havde nu håbet på at SAS blev lukket nu istedet for at vi igen skal slides igennem noget der blot er en trist skæbne - udgangen bliver ikke just god, tror jeg.

Men stort tillykke alligevel!

Man kan ikke gi ei hel gruppe sparken fordi en fagforening ikke signerer en avtale. På den annen side, vil det ikke være nødvendig. Slik situasjonen ser ut nå, vil både de som ikke signerer og alle andre SAS-ansatte miste jobben om ikke alle foreningene signerer.

Att CAU är kvar på slutet kan inte förvåna någon.

Nå er ikke jeg noen forsvarer av CAU. Ikke har jeg peiling på de enkelte fagforeningers indre liv. Derfor uttaler jeg meg ikke om CAU spesielt.

Men når ble det i fagforeningers interesse å være den første som løper til signaturbordet? De skal tjene medlemmenes interesse og gjøre det de mener er best for dem, og det oppnår man ikke ved å være den første som legger seg på ryggen og sprelle.

Sånn rent generelt, altså.

NRK: Alle foreningene er blitt enige. Da er steg 1 av mange gjennomført. Lykke til videre :)

Edit: Det var en reporter som opplyste om dette. I studio fem minutter etter sier programleder at de to siste har levert inn sitt forslag - så da antar jeg at opplysningen de først oppga er uriktig.

Last edited:
Det ryktes at det ligger innen krav fra iallefall pilotene om at ledelsen og styret må gå av (Svensk Radio P1, intervju med leder for pilotene)

Man kan ikke gi ei hel gruppe sparken fordi en fagforening ikke signerer en avtale. På den annen side, vil det ikke være nødvendig. Slik situasjonen ser ut nå, vil både de som ikke signerer og alle andre SAS-ansatte miste jobben om ikke alle foreningene signerer.

Selvsagt kan man det!
Er da mye bedre at de som vil være med og signerer får fortsette mens de som ikke er med får sparken. Dermed kan SAS fortsettes uten dem, hvis ikke er det jo ut med alle!

Se min redigering. Ingen enighet enda mao!

Jeg antok at det var trygt å ta nrk-rapporter som god fisk, men tror vi bare må vente her... Beklager det.

NRK melder som nevnt over nå at det kun gjenstår 1 forening, nemlig CAU.

Last edited:
Ser på TV2 at SAS bekrefter at det kun er CAU igjen.

Burde gå veien nå...

S

Nå skal vel først styret se om alle kravene som bankene og de statlige eierne har satt er oppfylt. SÅ får vi kanskje se om ting går riktig vei...

Litt mer optimistisk nå, men fotsatt en laaang vei å gå.

Det er jo litt pussig at fristen har gått ut, men CAU har enda ikke skjønt alvoret. Ser frem til den dagen vi ser et SAS uten CAU ;)

Absolutt siste deadline er kl09:00 da børsene åpener, der SAS aksjen fortsatt er notert. (Ellernoesånt;) )
Men i allefall kl 09.00, presesis, skal SAS være konkurs eller flyver inn i evigheten ;)

EDIT: Da ble det nok en gang ikke slik som de hadde sagt, det ender med at de kommer i land :)

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back